Curs 4 - Semestre 2
Metodologia didàctica
· Aprenentatge per projectes. Mètode
d'ensenyament-aprenentatge en el qual els i les estudiants duen a terme la
realització d'un projecte en un temps determinat per a resoldre un problema o
abordar una tasca mitjançant la planificació, disseny i realització d'una sèrie
d'activitats i tot això a partir del desenvolupament i aplicació
d'aprenentatges adquirits i de l'ús efectiu de recursos.
· Aprenentatge basat en problemes (ABP).
Mètode d'ensenyament-aprenentatge on el punt de partida és un problema que,
dissenyat pel professorat, l'estudiantat ha de resoldre, per a desenvolupar
determinades competències prèviament definides.
· Aprenentatge cooperatiu. Enfocament
interactiu d'organització del treball a l'aula en el qual els alumnes i les
alumnes són responsables del seu aprenentatge i del dels seus companys i
companyes en una estratègia de coresponsabilitat per a aconseguir metes i incentius
grupals.
· Lliçó magistral. Mètode expositiu que
consisteix en la presentació d'un tema lògicament estructurat amb la finalitat
de facilitar informació organitzada sobre criteris adequats a la finalitat
pretesa. Centrat fonamentalment en l'exposició verbal per part del professorat
dels continguts sobre la matèria objecte d'estudi.
· Resolució d'exercicis i problemes.
Situacions on l'alumnat ha de desenvolupar i interpretar solucions adequades a
partir de l'aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la
informació proposada inicialment. Es sol utilitzar com a complement a la lliçó
magistral.
· Estudi de casos. Anàlisi intensiva i
completa d'un fet, problema o succés real amb la finalitat de conèixer-lo,
interpretar-lo, resoldre-ho, generar hipòtesi, contrastar dades, reflexionar,
completar coneixements, diagnosticar i, a vegades, entrenar-se en els possibles
procediments alternatius de solució.
· Aprenentatge a través de l'aula virtual.
Situació d'ensenyament-aprenentatge en la qual s'usa un ordinador amb connexió
a la xarxa com a sistema de comunicació entre professorat-alumnat i es
desenvolupa un pla d'activitats formatives integrades dins del currículum.
Les diferents metodologies ens serviran per a dur a terme els
diferents ensenyaments que es realitzem en l'assignatura, fent ús d'elles en funció dels aprenentatges que ha d'adquirir l'alumnat per
a garantir un aprenentatge integral.