La metodologia s'adequa a les característiques de l'alumnat i opta per
un sistema coherent amb els seus coneixements artístics i que s’ajuste
als seus models de creació i recerca artística, s'aprofiten aquests
coneixements i models d'indagació. Es durà a terme a partir d'una
experimentació individual, relacionada amb les competències generals i
específiques. Des d'un enfocament postmodern de l'educació es treballa
de manera col·laborativa en contextos d'aprenentatge per a l'educació
artística i les arts visuals. Es fomenta l'aplicació d'estratègies
d'indagació característiques de diverses especialitats de les arts
visuals a temes i problemes educatius; es dissenyen materials formatius i
educatius (en suports virtuals i analògics) relacionats amb les arts
visuals. Les activitats i treballs a realitzar al llarg de l'assignatura
abastaran aspectes de documentació, estudi, recerca, experimentació i
reflexió crítica. L'organització estarà basada en la interacció constant
entre teoria i pràctica, debats, seminaris i recerques inherents a
l'especialitat a realitzar dins i fora de l'aula amb tot el grup o amb
grups reduïts. El desenvolupament de les activitats requereix a
l'alumnat la dedicació de treball no presencial, d'acord amb
l'envergadura del projecte a realitzar i segons s'acorde amb el
professorat de l'assignatura. Igualment en les hores dedicades a aquesta
activitat podrà considerar-se la dedicació de les sessions oportunes
per a l'exposició i debat dels projectes.