Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PE0920 - Narrativa Audiovisual

Curs 2 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

L'assignatura es divideix en dues fases. En la primera (teòric-pràctica) la transmissió de coneixements es basa en classes que depenen principalment de l'exposició de temes teòrics per part del professor. També es treballa la reflexió conjunta amb els estudiants, organitzats en equips, que han de desenvolupar alguns dels aspectes teòrics i exemplificar-los. En la segona fase (pràctica), s'estimula el vessant pràctic a través del treball del guió fins al tractament d'un guió de ficció i la realització d'un documental de creació (pràctiques simultànies).

Al començar el curs es calibren els coneixements previs de l'alumnat mitjançant una enquesta que es porta a terme en la primera setmana de classe. De la mateixa forma, en aqueixa setmana han de constituir-se els grups de treball, nous o ja existents prèviament procedents de cursos anteriors, de tal forma que quede clara la distribució dels dos grups de pràctiques (A i B) i els corresponents subgrups (no més de sis alumnes, si pot ser, per cada grup).

S'adjudica a cada subgrup un tipus de recurs expressiu o narratiu sobre el qual ha de desenvolupar els aspectes teòrics i seleccionar fragments de pel·lícules per a la seua exemplificació. Aquest treball de tipus pràctic és exposat en classe d'acord amb un calendari que s'estableix en la primera setmana. Les exposicions comencen en el mes de febrer i es conta amb 7/8 setmanes lectives, segons el nombre de grups i el calendari establit. Almenys amb 48 hores d'anticipació a la data de l'exposició, que és d'un màxim de 30 minuts, el grup passa el seu treball al professor perquè aquest determine quins aspectes han de ser comentats addicionalment en classe i, així, utilitzar part de la classe que tinga lloc l'exposició per a completar les llacunes del treball, si les hagués. El text dels grups és posat a la disposició de tots els alumnes, però no així les intervencions en classe del professor. AL finalitzar l'exposició, el grup que l'ha desenvolupat ha de lliurar en un DVD copia dels fragments seleccionats per a exemplificar (es tenen en compte els requisits: format DVD, degudament referenciat. No s'admeten links ni fragments extrets de You Tube o de baixa qualitat) Els continguts de l'examen es nodreixen de les exposicions teòriques del professor i de les exposicions dels alumnes.

Pel que fa a la segona part de l'assignatura, la qual es desenvolupa com pràctica específica, dedicada a la realització del reportatge i a l'elaboració d'un tractament per a curt de ficció, les classes consisteixen bàsicament en la realització davant el professor dels diferents treballs plantejats per a cada sessió i el seguiment de les elaboracions individuals i en grup.

La part teòrica la desenvolupa el professor de l'assignatura entorn del guió mitjançant seminaris específics i l'alumne conta amb un suport escrit a manera de manual en UJI Virtual.

Un element essencial per a seguir la dinàmica de les classes pràctiques és l'elaboració d'un DOSSIER. El DOSSIER és el conjunt de documents ordenats i indexats que s'han treballat en classe per al desenvolupament del procés de producció del curt documental (story-line, sipnosis, escaleta, guió, pla de rodatge, guió de muntatge); també poden incloure's altres documents que per les característiques pròpies del projecte hagen estat necessaris al llarg del procés (guió tècnic, croquis, storyboard, entrevistes, llistat de materials i equips, etc.). S'inclourà en aquest DOSSIER el tractament per al curt de ficció. A més, si així ho decideix, de forma opcional, el grup de treball, podrà presentar-se en el citat DOSSIER un DIARI. El DIARI arreplega les activitats desenvolupades pel grup, a manera d'actes quan aquest es reuneix, ja siga en classe o fora de classe. Es posa la data, els membres del grup presents i el nombre de la pràctica corresponent. Un membre del grup anotarà les aportacions d'idees, materials o qualsevol altre element que ajude a resoldre la pràctica. Es farà un breu resum per escrit del procés creatiu fins a arribar al document final de cada pràctica que es lliurarà al professor. La funció del DIARI és arreplegar tan bé com siga possible els passos intermedis (esborranys etc.), les opcions rebutjades i els debats fins a arribar al resultat final. És més un document amb validesa per a l'alumne que per al professor, d'ací el seu caràcter voluntari. Com queda reflectit en el quadre d'activitats, la distribució de les classes és de:

* 24 hores de teoria (grup complet, de 90 estudiants) i

* 24 hores de pràctiques (2 grups reduïts, de 45 estudiants).

D'altra banda, és obligatòria l'assistència als Seminaris habilitats al llarg del curs, que tindran una durada de 6 hores en total, i es realitzaran en 2 o més sessions independents.