MI1859 - Laboratori per a Pensar Matemàtiques

Curs 4 - Semestre 2

Sistema d'avaluació

Elaboració i/o exposició de treballs.

60%

Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes).

20%

Prototips.

20%

Criteris de superació


El desenvolupament de l'assignatura és eminentment pràctic i gran part del treball es realitza en classe.

L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de diverses proves que suposaran el 80% de la nota final, repartit de la següent manera:

1. Un 60% consistirà en l'elaboració i exposició del treball, que es distribueix de la següent manera:
  • El 40% consistirà en un treball que reculla Situacions d'Aprenentatge vivencials i manipulatives adaptades al Decret de la LOMLOE i associades al curs en el qual es realitzaran les pràctiques, donant peu a la seua implementació i reflexió a partir dels resultats obtinguts.
  • Un 10% estarà dedicat al desenvolupament i implementació de materials didàctics relacionats amb la situació d'aprenentatge dissenyada.
  • Un 10% es destinarà a la implementació del disseny d'una classe.
2. Un 20% de elaboración de materiales (prototipos):
  • Un 20% correspondrà al disseny i construcció de materials didàctics ideats per l'estudiantat, incloent Material Montessori, Robòtica educativa per al treball de pensament computacional, Contes i TIC per al desenvolupament de l'ensenyament i aprenentatge matemàtic.
La primera prova, que suposa el 40% de la nota, és de caràcter obligatori per a la superació de l'assignatura. En cas contrari, la qualificació final de l'assignatura serà "No presentat". 
Tots els treballs d'exposició que n'inclouen la realització en grup i una presentació a l'aula no seran recuperables (punt 1 anterior). 

El 20% restant s'obtindrà mitjançant la realització d'un examen escrit tipus test sobre els continguts treballats al llarg del curs.

Per a poder sumar les notes de les diferents proves que componen l'avaluació i obtenir d'aquesta manera la qualificació final de l'assignatura, la nota de cadascuna d'aquestes ha de ser igual o superior a 4 sobre 10. Si per a obtenir la qualificació d'alguna de les proves parcials es realitzen diferents activitats acadèmiques amb notes individualitzades, cadascuna d'elles també ha de ser igual o superior a 4 sobre 10 per a comptabilitzar-la en el còmput de la prova corresponent.

En la 2.ª convocatòria del mateix curs acadèmic només caldrà repetir aquelles proves d'avaluació que no hagen superat el 4 en la 1.ª convocatòria, i es consideren recuperables. En cap cas es reservaran notes d'un curs acadèmic per a un altre.

NOTA: El professorat podrà descomptar punts pels errors ortogràfics que es troben en les activitats d'avaluació, fins a un màxim de 0,1 punts per falta.
L'ús literal de respostes generades per IA com si foren originals es considerarà una acció fraudulenta, segons la normativa d'avaluació de la Universitat.
El professorat podrà descomptar 0,1 punts de la qualificació final de l'assignatura per a cada ús no acadèmic de dispositius electrònics en horari de classe. S'entén per ús no acadèmic l'ús dels diferents dispositius amb intenció lúdica (per exemple: fer compres, jugar, estar atenent a xarxes socials en l'horari lectiu), fer cerques d'informació no relacionada amb l'assignatura o altres usos que distreguen la resta de l'alumnat de l'atenció docent (per exemple, fer selfies o mostrar fotografies als companys i/o companyes).