Curs 3 - Semestre 1
Metodologia didàctica
Les
sessions de teoria suposen un 20%
del temps de l'assignatura. Consistiran en la classe magistral per part del
professor (temes 1-14) utilitzant la pissarra, la taula multimèdia i una sèrie
de tasques a l'aula virtual de l'assignatura. Tindran com a base els manuals
bàsics i diverses publicacions científiques, que estaran disponibles a l'aula
virtual. Dels dos primers blocs es contestaran una sèrie de preguntes a l'aula
virtual al final de cada bloc, englobant els temes 1-4 per al primer bloc i els
temes 5-8 per al segon bloc. Les preguntes seran tipus test i preguntes curtes.
Estos qüestionaris es contestaran “en línia” en un temps limitat. L'assistència
a les classes teòriques no és obligatòria, però sí la realització de tots dos
qüestionaris.
Les
sessions pràctiques de laboratori
suposen un 8% del temps de l'assignatura. Constaran de 4 sessions, de 3 hores
cadascuna, i es realitzaran en un aula d'informàtica i en els laboratoris
docents. Els estudiants hauran de contestar una sèrie de preguntes relacionades
amb cadascuna de les pràctiques. L'assistència i la resolució de les preguntes
són obligatòries.
Les
tutories suposen el 2.6% del temps
de l'assignatura. Es distribuiran en 4 sessions d'1 hora cadascuna. Seran
reunions entre xicotets grups d'estudiants i el professor per a formular i
resoldre diferents qüestions relacionades amb el tercer bloc (Temes del 9-14).
L'assistència a les sessions de tutories no és obligatòria.
Les
sessions de problemes són quatre
sessions de 2 hores i suposen el 5.3% del temps de l'assignatura. En les dos
primeres sessions l'estudiant juntament amb el professor resoldrà problemes
relacionats amb el temari. Els alumnes hauran d'entregar els problemes
plantejats per a avaluar-los. A més, en estes sessions se li proporcionarà a
l'alumne textos escrits en anglés que hauran de treballar individualment. Cada
alumne contestarà i entregarà un qüestionari per a avaluar si ha treballat i
assimilat la lectura de manera adequada.
El plantejament de les dos sessions restants
serà diferent. En la tercera sessió es realitzaran diversos grups i a cadascun
d'ells se'ls plantejarà un cas pràctic relacionat amb les aplicacions de la
enzimología en la indústria que resoldran eixe dia. En la quarta sessió els
alumnes exposaran la resolució de cadascun dels casos plantejats a la resta
dels alumnes, per a debatre'ls en grup. Els estudiants hauran de contestar un
breu qüestionari individualment i presentar la resolució del cas en grup.
L'avaluació suposa el 2.6% de l'assignatura i consistirà en un examen escrit dels continguts dels temes 1-14. Seran preguntes tipus test i preguntes curtes amb espai limitat del tipus de les preguntes de l'activitat realitzada a l'aula virtual dels dos primers blocs. La realització de l'examen és obligatòria.
El treball no presencial suposa un 60% de l'assignatura i és el temps estimat que dedica l'estudiant per a la realització de les diferents activitats de l'avaluació contínua i de la preparació per a l'avaluació final.