Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 1
Temari
Bloc I. Conceptes, tècniques i instruments per a l'ensenyament-aprenentatge de l'educació artística i visual.
1.1. Formes de creació visual i plàstica en les societats contemporànies: descripció, interpretacions i perspectives investigadores.
1.2. Models contemporanis de creació i els canals de difusió d'imatges visuals: fotografia i comunicació.
1.3. Les possibilitats estètiques i plàstiques del gravat. Creació, pensament estètic, comprensió i raonament crític.
1.4. Procediments combinats per al desenvolupament gràfic-plàstic dels xiquets i xiquetes en edat escolars respecte a les imatges i les seves formes de creació.
1.5. Pràctiques de laboratori: tècniques i conceptes.
Bloc II. Tendències i perspectives de l'art actual aplicades a l'educació artística i visual.
1.1. Les dones en l'art contemporani. Anàlisi i reflexions aplicades a l'educació per a la transformació social.
1.2. L'art com a forma de coneixement. Els símbols i els significats de creacions artístiques.
1.3. Conceptes, tècniques i processos de creació artística en l'entorn: textures, volum i espai.
1.4. Valoració i comprensió crítica de les pràctiques artístiques col·laboratives.
1.5. Pràctiques de laboratori: procediments i experimentació.
Bloc III. Criteris i enfocaments per a una metodologia de l'Educació Artística.
1.1. Materials didàctics per a l'aprenentatge de l'Educació Artística en Primària. Valoració crítica de llibres de text, recursos informàtics específics per a les arts visuals i l'aprenentatge artístic i projectes educatius dels museus d'arts i altres institucions culturals.
1.2. Anàlisi de l'estructura del currículum d'Educació Artística i el disseny d'unitats didàctiques per a Primària: objectius, continguts, metodologia i avaluació.
1.3. La creació artística com a model metodològic per a l'ensenyament.
1.4. Planificació d'un projecte d'innovació.
1.5. Pràctiques de laboratori: recerca i desenvolupament.