Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PS1028 - Neuropsicologia

Curs 3 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

APRENENTATGE INVERTIT / FLIPPED LEARNING

1.- L’alumnat treballa de manera autònoma i no presencial, prèviament a la sessió presencial, els resultats d’aprenentatge més senzills i concrets, amb l’ajuda de materials seleccionats o elaborats pel professorat.

2.- A la sessió presencial l’alumnat treballa, distribuït en grups de col·laboració, els resultats d’aprenentatge més complexos i de més elevat nivell cognitiu, tot comptant amb la guia del professorat.

3.- Després de la sessió presencial, l’alumnat aprofundeix en l’estudi i finalitza la reflexió sobre el treball realitzat prèviament.

 

Els objectius que es volen assolir són:

1.- fomentar l’autonomia de l’alumnat, tot implicant-lo en el seu propi procés d’aprenentatge

2.- Incrementar i millorar la interacció alumnat-professorat

3.- Afavorir l’aprenentatge actiu, profund i basat en l’experiència.


MÈTODE EXPOSITIU / LLIÇÓ MAGISTRAL

El professorat fa l’exposició narrada dels continguts de la matèria per tal de sintetitzar informació essencial procedent de diverses fonts i oferir-la d’una manera organitzada. Aquesta exposició narrada complementa les presentacions Power Point, els vídeos i els documents escrits que conformen el material que l'alumnat treballa prèviament a la classe presencial.


APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES (ABP) / CASOS CLÍNICS

Es parteix d’un problema dissenyat pel professorat, de tal manera que l’alumnat, distribuït en grups de cooperació, i sense disposar de tota la informació, ha de buscar què necessita per a comprendre i resoldre el problema. Aplicat al context de l’assignatura, el problema és un cas clínic similar al que es plantejaria en una situació real complexa pròpia de la professió de la Neuropsicologia clínica.

Els objectius que es volen assolir són:

1.- promoure la gestió autònoma del coneixement  per part de l’alumnat: cerca de mecanismes etiològics, generació d’hipòtesi, diagnòstic i diagnòstic diferencial, estratègies de comprovació, avaluació, implementació d’habilitats específiques i resolució del cas.

2.- desenvolupar la capacitat d’afrontament davant de problemes complexos

3.- Afavorir el debat, l’argumentació, la reflexió i el raonament entre iguals.


APRENENTATGE COOPERATIU

L’alumnat, distribuït en grups petits, fa un treball d’ajuda i cooperació mutual. La dinàmica de treball ha de permetre la interacció cara a cara, la interdependència positiva i la responsabilitat de cada membre del grup.

Els objectius que es volen assolir són:

1.- afavorir la motivació, la implicació en la tasca.

2.- promoure la iniciativa

3.- desenvolupar habilitats interpersonals


AUTOAPRENENTATGE MITJANÇANT PROGRAMARI EDUCATIU INTERACTIU 

L'alumnat treballa tot aplicant continguts apresos, mitjançant eines informàtiques.



MODALITATS DOCENTS

  • Classe de teoria: sessions explicatives, expositives o demostratives de contingut, tot intercalant-hi activitats per a ser realitzades individualment o en grups.
  • Classes pràctiques de problemes: sessions en què l'alumnat ha d'aplicar continguts apresos,  mitjançant problemes i exercicis.
  • Classes pràctiques de laboratori: sessions en què l'alumnat ha d'aplicar continguts apresos,  mitjançant eines informàtiques.
  • Pràctiques externes: “Jornades per a la presa de contacte en l’àmbit professional de la psicologia”.
  • Seminaris: sessions per a la reflexió i l'aprofundiment en determinats continguts.
  • Tutories: atenció personalitzada a l'alumnat per a orientar el procés formatiu.

 

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ CONTINUADA I PROVES FINALS: 

L’alumnat ha d’abstenir-se d’usar/col·laborar en l’ús de procediments fraudulents en les proves d’avaluació continuada i finals. En aquest sentit ha de: (1) observar les regles d’autoria i autenticitat durant la realització de les activitats d’avaluació; i (2) saber que la contravenció d’aquestes regles implicarà la qualificació de “zero” en l’avaluació i donaran lloc a la qualificació de “suspens”.

 

En les sessions presencials de gairebé totes les modalitats docents, es demana a l'alumnat la realització d'activitats formatives, que han de ser entregades al professorat abans de finalitzar la classe. Algunes d’aquestes activitats formen part de l’avaluació contínua (carpeta d'aprenentatge i /o dossier) i seran avaluades tal com s'indica a la següent taula. Les activitats d'avaluació continuada (carpeta d'aprenentatge i/o dossier) no són recuperables, és a dir, que les pràctiques de laboratori i les pràctiques de problemes només tenen avaluació contínua.

 

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ CONTINUADA (CARPETA D'APRENENTATGE I/O DOSSIER)

PUNTUACIÓ EN CADA PRÀCTICA 

(els no presentats equivalen a una puntuació de 0)

1.- Pràctica laboratori primera

Fins a 3 punts

2.- Pràctica laboratori segona

Fins a 4 punts

3.- Pràctica laboratori tercera

Fins a 4 punts

4.- Pràctica aula primera

Fins a 3 punts

5.- Pràctica aula segona

Fins a 4 punts

6.- Pràctica aula tercera

Fins a 4 punts

7.- Pràctica aula quarta

Fins a 4 punts

8.- Pràctica aula cinquena

Fins a 4 punts

TOTAL

 

Fins a 30 punts

 

 

Les proves d’avaluació finals (que tindran lloc en les dates previstes per a la primera i la segona convocatòries ordinàries) són exàmens objectius, oficials, que avaluen tots els continguts treballats a l’assignatura en les diferents modalitats docents, llevat dels continguts treballats i avaluats en les pràctiques de laboratori i en les pràctiques de problemes que formen part de l’avaluació continuada (carpeta d'aprenentatge i/o dossier).