Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Anual
Metodologia didàctica
Les classes teòriques es
desenvoluparan a partir de les aportacions del professor respecte als
coneixements, activitats i instruccions necessaris en la comprensió de la
matèria, per aconseguir que els estudiants puguin, partint dels seus
coneixements previs, anar construint els de l'assignatura.
S'utilitzaran altres fonts d'informació complementàries (apunts, lectures,
enregistraments ...) perquè no sigui la veu del professor l'única que aporti
coneixements a l'aula i per enriquir el diàleg fluid que s'ha de donar entre
tots els participants en el desenvolupament de les classes .
En les classes pràctiques de problemes es treballarà l'anàlisi i resolució de
situacions problemàtiques que completin els coneixements teòrics i la invenció
de situacions concretes que puguin proposar als seus futurs alumnes com a
instruments per facilitar la construcció dels seus coneixements matemàtics. En
qualsevol cas es potenciarà el diàleg entre els estudiants que permeti aclarir
i eliminar dubtes i consensuï els resultats en la realització de les activitats
Un dels objectius que es pretén en les classes pràctiques de laboratori és la
manipulació dels materials didàctics associats als continguts de l'assignatura.
Els estudiants han d'entrar en contacte amb ells per construir alguns dels seus
coneixements i connectar amb els quals es pretén que construeixin els seus
futurs alumnes d'Educació Infantil, i per entendre i situar-se des d'ells en la
investigació de les possibilitats que ofereixen de cara a un treball
manipulatiu que possibiliti el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic
dels nens.
En aquest sentit l'Àrea de Didàctica de la Matemàtica té adscrit un laboratori
docent que compta amb una gran quantitat de materials didàctics estructurats,
que recorren els continguts a treballar a les aules d'Infantil i de Primària i
que, a més de la seva utilització en la construcció de coneixements matemàtics,
compleixen els següents objectius:
1.
Proporcionar una visió dels materials que es poden adquirir al "mercat
didàctic".
2.
Despertar la creativitat, necessària en un mestre d'Infantil, que
possibiliti en un futur el disseny i creació de materials nous o la confecció
dels que ara es presenten i que potser després no es puguin aconseguir per
manca de recursos econòmics, perquè ja no es fabriquin o per qualsevol altra
circumstància.
Les classes de
pràctiques es realitzen en aquest laboratori docent. Els subgrups de pràctiques
estaran formats per la meitat dels estudiants del grup i, en la majoria dels
casos, es disposa del material necessari per a atendre'ls a tots.
Les consultes i tutories complementen
les classes de teoria, de problemes i les pràctiques al laboratori. Encara que
aquest tipus de consultes sol realitzar de forma individual, és interessant
tenir en compte la possibilitat de realitzar-les en grup. En aquest cas, el
professor es reuneix amb un grup d'alumnes interessats (en una aula o seminari
si el grup d'alumnes és molt nombrós), permetent que molts d'ells puguin
aprendre i resoldre dubtes i qüestions que no se'ls havien ocorregut i que els
seus companys han posat de manifest.
En els seminaris es desenvoluparan, en grups mitjans, activitats formatives
relacionades amb l'assignatura, que fixaran les bases per a la realització dels
treballs voluntaris d'aquesta.
Es reserven 6 hores per realitzar l'examen escrit previst en les activitats
d'avaluació que apareixen descrites a l'apartat corresponent.