Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PS1028 - Neuropsicologia

Curs 3 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

 

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge que s’utilitza en les diferents modalitats docents combina els següents mètodes:

1.     Mètode expositiu:  l’exposició dels continguts de la matèria permet sintetitzar informació essencial procedent de diverses fonts i oferir-la d’una manera organitzada. Aquesta exposició té el suport de mitjans audiovisuals, documents escrits i presentacions Power Point.

2.    Aprenentatge basat en problemes (ABP): es parteix d’una situació (problema) dissenyada pel professorat, de manera que s’assembli a les situacions clíniques complexes reals pròpies de la professió (Neuropsicologia Clínica). L’alumnat, distribuït en xicotets grups de treball cooperatiu, discuteix mecanismes causals, genera hipòtesis i estratègies per a comprovar-les i cerca informació per a resoldre el problema. Aquest mètode posa l’alumnat davant d’una situació propera a les habituals en la pràctica professional i li demana que apliqui coneixements i habilitats específics, alhora que l'entrena a debatre i argumentar davant de persones amb una formació semblant a la seua.

3.    Flipped Classroomo “classe al revés”: L’alumnat treballa amb un material docent disponible a l’aula virtual de manera autònoma, en horari no presencial, abans de la classe presencial. Durant la classe presencial l’alumnat realitza activitats pràctiques relacionades alb el material treballat.

Les modalitats docents que s'utilitzaran són:

1.     Classe de teoria: sessions explicatives, expositives o demostratives de contingut, tot intercalant-hi activitats per a ser realitzades individualment o en petits grups. Es desenvoluparan els temes 1, 4, 5, 6, 7, 8, i 9 del programa.

2.    Classes pràctiques d'aula: sessions en què l'alumnat ha d'aplicar continguts apresos,  mitjançant problemes i exercicis. Es desenvoluparan 5 temes a triar d'entre els temes 10 al 22 del programa.

3.    Classes pràctiques a l'aula d'informàtica: sessions en què l'alumnat ha d'aplicar continguts apresos,  mitjançant eines informàtiques. Es desenvoluparà el tema 2 del programa.

4.    Pràctiques externes: “Jornades per a la presa de contacte en l’àmbit professional de la psicologia” 

5.    Seminaris: sessions per a la reflexió i l'aprofundiment en determinats continguts. Es desenvoluparà el tema 3 del programa.

6.    Tutories: atenció personalitzada a l'alumnat per a orientar o facilitar el procés formatiu i aplicació d'estratègies que permeten l'autoavaluació de l'alumnat.