Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Temari
LECTURA: textos de diaris, periòdics, revistes, llibres, etc. a través dels quals s’efectuaran tasques de comprensió diverses: exercicis de resposta test, textos amb espais en blanc, etc.; aplicació de estratègies i técniques de lectura diferents (scanning, skimmings, re-lectura del text, predicció de continguts, connexions lògiques).
ESCRIPTURA: escriptura informal (cartes informals, notes); redaccions, escriptura formal (cartes formals); informes, propostes, resenyes, anuncis, articles, etc.
ORAL: activitats enfocades a la millora de la fluïdesa de l’oral, ús correcte de la llengua i la seua pronunciació; presentacions orals.
AUDICIÓ: varietat de tipologies textuals (entrevistes, diàlegs, discursos, etc.), de dificultat creixent, vinculades amb la gramàtica i el vocabulari del curs.
GRAMÀTICA I VOCABULARI: a banda de tota la gramàtica apresa en anteriors nivells, verbs modals i semi-modals, oracions preposicionals; discurs indirecte; verbs introductors “refuse”, “offer”, etc.; verbs frasals; verbs condicionals; conjuncions; número i concordança; veu passiva; expressió de la hipòtesi; oracions amb verb; participi i preposició; expressió de raonaments, resultats i contrast; frases fetes; oracions de participi; connectors; col•locacions; paraules amb múltiples significats; connotacions; formació de paraules; lèxic de conversa diària; vocabulari relacionat amb els temes de la moda, les relacions personals, les aficions, els diners, la societat del consum, els viatges, el benestar i la felicitat, la salut, els mitjans i la comunicación.
En aquests continguts s'inclouen, a més, elements culturals, en els que l'alumnat aprofundirà treballant de manera autònoma en grups col•laboratius.
A més d'aquest temari s’inclourà un llibre de lectura que el professor indicarà durant el curs.
En aquesta assignatura es treballen totes les destreses de la llengua: comprensió oral i escrita, i expressió oral i escrita a més d’aspectes gramaticals i lèxics. S’empra la metodologia de la lingüística contrastiva per a enfocar l’assignatura al futur professional dels estudiants, amb la finalitat de consolidar i incrementar els coneixements lèxics i gramaticals. S’ensenya als estudiants a utilitzar diferents estratègies de lectura a textos en llengua B a través dels quals l’alumnat coneixeran aspectes de la cultura de la llengua meta. A banda d’això, l’alumnat aprén a reconèixer el funcionament dels mecanismes de cohesió i coherència en textos escrits. Així mateix, aprendran a identificar i comprendre el funcionament de distints tipus textuals i organitzar el contingut d’un text de composició pròpia en Llengua B.
Gramàtica:
Patterns
Combinacions d’adjectius o noms seguits de preposicions
Be/get used to + -ing
Sintagmes preposicionals
Col·locacions de verbs i preposició
Need+ing/to be done, have/get something done
Col·locacions de verb i nom
Verbs modals
Permís i necessitat
Consells i recomanacions
Especulació i deducció
Estil indirecte
Formes d’expressar habilitat
Estructures gramaticals
Condicionals; situacions hipotètiques
La veu passiva
Concordança subjecte-verb
Subjectes It/there
Oracions adverbials: reason, purpose and contrast
Conjuncions
Construccions de participi
Oracions de relatiu (defining, non-defining, reduced)
Altres
so/such, too/enough/very, as/like
combinació d’oracions
reformulació d’oracions
connectors discursius
formació de paraules: la derivació
Vocabulari i Cultura:
Verbs frasals, sintagmes verbals, expressions, col·locacions relacionades amb:
Expressió escrita
Elaboració de textos de registre variat com ara escrits formals o informals:
Assaig
Article
Informe
Carta
Crítica
Expressió i interacció oral
Els alumnes i les alumnes practicaran monòlegs, conversacions per parelles i per grups. Aprendran a negociar en una conversa, convidar a l’altra persona a compartir la seua opinió, a mostrar acord o desacord en un entorn formal, i altres. Així com també realitzaran activitats enfocades a la millora de la fluïdesa de l’oral, l’ús correcte de la llengua i la seua pronunciació.
Comprensió oral
L’alumnat escoltarà una varietat de tipologies textuals (entrevistes, diàlegs, discursos, etc.), de dificultat creixent, vinculades amb la gramàtica i el vocabulari del curs.
Comprensió escrita
Es treballaran textos de diaris, periòdics, revistes, llibres, etc. a través dels quals s’efectuaran tasques de comprensió diverses: exercicis de resposta test, textos amb espais en blanc, etc.; aplicació de estratègies i tècniques de lectura diferents (scanning, skimming, re-lectura del text, predicció de continguts, connexions lògiques).