Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

RL0944 - Gestió de Qualitat i Recursos Humans

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

El mètode didàctic utilitzat en l'assignatura implica una combinació de la classe magistral participativa, la realització d'activitats pràctiques en l'aula, la busca d'informació, la discussió de casos i resolució de problemes i la realització d'un treball final consistent en l'elaboració d'un Projecte d'Avaluació de la Gestió de la Qualitat en una organització, fent especial èmfasi en els aspectes socials de la GC.

Per a un adequat seguiment del curs és necessària l'assistència a classe durant tot el semestre, la participació en les classes i l'aprofitament de les hores d'atenció a l'estudiant per part del professorat per a poder resoldre els problemes que puguen sorgir en el procés d'aprenentatge. A continuació es resumeix la metodologia utilitzada per a les diferents activitats:

Activitats

Treball del professorat

Treball de l’estudiant

Ensenyament teòric

Amb la intenció de dinamitzar les classes expositives, el professorat explicarà el contingut del tema a través d'explicacions raonades. Per a recolzar el procés d'ensenyança-aprenentatge el professorat prepararà uns esquemes-transparències de cada tema per a un millor seguiment de la classe. Estos estaran disponibles en l'aula virtual de l'assignatura. El contingut d'estes transparències ha d'ampliar-se a partir de la bibliografia recomanada per a cada tema.

Resolució de dubtes plantejades pels estudiants

Presencial: escolta activa, participació, plantejament de dubtes

No presencial: estudi de la matèria

Ensenyament pràctic

Preparació d'activitats en l'aula que estaran disponibles en l'aula virtual de l'assignatura. Dinamització de la sessió de classe fomentant la discussió i la participació de l'estudiant

Presencial: Després de l'explicació d'un bloc del tema per part del professorat els alumnes realitzaran activitats en l'aula sobre el tema tractat en classe -se resoldran minicasos, exemples, il·lustracions, lectures addicionals, tot això amb la intenció de reforçar els aspectes teòrics tractats en cada bloc.

Seminaris

Pràctiques entregables: Preparació de casos, plantejament de problemes en relació amb la gestió de la qualitat que es poden presentar en una organització. Estes pràctiques entregables estaran disponibles en l'aula virtual de l'assignatura.

Elaboració de rúbriques per a l'avaluació de les diferents pràctiques entregables.

Aclariment de dubtes que es puguen plantejar per part de l'estudiant.

 Dinamització de la sessió de classe fomentant la discussió i la participació de l'estudiant.

Correcció dels informes entregats

No presencial: Busca d'informació, preparació i entrega a través de l'aula virtual dels informes sol·licitats en cada pràctica entregable. L'entrega ha de realitzar-se prèviament a la discussió en classe de l'activitat.

Presencial: Posada en comú i discussió en la sessió de classe dels informes elaborats. Participació activa, resolució de dubtes.

Treball personal en equip

Tutories

Disseny i orientació d'un treball en equip: Projecte d'Avaluació de la Gestió de la Qualitat d'una organització, analitzant les pràctiques de recursos humans utilitzades.

Elaboració d'una webquest explicativa del Projecte, en la que es detallen els objectius i el treball a realitzar, la qual estarà disponible en l'aula virtual.

Elaboració d'una rúbrica per a l'avaluació del Projecte

Tutoritzaciódel treball realitzat pels estudiants. S'han programat una sèrie de sessions de tutoria en grup com a ajuda per a la realització del treball.

Correcció dels Projectes entregats

No presencial: busca d'informació, elaboració de l'informe i preparació de l'exposició del Projecte d'Avaluació de la Gestió de la Qualitat d'una organització, analitzant les pràctiques de recursos humans utilitzades. Els alumnes treballaran en equips (formats per 4-5 alumnes) i actuaran com 'consultors junior' amb l'objectiu d'analitzar les pràctiques de RRHH utilitzades en la seua iniciativa de GC i dissenyar un pla de millora, en una empresa o organització de la seua elecció. L'informe definitiu haurà de ser entregat com a data límit la data oficial de la primera convocatòria per a l'examen escrit de l'assignatura.

Presencial: Assistir a les sessions de tutories

Treball de preparació de les proves d’avaluació

Avaluació

 

Preparació de l’examen escrit

Correcció dels exàmens

 

No presencial: Estudi de la matèria, plantejament de dubtes, elaboració dels informes sol·licitats en les diferents activitats del curs que formen part de l'avaluació contínua (vegeu apartat d'avaluació)

Presencial:Exposició del Projecte d'avaluació de la GC en les últimes sessions de classe. Participació activa realitzant preguntes en les exposicions realitzades per la resta d’equips.

Realització de l'examen escrit en la data oficial de la primera y/o la segona convocatòria