Curs 3 - Semestre 1,2
Metodologia didàctica
L'adequada formació en salut mental dirigida a l'estudiantat d'infermeria caldria que contemplara tant els aspectes teòrics relacionats amb la salut mental com aquells de caràcter més aplicat o pràctic amb la finalitat d'adquirir els coneixements i habilitats necessàries basades en l'evidència que es puguin dur a terme als entorns sanitaris reals.
Els aspectes teòrics, han d'incloure des dels conceptes bàsics
relacionats amb la salut mental, la psicopatologia dels trastorns més
prevalents i les variables psicosocials relacionades fins a la fonamentació
dels processos d'intervenció d'infermeria en les cures a la salut mental de
tots els grups de persones, sempre tenint en compte en cadascun dels temes
estudiats la perspectiva interseccional.
D'altra banda, els aprenentatges de caràcter més pràctic, a més d'emfatitzar alguns dels aspectes teòrics més rellevants, es desenvolupen amb l'objectiu d'adquirir coneixements però sobre tot les habilitats pràctiques específiques que poden ser particularment importants a l'hora de prestar cures de salut mental a les persones. A més, es duen a terme amb una perspectiva integradora que inclou un marc inclusiu tenint en compte totes les diversitats i les diferències individuals.
Amb el present programa es pretén formar a l'estudiantat, partint de coneixements teòrics i arribant fins a la seua aplicació pràctica, per a aconseguir cobrir les dimensions formativa, actitudinal i d'habilitats, tot això sota una metodologia dinàmica i participativa que garantisca la implicació de tot l'alumnat tenint en compte la seva diversitat.
L'estil de les classes teòriques seguirà el model de classes magistrals
combinant, sempre que siga possible, la participació activa de l'estudiantat
mitjançant debats, reflexions o posades en comú sobre la temàtica que s'estiga
treballant.
Les classes pràctiques de laboratori sempre s'organitzen en paral·lel
als continguts teòrics de manera que, l'estudiantat treballa estos continguts
teòrics en primer lloc i posteriorment es treballen els aspectes més pràctics a
les aules de laboratori.
Dins
de la gestió de les interaccions a l'aula, tant en les classes teòriques com en
les pràctiques de laboratòri, el professorat pararà esment en l'equitat de les
intervencions de l'alumnat, prestant especial atenció a possibles comentaris
discriminatoris. Així com el foment del debat crític des d'un marc inclusiu i
de respecte a totes les realitats.