Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PU0933 - Comunicació per a la Igualtat

Curs 4 - Semestre 1

Metodologia

Metodologia didàctica

 

La filosofia pedagògica que sustenta aquesta assignatura té com objectiu un aprenentatge cooperatiu i progressiu a dues bandes en el qual tots i totes aprenem de tots i totes:

-professora <-> alumnes .

-alumnes<-> alumnes .

Per això, les classes seguiran una metodologia activa que combinarà seminaris de debat sobre textos o altres materials aportats per la professora o pel estudiantat i es complementaran amb explicacions de la professora i visionat d'exemples relacionats amb els continguts de l'assignatura. Per al projecte final de l'assignatura (prototip=30% d'avaluació) es pot triar un dels dos itineraris que figuren a continuació:

-Aprenentatge Servei (APS): Realització de peces, materials o accions comunicatiu-transformatius per a la igualtat que impliquen una intervenció pràctica en la societat. Per a això el estudiantat treballarà amb un agent social en concret (institució pública, associació, fundació, ONG, centre educatiu o cultural…) amb el qual es coordinarà per a adaptar el projecte final de manera que contribuïsca a un servei social per a aquest agent, un grup objectiu determinat o la societat en general.

- Realització d'un prototip de comunicació per a la igualtat: Elaboració de peces, materials o productes audiovisuals de comunicació per a la igualtat.

Bibliografía guía metodologia APS:

Rubio, L., L. Moliner i A. Francisco (2014): Construyendo ciudadanía crítica y activa. Experiencias sobre el Aprendizaje Servicio en las universidades del Estado español. Barcelona: Icaria.

Francisco, A., E. Nos Aldás i L. Moliner (2011): Aprendiendo a transformar el entorno. El uso del aprendizaje en la educación superior. Castellón: UJI.