Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Semestre 2
Temari
PRIMERA PART: LA SOCIETAT DE CONSUM
Tema 1. Introducció. Una mirada sociològica a la societat de consum.
Tema 2. Gènesi, desenvolupament i crisis de la societat de consum de masses. El naixement de la societat de consum de masses. El desenvolupament de la “cultura del consum”. Procès general i particularitats en l'àmbit de la producció cultural. Crisi de la societat de consum de masses. Globalització econòmica i fragmentació social.
Tema 3. La formació de la societat de consum a España. Antecedents. Etapes de desenvolupament de la societat de consum de masses. Característiques específiques del model de consum espanyol. El paper jugat per la publicitat i els mitjans audiovisuals.
SEGONA PART: L’ANALISI SOCIOLOGICA DEL CONSUM
Tema 4. El concepte sociològic de consum. La crítica al concepte empirista de consum. El consum com a pràctica social. Criteris de valoració dels productes i lògiques implicades en el procés de consum. Perspectives d'interpretació i anàlisi sociològica del consum.
Tema 5. Estructura social i consum. Desigualtat social i consum. Espai, posició i situació social. La competitivitat distintiva. La pràctica del consum: Posicions socials i estils de vida; Posicions socials i consum cultural-audiovisual.
Tema 6. El paper del consum en el procés de construcció de les identitats. Identitat i diferència. Individualització, fragmentació social i estils expressius. El consum audiovisual en la era de la convergència digital.
Tema 7. Present i futur. Les investigacions sobre consum audiovisual. Principals fonts d'informació. Les pràctiques culturals i el consum audiovisual de la societat espanyola. Tendències actuals i perspectives de futur.