Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 1
Metodologia didàctica
Es combinaran
diverses metodologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge. S’empraran
algunes estratègies tancades (classe magistral participativa, classe invertida)
juntament amb altres obertes i participatives on l’alumnat siga el protagonista
del procés d’ensenyament/aprenentatge (aprenentatge cooperatiu, treball per
projectes, aprenentatge basat en problemes) en funció del tipus de contingut i
de les tasques a realitzar.
Cal destacar la utilització
de l’Aprenentatge-Servei en l’assignatura. Aquesta metodologia és adient per treballar
determinats continguts i aconseguir l’assoliment de capacitats relacionades en
l’aplicació pràctica dels sabers. El seu ús comporta que l’alumnat fiqui en
pràctica els coneixements en un context real a la vegada que atén una
necessitat social. L’Aprenentatge-Servei és una metodologia molt adequada per
abordar determinats continguts que són complexos de treballar en l’aula
ordinària.
Pel que fa als
procediments es treballarà de forma individual, en xicotets grups i en gran
grup, establint tasques i activitats per a cada agrupament. L’aprenentatge
cooperatiu serà aplicat quan es facin agrupaments de 4-5 persones. Pel que fa
als espais, a l’aula ordinària es treballaran els ensenyaments teòrics; els
ensenyaments pràctics de problemes i laboratori es planificaran en les instal·lacions
esportives adients i s’aprofitarà l’entorn sociocultural per l’aplicació del
projectes d’Aprenentatge-Servei.
Les activitats seran
variades i procuraran la connexió entre la teoria i la pràctica, cercant la
significativitat i la motivació., aprofitant les prestacions de les TIC.
Concretament s’usaran: role-playing, debats, exercicis pràctics, activitats de
reflexió, kahoot...
Com a principi fonamental,
i tenint en consideració que es tracta de la formació de mestres, té molta
importància l’ús variat de metodologies ja que es suposa experimentar en
primera persona formes de treballar que poden extrapolar a la seua activitat professional futura. En tot cas,
s’intentarà que l’alumnat siga el protagonista en el procés, i se li derivaran totes
les decisions possibles. Es busca la seua implicació en l’assignatura,
com a manera de millorar el resultat acadèmic.
El plantejament metodològic
obre la porta a la innovació i a la interdisciplinarietat, podent col·laborar
en altres assignatures en funció dels projectes d’Aprenentatge-Servei o altres
estratègies emprades, cercant una formació globalitzada.