Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 1
Metodologia didàctica
L'assignatura tindrà un enfocament eminentment pràctic, basat en l'aprenentatge per projectes i la resolució de problemes en context. Per a això, el professorat combinarà els seminaris en els quals exposarà continguts amb les sessions de pràctiques en aula. Tot això per a apostar per una metodologia basada en l'aprenentatge, centrada en el paper actiu del estudiantat. Per a això es fomenta l'ocupació de metodologies actives acompanyades de casos pràctics (que entrenen i asseguren la transferibilitat del coneixement en context). Concretament, emprarem les següents metodologies:
Aprenentatge Basat en Problemes (ABP): consisteix que l'alumnat, de forma autònoma i guiat pel professorat, ha de solucionar o trobar resposta a cert problema plantejat, de manera que per a fer-lo correctament haja de cercar, entendre i integrar els conceptes bàsics de l'assignatura.
Mètode de cas: consisteix a treballar sobre una situació real que normalment té a veure amb una decisió, una oportunitat, un problema o una qüestió complexa afrontada per una persona o una organització en un entorn concret. Fent ús del seu coneixement i habilitats, l'alumnat ha d'analitzar informació, posicionar-se, experimentar, prendre decisions.
Utilització d'entorns virtuals d'aprenentatge per a la realització de treball colaborativo: accés, recopilació i discussió de recursos especialitzats afins a la Titulació en un espai virtual que permeta la interacció entre els participants.
A més de l'ocupació d'aquestes metodologies es reforçarà l'aprenentatge mitjançant sessions de seguiment en tutories grupals i l'accés als recursos didàctics disponibles en la pàgina web de l'assignatura (Aula Virtual).
Cada tema del programa es durà a la pràctica amb tasques de seguiment, i es realitzarà també un projecte pràctic en el qual s'integren tots els continguts de l'assignatura.