Activitats

Ensenyaments teòrics

20 20
Hores presencials Hores no presencials

Ensenyaments pràctics (problemes)

20 10
Hores presencials Hores no presencials

Seminaris

5 0
Hores presencials Hores no presencials

Tutories

10 5
Hores presencials Hores no presencials

Treball personal

10 10
Hores presencials Hores no presencials

Treball de preparació dels exàmens

15 0
Hores presencials Hores no presencials

Competències

- Conèixer i aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics..

- Conèixer i saber utilitzar els models de racionalitat pràctica i l'argumentació moral i política.

- Participar en debats i discussions, dirigir-los i ser capaces de resumir-los i extraure d'ells les conclusions més rellevants.

- Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.

- Projectar sobre problemes concrets els seus coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seua resolució.

- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom.

- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi

- Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Utilitzar els valors i judicis morals enfront de les diferents praxis humanes sent capaces de raonar críticament.

Resultats d'aprenentatge

- Reflexionar sobre si ha triomfat o fracassat la cultura occidental i les seues institucions, si s'ha produït un progrés històric i quin tipus d'ésser humà s'amaga després dels processos modernizadors.

- Indagar, aplicant la perspectiva hermenèutica, si és satisfactòria la democràcia liberal, quins valors la fan possible i quins són els límits del vigent sistema polític i econòmic.

- Conèixer la decisiva transformació hermenèutica de la filosofia pràctica i la seua contribució a una modernitat substantiva i experiencial.

- Aprofundir en un dels temes més rellevants d'ètica i filosofia política, el del mètode filosòfic que obri l'hermenèutica contemporània.