Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

FC1048 - Pràctiques Externes

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

 

L'assignació d'empreses a l'estudiantat per realitzar les Pràctiques Externes és funció del coordinador de pràctiques. Els procediments d'assignació seran els següents (excloents):
 
a) Proposta de destinació per part del propi estudiant.
 
Els estudiants podran proposar un destí sempre que compleixi els requisits que es defineixen en aquest programa. Per a això, hauran de proposar una destinació omplint conjuntament amb l'entitat l'imprès que trobaran a la pàgina web de la "Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques" (OIPEP). Un cop es completi la tramitació i comprovada l'adequació de les tasques previstes a la naturalesa d'unes pràctiques acadèmiques externes en el Grau, el coordinador procedirà a l'assignació del tutor. L'estudiant rebrà la notificació i instruccions pertinents per correu electrònic. No es podran començar les pràctiques fins que tot el procediment estigui complet, és a dir, fins que el tutor ja s'hagi posat en contacte amb l'empresa i s'hagi consensuat i signat el projecte formatiu.
 
 b) Seleccionar ofertes mitjançant l'e-ujier (estada a pràctiques, preferències).
 
En la mesura del possible, d'acord amb les demandes de les pròpies entitats, s'intentarà ajustar les preferències de l'alumnat, sempre tenint present la disponibilitat de les entitats col · laboradores. Per això l'alumnat haurà d'omplir el full de preferències a través de l'accés a Internet a la seva pàgina de gestió e-ujier, en l'apartat de docència, en estades en pràctiques de pràctiques, en els períodes assignats per a això (principi de curs).
Tenint sempre en compte l'oferta de places de les entitats col · laboradores, l'ordre de prioritat assignat a les preferències realitzades pels estudiants serà el que aquest especifiqui en el seu full de preferències, en relació amb el torn, localitat, tipus d'empresa i tasques a desenvolupar. El criteri establert a l'hora de distribuir les places oferides per les entitats col · laboradores serà la nota mitjana de l'expedient acadèmic de l'estudiant.
 
c) Reconeixement de pràctiques.
 
Hi pot haver certes situacions en què se sol · liciti per part de l'estudiantat el reconeixement de les pràctiques. Els diferents casos poden ser els següents:
 
1.Exención. Podran sol · licitar l'exempció de les pràctiques aquells estudiants que ja han treballat i / o estan treballant en l'actualitat, sempre que compleixin amb els següents criteris:
  •  Presenten un contracte de treball d'un mínim de 4 mesos a temps complet (8 hores treballades) que acrediti un mínim de 640 hores.
  • Presenten una memòria explicativa del treball realitzat per l'alumne a l'empresa que presenti el contracte de treball o contracte de pràctiques lliures.

L'estudiant haurà de presentar la seva petició d'exempció a principi de curs perquè, en el cas que sigui rebutjada la seva proposta per la Comissió de Pràctiques, es tingui temps de considerar algun dels altres maneres d'assignació.

 
2. Reconeixement de pràctiques externes extracurriculars (PENC). L'estudiantat que hagi realitzat aquest tipus de pràctiques (ex. pràctiques a través de la Fundació Universitat-Empresa, FUE) podrà sol · licitar la reconeixements com curriculars sempre que acrediti documentalment una estada mínima de 480 hores a l'empresa desenvolupant tasques relacionades amb el Grau.
 

3. Treball acadèmicament dirigit. En circumstàncies especials que impedeixin el compliment de les pràctiques en qualsevol de les modalitats i casos anteriors, prèvia sol·licitud motivada de l'estudiant i amb l'autorització de la comissió del Grau, els crèdits d'aquesta assignatura podran superar-se mitjançant un treball acadèmicament dirigit pel tutor designat a aquest efecte.