Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 1
Metodologia didàctica
La metodologia és fonamentalment teòrica-pràctica, els ensenyaments teòrics mitjançant classes magistrals presencials impartides pels professors de l'assignatura. A conseqüència de la pandèmia pel COVID-19, la docència teòrica serà presencial però l'assistència de l'alumnat quedarà limitada al 50%. S'establirà un ordre altern per grups per a l'assistència presencial, mentre que l'altre 50% podrà seguir la classe per streaming. En funció de la situació epidemiològica, la docència teòrica podria impartir-se totalment online.
Les pràctiques i seminaris es realitzaran distribuint als alumnes en grups, procedint segons metodologia demostrativa, amb retroalimentació positiva individual, la qual cosa permet una avaluació formativa continuada. Per a açò s'utilitzaran mètodes didàctics actius, és a dir de tècnica de grups, del descobriment i interrogatius, a més dels mètodes convencionals expositius i demostratius, de tal manera que l'alumne siga gestor de la seua pròpia docència, utilitzant i valoritzant la seua pròpia experiència professional. Així doncs, l'assignatura s'impartirà mitjançant:
- Ensenyaments teòrics: Classes Magistrals impartides pel professor, que constaran de 33 temes, especificats prèviament.
- Ensenyaments pràctics: Cada alumne haurà de resoldre un problema específicament adaptat a l'aprenentatge de l'assignatura, amb retroalimentació per part del profesor.
Els conceptes anatòmics i histològics apresos durant els ensenyaments teòrics s’aplicaran a la identificació de les diverses estructures en la sala de dissecció i amb eines de microscopia virtual en aula informàtica.
- Seminaris: Treball pràctic dirigit pel professorat, igualment amb els alumnes disposats en grups reduïts.
-Tutories: Tutories individuals o en petit grup per a contrastar els avanços en l'adquisició de competències i assessorar sobre la preparació dels seminaris.
- Estudi personal de l'alumne. Aquest temps inclou tot el procés personal d'aprenentatge de l'alumne no consignat en apartats anteriors, el correcte aprofitament dels quals serà comprovat mitjançant les proves teòrica i pràctica.
En el desenvolupament de les activitats formatives i el procés evaluatiu s'empraran plataformes virtuals sempre que s'estime oportú.