Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Metodologia didàctica
La
metodologia està basada en: classes teòriques, pràctiques d'aula, pràctiques de
laboratori, seminari i tutories. No obstant això, s'utilitzarà una metodologia
mixta en on la pràctica i la teoria s'encadenen i fusionen darrere de
l'aprenentatge de l'alumnat.
1)
Teoria
A
les classes d'índole més teòrica s'utilitzarà la classe magistral, sent una
exposició dialogada o un debat de confrontació entre participants que es
qüestionen o complementen successivament durant l'exposició.
Aquesta
participació activa de l'alumnat es un element essencial perquè es produeixi un
procés d'ensenyament-aprenentatge de qualitat. Amb aquest tipus de metodologia
didàctica es pretén capacitar l'alumnat en el treball grupal, i l'aprenentatge
mitjançant un procés inductiu i per "descobriment", ja que
l'estudiantat aprèn millor des de l'observació i l'experiència, i no tant des
d'una "veritat a priori ".
L'altre
eix central de les classes teòriques és l'exposició per part de l'alumnat de
punts del temari, sempre sota la supervisió del professorat de l'assignatura. Per
a això s'usarà la metodologia de Classe invertida, o metodologia similar, de
manera que l'alumnat tinga una participació molt més activa en classe.
Amb
aquest tipus de metodologia didàctica es pretén que l'alumnat desenvolupi
competències professionals (preparació de les classes, exposició de temes
rellevant en psicologia positiva).
En
el cas que els estudiants desenvolupin temes o aspectes específics del temari,
s'avaluarà aquesta execució.
2)
Laboratoris
Les
pràctiques de laboratori consisteixen en la revisió de diferents fortaleses
psicològiques i les intervencions per al seu entrenament tant a nivell
individual com grupal; principalment en l'àmbit de la psicologia organitzacional
i, de la psicologia clinica de la salut.
L'alumnat
exposara, per grups, les fortaleses psicològiques i les tècniques utilitzades
per al seu entrenament. El o la docent ajudarà a la realització dels treballs i
aportarà els seus coneixements en l'exposició dels treballs.
3)
Problemes (pràctiques
d'aula)
Els
problemes tenen com a objectiu aprofundir en l'estudi i l'aplicació d'algunes
tècniques d'intervenció clau en psicologia positiva, tant en l'àmbit individual
com en el grupal; principalment en l'àmbit de la psicologia organitzacional, i
de la psicologia clínica de la salut. I que l'alumnat reflexione i practique
sobre els efectes de les tècniques de psicologia positiva sobre el benestar
psicològic.
4)
Seminari
Es
dedicaran a aprofundir en alguns dels temes impartits en l'assignatura, ja siga
amb visites externes a centres d'interés per a l'assignatura, o amb activitats
experiencials a l'aula.
5)
Tutories grupals
Durant la tutoria presencial el professorat resoldrà dubtes sobre qualsevol dels continguts inclosos en cadascuna de les metodologies que contempla l'assignatura; posant l'accent en la tutorització i seguiment més personalitzat dels treballs de l'assignatura.