Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Activitats

Ensenyaments teòrics

30 0
Hores presencials Hores no presencials

Ensenyaments pràctics (problemes)

15 0
Hores presencials Hores no presencials

Ensenyaments pràctics (laboratori)

15 0
Hores presencials Hores no presencials

Tutories

2 0
Hores presencials Hores no presencials

Avaluació

2 0
Hores presencials Hores no presencials

Treball personal

0 100
Hores presencials Hores no presencials

Treball de preparació dels exàmens

0 36
Hores presencials Hores no presencials

Competències

DID. Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.

DID. Conèixer els desenvolupaments teòric-pràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat.

DID. Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació.

DID. Entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.

DID. Ser capaç d'integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament aprenentatge.

DID. Ser capaç de fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i posi en valor les aportacions dels estudiants

DID. Transformar els currículos en programes d'activitats i de treball.

Resultats d'aprenentatge

Desenvolupar habilitats relatives al disseny d'instrucció/avaluació. Es refereix a habilitats de tipus tècnic sobre a) dissenyar la instrucció, partint dels programes curriculars oficials, per a la seua execució posterior en l'aula, i b) dissenyar, desenvolupar, i implementar eines i procediments evaluativos tant de tipus formatiu com sumatiu, amb el propòsit comprovar i millorar la qualitat de l'ensenyament i de l'aprenentatge. Prèviament al desenvolupament d'aquestes habilitats, el futur professor de secundària haurà de conèixer i aprofundir en els elements que componen el currículum (competències, estratègies metodològiques, materials didàctics, tècniques d'avaluació, etc.).

Desenvolupar habilitats per a impartir classe. Es refereix a les habilitats instruccionales del professor per a a) comunicar amb claredat els continguts de l'assignatura, i b) promoure o facilitar l'aprenentatge creant els entorns d'aprenentatge apropiats amb el suport de recursos didàctics, especialment de les noves tecnologies. Prèviament al desenvolupament d'aquestes habilitats, el futur professor de secundària haurà de conèixer els conceptes i principis bàsics relacionats amb el procés d'ensenyament/aprenentatge.

Desenvolupar habilitats interpersonales relacionades amb la gestió del grup-classe i de col·laboració amb altres col·legues (interacció amb els alumnes/as i amb els companys/as). Es refereix a aquelles habilitats que es requereixen per a crear un clima soci-emocional positiu en l'aula, caracteritzat per l'absència de conflictes i facilitador de l'aprenentatge, així com per a gestionar els recursos, coordinar-se amb altres companys, etc