Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Metodologia didàctica
A fi d'aconseguir els
resultats d'aprenentatge proposats, es plantegen una sèrie d'estratègies
docents:
Classes magistrals,
dinàmiques grupals. L'assistència a les classes magistrals i a les exposicions
orals serà altament recomanable, ja que en el treball final cada grup ha
d'incloure-hi una valoració (contingut, metodologia) de la resta de treballs.
En les pràctiques de
problemes es realitzaran comentaris sobre articles científics en castellà i/o
en anglès, debats de vídeos i anàlisi de casos, es presentaran informes de les
mateixes.
Els continguts teòrics, s'avaluaran per un
examen escrit (tipus test/preguntes curtes o de desenvolupament) que suposarà
el 50% de la nota final.
Quant a les pràctiques de laboratori (o aules
d'informàtica), seminaris i de pràctiques de problemas, serviran per a aprendre
com i on realitzar cerques de material bibliogràfic relacionat amb
l'assignatura i/o amb el tema seleccionat, utilitzant bases de dades i webs
científiques (rellevants en l'àmbit de la intervenció comunitària i dels ODS),
per a poder elaborar el projecte final d'intervenció comunitària de
l'assignatura, supervisat en classe, aquesta qualificació suposarà el 40% de la
nota.
Altres tasques,
com l’exposició oral del projecte final d'intervenció comunitària,
suposaran el 10% de la nota.
Les tutories(en
xicotets grups, màxim 10-15 alumnes) seran un espai per a orientar l'alumnat i
resoldre dubtes sobre el projecte final i/o els informes de pràctiques
(seminaris, laboratoris i problemes) que hauran d'elaborar al llarg del
curs.
Tot això amb el
suport i la utilització de l'aula virtual de l'assignatura.
Es considerarà
que un alumne o una alumna es presenta a una convocatòria si realitza l'examen
teòric i/o entrega el projecte d'intervenció comunitària. Per a calcular la
nota final i sumar linealment les diverses parts de l'assignatura, será
requisit, obtenir una qualificació mínima d'2,5 punts en l'examen, i una
qualificació mínima d'2 punts en el projecte final d'intervenció comunitària
presentat. Les qualificacions de les parts aprovades (exposició, teoria i/o
projecte) es guardaran durant el mateix curs acadèmic. En la segona
convocatòria, es podran recuperar (per mitjà del mateix tipus d'avaluació
excepte l’exposició oral del treball que no pertoca) aqueixes parts de
l'assignatura que no hagen estat superades.
La participació
activa de l'alumnat és un element essencial perquè es produïsca un procés
d'ensenyança-aprenentatge de qualitat. Amb aquest tipus de metodologia
didàctica es pretén capacitar l'alumnat en el treball grupal, i a
l'aprenentatge per mitjà d'un procés inductiu i "per descobriment".
Finalment, en la
impartició de la docència es realitzaran activitats en castellà, valencià i
anglès a fi d'introduir l'estudiantat en l'ús de les diferents llengües i
fomentar el multilingüisme.