Semestre 2
Temari
Tema 1: La investigació-acció com a procés de millora educativa en el desenvolupament de pràctiques inclusives
1.1. El procés de investigació-acció
1.1.1. La I-A com a procés en espiral
1.2. Desenvolupament de pràctiques inclusives: procés de millora educativa
Tema 2: Gestió organitzativa de l'aula inclusiva
2.1. Currículum i diversitat
2.2. Models organitzatius per educar en la diversitat
2.2.1. Marc organitzatiu de l'aula: gestió dels temps, els espais i els recursos a l'aula inclusiva
2.2.2. Marco d'acció docent: estructura d'aprenentatge, agrupament de l'alumnat, metodologia didàctica i avaluació
Tema 3: Estratègies metodològiques a l'aula inclusiva
3.1. Estratègies d'aprenentatge cooperatiu
3.1.1. TAI (team assisted individualization)
3.1.2. Tutoria entre iguals
3.2. Estratègies d'aprenentatge dialògic
3.2.1. Grups interactius
3.2.2. Tertúlies dialògiques
3.3. Estratègies d'aprenentatge servei i comunitari
3.4. Estratègies de regulació i autoregulació de l'aprenentatge
3.5. Estratègies per a fomentar la participació social
3.5.1. Sistema de companys i amics
3.5.2. Cercle d'amics
3.5.3. Comissions de suport entre companys
3.5.4. Alumne ajudant
3.6. Estratègies integrals
3.6.1. Racons i tallers
3.6.2. Projectes de treball inclusius
3.6.3. Ensenyament compartit
Tema 4: Suport i col·laboració entre professionals, entre iguals i amb la comunitat
4.1. El suport educatiu o suport pedagògic: sentit i rellevància als centres educatius inclusius
4.1.1. Models de suport educatiu
4.2. Cultura col·laborativa: tipus de suport i estratègies
4.2.1. Suport entre professionals
4.2.2. Suport entre iguals
4.2.3. Suport comunitari
Tema 5: Avaluació a l'aula inclusiva
5.1. Estratègies d'avaluació
5.2. Ferramentes d'avaluació
5.2.1. Portafolis
5.2.2. Rúbriques
5.2.3. Quadern de l'equip
5.3. Indicadors per a l'avaluació de l'aula inclusiva
5.4. Dilemes de l'avaluació inclusiva