1. El text com a unitat de treball
- Tipologies, seqüències i gèneres textuals
- El tractament de les tipologies textuals i els gèneres discursius en el currículum d’ESO i Batxillerat
- Revisió crítica de manuals d’ESO i Batxillerat
- La programació amb seqüències didàctiques a partir dels gèneres discursius
2. El macrogènere del periòdic
- Dos exemples (complementaris) amb potencialitats didàctiques: La carta al director
i L’articulisme assagístic
3. Els gèneres literaris fronterers
- La confecció del cànon literari a través del currículum
- L’articulisme assagístic català del segle XX: Josep Carner, Josep M. de Sagarra, Joan Fuster, Joan F. Mira
4. De la retòrica a la pragmàtica: estudi de components discursius
- L’ethos
- La polifonia
- La ironia
- Les estratègies reformulatives
- Els incisos i les aposicions
- El paper dels títols
5 Procediments de comentari textual
- Evolució històrica dels plantejaments sobre el comentari de text
- Unes observacions sobre les dinàmiques educatives actuals en l’ensenyament secundari
- Propostes d'aplicacions dels fenòmens discursius analitzats
6. Metodologia de l’ensenyament del discurs escrit: planificació de les idees, maduresa sintàctica i correcció en procés. La pragmàtica de la definició.