Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

ET1034 - Pràctiques Externes

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

Assignació d'empresa
 

  •     L'alumnat interessat a iniciar les PE ha d'entregar al coordinador o a la coordinadora la Sol·licitud d'inici de PE en el termini que s'establisca per a cada període.
  •     L'ordre d'assignació de l'empresa per a l'alumnat estarà funció de la nota mitjana de l'expedient acadèmic i el nombre de crèdits aprovats. A més, es tindrà en compte també el rendiment acadèmic. Hi ha la possibilitat que l'alumne o l'alumna es busque l'empresa, i faça una proposta d'entitat. En aquest cas es realitzarà una assignació nominativa.
  •     Una vegada realitzada l'assignació, durant la realització de les PE, l'alumnat serà tutoritzat per un tutor o tutora per la Universitat i per un supervisor o supervisora per l'empresa. Entre els tres han d'acordar el projecte formatiu.



Projecte formatiu
 

  •     El tutor o la tutora es responsabilitzarà d'elaborar el projecte formatiu definitiu, escoltat el supervisor o la supervisora i l'estudiantat, que serà signat per les tres parts (estudiant, supervisor i tutor), així com de la custòdia i de la publicació en l'aplicació informàtica.
  •     El projecte formatiu ha de concretar els objectius educatius i les activitats a desenvolupar. Els objectius s'establiran considerant les competències bàsiques, genèriques i / o específiques que ha d'adquirir l'estudiantat. Així mateix, els continguts de la pràctica es definiran de manera que asseguren la relació directa de les competències que s'han d'adquirir amb els estudis cursats.
  •     El tutor o la tutora vetllarà, en la mesura del possible, perquè el treball que l'estudiantat desenvolupe durant les PE puga constituir l'inici del seu Treball de Final de Grau (ET1040).



Documentació final

A. Memòria de les PE

En finalitzar el període de pràctiques, l'alumne o l'alumna entregarà al tutor o a la tutora de la Universitat una memòria en la qual es reflectisca el compliment de tots els objectius marcats en el pla de treball, elaborat pel tutor i el supervisor. Aquesta memòria ha de contenir, com a mínim, els següents apartats:

 

  •     Títol
  •     Nom de l'alumne o de l'alumna i del tutor o de la tutora de les PE
  •     Nom del supervisor o de la supervisora i l'empresa en què s'han realitzat les PE
  •     Data d'inici i finalització de les PE
  •     Objectius de les PE
  •     Planificació de les PE i assoliment del projecte formatiu
  •     Desenvolupament de les PE
  •     Conclusions
  •     Futurs desenvolupaments per al TFG, si escau.



B. Informe del supervisor o de la supervisora de l'empresa

En finalitzar el període de pràctiques, el supervisor o la supervisora emplenarà un qüestionari d'avaluació de l'alumnat. Aquest informe s'ha de trametre al tutor o a la tutora.

C. Informe del tutor o de la tutora de la Universitat

En finalitzar el període de pràctiques, el tutor o la tutora ha d'emplenar un informe d'acord, entre d'altres, amb:

 

  •     Memòria de les PE presentada per l'alumne o l'alumna (70%).
  •     Informe del supervisor o de la supervisora de l'empresa (30%).


Aquest informe s'ha de trametre al coordinador o a la coordinadora de PE, juntament amb la memòria de l'alumnat i l'informe de la supervisió de l'empresa.

Serà requisit imprescindible obtenir un informe favorable del tutor o de la tutora per a optar a la posterior avaluació de les PE.

D. Qüestionari d'avaluació de l'entitat per part de l'alumnat

Per a comptar amb l'opinió de l'estudiantat en relació a les empreses i poder detectar possibles anomalies, en finalitzar el període de pràctiques, l'OIPEP remetrà a l'alumnat un qüestionari anònim d'avaluació de l'entitat on ha realitzat les PE.