Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Sistema d'avaluació

Elaboració de treballs acadèmics

60%

Participación en el aula

20%

Presentacions orals i pòsters

20%

Criteris de superació

10.1 Tipus d'avaluació (percentatge de la nota final)

Assistència i participació (20%):

La participació en classe és molt important.
L'assistència a classe és obligatòria (ja que la metodologia d'aprenentatge és per mitjà de seminaris de debat), així com la preparació de les mateixes (lectura prèvia dels articles i capítols de llibre relacionats amb cada sessió o altres activitats preparatòries sol·licitades per la professora).

Presentacions orals (20%):

A cada estudiant o estudianta se li assignarà una lectura i/o tema en particular per a dinamitzar part d'una sessió de classe.
En funció del nombre d'estudiants i d'estudiantes en classe podria sol·licitar-se una exposició més teòrica individual i una més pràctica en grup.

La presentació oral serà d'entre 15 i 20 minuts. En funció del tema i de la classe es podrà adaptar el temps a disposar amb la professora.

En aquesta activitat s'espera de l'estudiantat que seleccione i sintetitze les idees principals de la lectura o les característiques de l'estudi de cas proposat, que es plantege les connexions de la sessió presentada amb materials i idees de les sessions prèvies, que cerque i analitze exemples concrets que puguen aclarir i donar suport als arguments de l'autor, si pot ser de manera comparativa amb altres exemples i casos discutits prèviament; una perspectiva crítica personal de la lectura que incloga per què ha triat aqueix cas i quins aprenentatges extrau d'aquesta, relacionats amb el curs; una dinamització de la classe que incorpore el debat amb els companys i les companyes sobre les principals idees.

Assaig o projecte final (60%):

Al final del curs, els estudiants i les estudiantes han de presentar un treball final o projecte:

Opció A. Assaig acadèmic o estudi de cas
- Aproximació teòrica
- Metodologia
- Anàlisi crítica
-Conclusions
-Referencies
(-Annexos)

Opció B. Projecte de comunicació (projecte Artístic, campanya publicitària o de comunicació, fotoperiodisme, projecte multimèdia, documental, projecte de mitjans de comunicació social)

- Estat de la qüestió en relació al curs i la justificació (marc teòric)
- Desenvolupament del projecte (basat en les propostes d'smartMeme)
o Comunitat amb la qual treballar (propòsits) i audiències
o Estructura
o Calendari
o Pressupost i recursos
o Mostra
-Avaluació dels resultats o proposta del model d'avaluació
-Conclusions
-Referències

10.2 Criteris d'avaluació:
a)Indica la nota mínima necessària per a aprovar el curs.
b)Indica les activitats estrictament necessàries per a aprovar el curs.

Els estudiants i les estudiantes han d'aprovar independentment el 50% de cada una de les tasques de manera independent per a completar amb èxit l'assignatura.

Els criteris d'avaluació que s’aplicaran a cadascuna de les activitats per valorar el procés d'aprenentatge seran:

Assistència i participació:

* Puntualitat

* Atenció i participació activa durant cada sessió de classe

* Claredat, pertinència i interès en les intervencions

* Preparació prèvia de la classe (lectures, investigació i recopilació de l'informació necessària)

* L'actitud i el respecte dels companys i de les companyes i la professora.

*Respectar a tots i relacionar les intervencions als temes discutits cada dia i en relació als comentaris dels objectius del curs (gestió del temps)

* L’intercanvi d'idees rellevants, reflexives i ben documentades.

*Aportar exemples relacionats amb les lectures i les temàtiques de cada dia.

Presentació oral:

*Claredat, rellevància i interès de les presentacions.

* Comprensió de les principals idees del text i l'adequada aplicació a la discussió i l’anàlisi dels exemples.

* Apropiada elecció i anàlisi de casos significatius o bones pràctiques.

* Aproximació crítica però constructiva als textos analitzats/als casos seleccionats.

* Originalitat de la presentació (i a més que siga pedagògica).

* Capacitat per a involucrar a la classe en debats i discussions relacionades, és a dir, formulació de preguntes que generen debat reflexiu en relació amb els temes del dia.

Projecte final:

A. Assaig acadèmic

* Comprensió dels nous conceptes i de les idees discutides en el curs i l'adequada aplicació en l’elaboració de l’assaig.

* Aproximació crítica però constructiva al tema i els materials analitzats.

* L’originalitat i l’adequació del tema triat, l'enfocament, els casos analitzats i les conclusions.

*Estructura adequada en funció dels objectius.

* Estil argumentatiu, raonant cada afirmació amb cites, exemples o idees específiques.

* Arribar a conclusions significatives per al curs.

* L’escriptura i la gramàtica (per favor, reviseu l’escriptura en anglès abans d'entregar el treball).

* L’ús de fonts actualitzades i representatives (des de monografies a articles de revistes).

* Ús i especificació adequats de les fonts en el treball final.

* Format adequat de l’assaig d'acord amb els requisits acadèmics.

B. Projecte pràctic

*Comprensió dels nous conceptes i de les idees discutides en el curs i l'adequada aplicació en l’elaboració del projecte.

* Una adequada justificació del projecte al marc del curs específic en diàleg amb els marcs conceptual i metodològic.

* Disseny narratiu i lògic d’acció a partir dels paràmetres d’una eficàcia cultural per a la construcció de la pau.

* Equilibri entre els objectius, l’estructura, el calendari i les necessitats de les metes propostes.

* L’originalitat i l’adequació del tema elegit, l'enfocament i el projecte proposat.

* L’escriptura i la gramàtica (per favor, reviseu l’estructura en anglès abans d'entregar el treball).

* L’ús de fonts actualitzades i representatives (d’altres bones pràctiques I projectes, monografies i articles de revistes)

* Ús i especificació adequats de les fonts en el treball final.

El plagi en qualsevol de les activitats suposa suspendre l’assignatura.