Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

MI1819 - Fonaments de l'Expressió Corporal; Jocs Motrius en Educació Infantil

Curs 2 - Semestre 1

Metodologia

Metodologia didàctica

Es combinaran diverses metodologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge. S’empraran algunes estratègies tancades (classe magistral participativa, classe invertida) juntament amb altres obertes i participatives on l’alumnat siga el protagonista del procés d’ensenyament/aprenentatge (aprenentatge cooperatiu, treball per projectes, aprenentatge basat en problemes) en funció del tipus de contingut i de les tasques a realitzar.

Cal destacar la utilització de l’Aprenentatge-Servei en l’assignatura. Aquesta metodologia és adient per treballar determinats continguts i aconseguir l’assoliment de capacitats relacionades en l’aplicació pràctica dels sabers. El seu ús comporta que l’alumnat fiqui en pràctica els coneixements en un context real a la vegada que atén una necessitat social. L’Aprenentatge-Servei és una metodologia molt adequada per abordar determinats continguts que són complexos de treballar en l’aula ordinària.

Pel que fa als procediments es treballarà de forma individual, en xicotets grups i en gran grup, establint tasques i activitats per a cada agrupament. L’aprenentatge cooperatiu serà aplicat quan es facin agrupaments de 4-5 persones. Pel que fa als espais, a l’aula ordinària es treballaran els ensenyaments teòrics; els ensenyaments pràctics de problemes i laboratori es planificaran en les instal·lacions esportives adients i s’aprofitarà l’entorn sociocultural per l’aplicació del projectes d’Aprenentatge-Servei.  

Les activitats seran variades i procuraran la connexió entre la teoria i la pràctica, cercant la significativitat i la motivació., aprofitant les prestacions de les TIC. Concretament s’usaran: role-playing, debats, exercicis pràctics, activitats de reflexió, kahoot...  

Com a principi fonamental, i tenint en consideració que es tracta de la formació de mestres, té molta importància l’ús variat de metodologies ja que es suposa experimentar en primera persona formes de treballar que poden extrapolar a la seua  activitat professional futura. En tot cas, s’intentarà que l’alumnat siga el protagonista en el procés, i se li derivaran totes les decisions  possibles. Es busca la seua implicació en l’assignatura, com a manera de millorar el resultat acadèmic.

El plantejament metodològic obre la porta a la innovació i a la interdisciplinarietat, podent col·laborar en altres assignatures en funció dels projectes d’Aprenentatge-Servei o altres estratègies emprades, cercant una formació globalitzada.