Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PS1035 - Psicologia dels Recursos Humans

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

L'alumnat podrà triar entre:

• Un itinerari tradicional (Examen final de coneixements de preguntes curtes + cas pràctic a resoldre en l'examen)

• Un itinerari alternatiu (Assistència a classes de manera regular (almenys el 80%) + aprenentatge basat en problemes i solució de #retos + defensa portafoli amb els temes treballats)

La metodologia està basada en: classes teòriques, pràctiques d'aula, pràctiques de laboratori, seminari i tutories. No obstant això, s'utilitzarà una metodologia mixta en on la pràctica i la teoria s'encadenen i fusionen darrere de l'aprenentatge de l'alumnat.

1) TEORIA. A les classes d'índole més teòrica s'utilitzarà la classe magistral sent una exposició dialogada o un debat de confrontació entre participants que es qüestionen o complementen successivament durant l'exposició. Aquesta participació activa de l'alumnat pot incloure la preparació i presentació per part seva de punts del temari, i la participació activa un element essencial perquè es produeixi un procés d'ensenyament-aprenentatge de qualitat. Amb aquest tipus de metodologia didàctica es pretén capacitar l'alumnat en el treball grupal, i l'aprenentatge mitjançant un procés inductiu i "per descobriment", ja que l'estudiantat aprèn millor des de l'observació i l'experiència, i no tant des d'una "veritat a priori ". L'altre eix central de les classes teòriques és l'exposició per part de l'alumnat de punts del temari, sempre sota la supervisió del professorat de l'assignatura. Amb aquest tipus de metodologia didàctica es pretén que l'alumnat desenvolupi competències professionals (preparació de les classes, exposició de temes rellevant en RRHH i avaluació). En el cas que els estudiants desenvolupin temes o aspectes específics del temari, s'avaluarà aquesta execució.

2) PRÀCTIQUES D'AULA I LABORATORI tenen com a objectiu aprofundir en l'estudi dels temes de l'assignatura des d'una perspectiva aplicada. Per dur-les a terme l'alumnat ha d'analitzar i discutir la informació que es presenti a classe de manera grupal a través d'#retos que es presenten en temps i forma als alumnes per a la seva execució. Han de gestionar recursos bibliogrà fi cs procedents de bases de dades informatitzades, pàgines web específiques i vídeos relacionats amb aquests temes, a més dels manuals bàsics d'estudi. Els temes que s'abordaran consisteixen en exercicis de comprovació, qüestionaris, estudis de cas, simulacions, qüestionaments bàsics, etc. dels temes de l'assignatura.

A més, es tractarà de forma intensiva i completa situació reals o simulades en àmbit laboral i organitzacional d'Estudis de Casos amb el fi de conèixer-los, interpretar-los, diagnosticar-los, contrastar dades, reflexionar, completar coneixements i generar possibles procediments alternatius de solució. S'utilitzarà una metodologia d'aprenentatge cooperatiu (treball en grup, discussió a classe, exposicions etc ...) per treballar les diferents activitats que es proposen, aconseguint d'una banda, la consolidació dels diferents tipus de continguts i assegurant que l'alumnat treballi de manera col·laborativa. Els seminaris són "Espais per a Conversar" amb experts en diverses àrees de RRHH que bé vénen a l'aula o bé ens desplacem a les empreses per a una visita als locals i una xerrada d'expert. Es tracta aquesta activitat d'un espai per a la reflexió i / o aprofundiment dels continguts ja treballats per l'alumnat amb anterioritat (teòrics i / o pràctics).

L'aprenentatge per l'aula virtual s'utilitza amb molta freqüència, i així l'aula virtual es converteix en una tecnologia bàsica per al seu desenvolupament.

3) TUTORIES. Treball personalitzat amb un alumne, alumna o grup, a l'aula tant física en espai reduït, com virtual per al gran grup o per a grups reduïts. La tutoria és un recurs docent de "ús obligatori" per l'estudiantat per seguir un programa d'aprenentatge i és un complement al treball no presencial (negociar / orientar treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar ampliació, etc.). S'utilitzarà la tutoria especialitzada.