Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PE0939 - Periodisme Cultural

Curs 4 - Semestre 1

Metodologia

Metodologia didàctica

L'assignatura combinarà sessions teòriques, basades en la metodologia de la classe magistral, amb sessions pràctiques, centrades en la realització d'una sèrie d'exercicis per part de l'alumnat (tant de forma individual com grupal) per posar en marxa un cibermitjà especialitzat en cultura.

El contingut de les pràctiques de l'assignatura s'organitza a partir d'una sèrie d'exercicis que introduiran a l'alumnat en les produccions informatives més comunes d'aquest tipus d'especialització periodística. Són els següents:

1.- Anàlisi secció de cultura (Elaboració de treballs acadèmics) (10%): Es farà des del punt de vista de les fonts, els temes, els recursos utilitzats i l'estil informatiu. Aquest anàlisi es presentarà públicament a classe. Aquesta part no és recuperable.

2.- Comparativa crítica d'una cobertura (Resolució d'exercicis i problemes) (10%): S'analitzarà un fet enquadrat dintre de la categoria de cultura en dos mitjans diferents des del punt de vista de l'enfocament de l'esdeveniment, el mapa de fonts, la tipologia de recursos i la correcció del vocabulari tècnic empleat.

3.- Pràctiques (Prototips) (70%):

3.1.- A partir de la lectura d'un dossier amb informacions i articles d'interés publicats, l'alumnat haurà de participar en un debat obert a classe i en l'aula virtual expressant les seues opinions i conclusions com a periodista expert en la matèria. 

3.2.- Redacció d'una notícia o crònica cultural a partir de la cobertura d'un esdeveniment. 

3.3.- Redacció d'una crítica o ressenya cultural a partir de la cobertura d'un esdeveniment.

3.4.- Realització d'un reportatge periodístic en format podcast. 

Igualment, l'assignatura comptarà amb un Seminari d'assistència obligatòria (Observació i execució de tasques i pràctiques) (10%), el contingut de les quals estarà directament relacionat amb el contingut del temari.