Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Temari
BLOC I: INTRODUCCIÓ
TEMA 1. LA CIÈNCIA EN EL MARC D’UNA CULTURA HUMANÍSTICA
1.1 Ciència com a episteme
1.2 Ciència com a praxi
1.3 Ciència com a progrés
1.4 Ciència com a cultura
BLOC II: FILOSOFIA E HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA
TEMA 2. PRECEDENTS HISTÓRICS
2.1 La ciència antiga
2.1.1 Primeres civilitzacions:
Mesopotàmia i Egipte
2.1.2 Mon clàssic: Grècia antiga
2.2 La ciència medieval
2.1.1 Mon clàssic: Imperi Romà
2.1.2 Alta Edat Mitjana: L’islam
2.1.3 Baixa Edat Mitjana:
Universitats
2.2.4 Mon modern: Art i ciència
en el Quattrocento
2.3 La ciència moderna
2.3.1 Mon modern: mètode i
ciència al Cinquecento: Copérnico,
Brahe, Keppler i Galilei
2.3.2 La Il·lustració: raó i
ciència als segles XVII i XVIII: Newton i Kant
2.4 La ciència contemporània
(segle XIX)
2.4.1 L’evolucionisme
2.4.2 La termodinàmica
2.4.3 L’electromagnetisme
2.5 La ciència contemporània
(segle XX)
2.5.1 La teoria de la relativitat
2.5.2 La mecànica quàntica
BLOC III: ÈTICA I FILOSOFIA DE LA
CIÈNCIA
TEMA 3. L’EXPLICACIÓ CIENTÍFICA
3.1 Mètodes: inductius, deductius
e hipotètic-deductius.
3.2 Models d’explicació
científica
3.3 Altres models d’explicació
científica
TEMA 4. CIÈNCIA I TÈCNICA COM A
IDEOLOGIA
4.1 Teoria crítica i ciència
4.2 Teoria crítica i Habermas
4.3 Crítica de Habermas a la
ciència
4.4 Funció ideològica de la
ciència
TEMA 5. EL GIR NEUROCÈNTRIC
5.1 Les neurociències: un nou
saber?
5.2 Antecedents
5.3 Tecnologia
5.4 Mètodes
5.5 Característiques
5.6 Contribucions
TEMA 6. MILLORAMENT HUMÀ
6.1 De l’adaptació al medi a l’adaptació
del medi
6.2 Biomillorament i
neuromillorament humà
6.3 Límits ètics del millorament
humà