Curs 1 - Semestre 1
Metodologia didàctica
Es realitzaran sessions de pràctiques
(problemes) i sessions pràctiques (laboratori) de
manera que s'adquireixin les competències relacionades.
Les sessions de pràctiques problemes, són una activitat presencial impartida
en grup complet de caràcter interactiu, amb suport de material didàctic
individual. Durant la mateixa s'alternen les sessions expositives i / o
classes teòriques amb la resolució de problemes o casos. Suposen un 13.3%
de la docència presencial de l'assignatura (20 h).
Respecte a les sessions pràctiques de
laboratori (25.3% de la docència presencial de l'assignatura 38 h), es
realitzaran en els laboratoris docents on es donaran conceptes teòrics
juntament amb activitats pràctiques. Els guions de les pràctiques estaran
disponibles en l'Aula Virtual.
De forma prèvia a l’inici de la pràctica, els
estudiants hauran d’haver llegit els guions de pràctiques i dur contestades una
sèrie de preguntes relacionades amb ells. Al finalitzar cadascuna de les
sessions pràctiques els estudiants hauran de resoldre qüestionaris en l’Aula Virtual.
La resolució dels qüestionaris de l'Aula Virtual és obligatòria. Els alumnes
hauran d'assistir com a mínim a un 80% de les sessions de pràctiques de
laboratori per a poder superar l'assignatura.
A més es realitzaran Casos, per
diferents grups d'estudiants relacionats amb les pràctiques de
laboratori (temes 4, i 7), i la seva realització és obligatòria.
Els ABPs consistiran en el plantejament per part del professor de diverses
preguntes complexes, relacionades amb la Bioquímica i que els alumnes hauran de
resoldre per grups. Els estudiants ajudats pel professor, amb tot tipus de
material (llibres, apunts, internet, etc) i contestant a preguntes senzilles,
aniran adquirint els coneixements necessaris per a la resolució del cas.
L’avaluació del coneixements adquirits en la resolució de Casos es realitzarà
mitjançant una tasca en l’aula virtual.
L'avaluació (1.3% del total de
l'assignatura), consistirà en un examen escrit dels continguts de teoria
relacionats amb les sessions pràctiques (problemes) i els
continguts teòrics de les sessions pràctiques (laboratori). És
obligatòria.
Finalment, el treball independent suposa
un 60.1% del temps de l'assignatura i servirà perquè l'estudiant revisi i
organitzi els continguts teòrics, prepari els casos, les sessions de
laboratori, les activitats de l'aula virtual i l'avaluació.