MI1859 - Laboratori per a Pensar Matemàtiques

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

Les sessions acadèmiques seran conduïdes en base a les contribucions del professorat, que aportarà els coneixements, activitats i instruccions essencials per a la comprensió de la matèria, amb la finalitat de facilitar que els estudiants puguen progressivament construir els seus coneixements a partir de les seues bases prèvies.

Es farà ús de diverses fonts d'informació complementàries amb l'objectiu de diversificar les fonts de coneixement a l'aula i enriquir el diàleg participatiu entre els integrants del procés d'ensenyament-aprenentatge.

Les sessions es desenvoluparan en l’aula del laboratori docent de l'àrea de Didàctica de la Matemàtica, amb un enfocament pràctic que inclourà la manipulació dels materials didàctics associats als continguts de matemàtiques per a l'educació infantil. També es presentaran mètodes i metodologies actives per a l'ensenyament de les matemàtiques, es treballarà el pensament computacional, i es facilitarà una introducció a la recerca acadèmica en Didàctica de les Matemàtiques, la qual serà útil tant per a l'assignatura com per al Treball Final de Grau. Es crearan situacions d'aprenentatge en consonància amb la normativa de la LOMLOE, fomentant una perspectiva interdisciplinària en els continguts matemàtics. S'aplicarà un Estudi de la Lliçó basat en l'enfocament japonès, mitjançant el disseny i la implementació de microensenyaments.

Les consultes i tutories individuals o en grups reduïts complementaran les sessions de classe, proporcionant un espai per a la resolució de dubtes i el reforç dels continguts.

Es dedicaran dues hores a l'examen escrit, com a part de les activitats d'avaluació, les quals estan detallades en el corresponent apartat del programa de l'assignatura.