Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 1
Temari
TEMA 1. El
currículum a l’Educació Infantil. Motricitat i Expressió Corporal: delimitació
i definició dels continguts.
1.1. El currículum a l’Educació Infantil: globalització i inclusió
1.2 Conceptualització dels continguts relacionats amb la motricitat
presents al currículum d’Educació Infantil
1.2.1 Esquema corporal
1.2.2 Habilitats motrius bàsiques
1.2.3 Habilitats motrius fines
1.2.4. Equilibri
1.2.5. To muscular i postura corporal
1.2.6. Coordinació
1.2.7. L’estructuració espai-temporal
TEMA 2. El joc
motriu a l’Educació Infantil
2.1. Etimologia, definició i naturalesa del joc. El joc motor
2.2 Importància del joc motor en Educació Infantil
2.3. Classificació dels jocs motors segons l’ organització, interacció
social i l’evolució
2.4. El joc simbòlic
2.5. Els jocs cooperatius com a element educatiu inclusiu
2.6. El joc espontani com a element de diagnòstic en Educació Infantil
TEMA
3. Expressió corporal
3.1. Definició i objectius. L’Expressió Corporal a la legislació educativa.
3.2. L’Expressió Corporal: fonaments i dimensions.
3.3. Tendències actuals a l’Expressió Corporal des d’una vessant educativa.
3.4. Els continguts de l’Expressió Corporal al currículum
TEMA 4.
Estratègies per a la creació i ficada en pràctica de jocs motors i activitats
d’Expressió Corporal
4.1. Estratègies de creació de jocs motors i activitats d’Expressió
Corporal per a l’Educació Infantil inclusiva
4.2 Pautes per a la ficada en pràctica de jocs motors i activitats
d’Expressió Corporal
TEMA 5. Avaluació
de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal. Ferramentes d’avaluació
5.1. L’avaluació en Educació Infantil. Avaluació de jocs motors i
activitats d’Expressió Corporal
5.2. Ferramentes d’avaluació