Curs 3 - Semestre 2
Metodologia didàctica
MÈTODE EXPOSITIU / LLIÇÓ MAGISTRAL
El professorat fa l’exposició dels continguts de la matèria per tal de sintetitzar informació essencial procedent de diverses fonts i oferir-la d’una manera organitzada. Aquesta exposició complementa les presentacions Power Point, els vídeos i els documents escrits que conformen el material que l'alumnat treballa abans i després de la classe presencial, de manera autònoma.
APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES (ABP) / CASOS CLÍNICS
Es parteix d’un problema dissenyat pel professorat, de tal manera que l’alumnat, distribuït en grups de cooperació, i sense disposar de tota la informació, ha de buscar què necessita per a comprendre i resoldre el problema. Aplicat al context de l’assignatura, el problema és un cas clínic similar al que es plantejaria en una situació real complexa pròpia de la professió de la Neuropsicologia clínica.
Els objectius que es volen assolir són:
1.- promoure la gestió autònoma del coneixement per part de l’alumnat: cerca de mecanismes etiològics, generació d’hipòtesi, diagnòstic i diagnòstic diferencial, estratègies de comprovació, avaluació, implementació d’habilitats específiques i resolució del cas.
2.- desenvolupar la capacitat d’afrontament davant de problemes complexos
3.- Afavorir el debat, l’argumentació, la reflexió i el raonament entre iguals.
APRENENTATGE COOPERATIU
L’alumnat, distribuït en grups petits, fa un treball d’ajuda i cooperació mutual. La dinàmica de treball ha de permetre la interacció cara a cara, la interdependència positiva i la responsabilitat de cada membre del grup.
Els objectius que es volen assolir són:
1.- afavorir la motivació, la implicació en la tasca.
2.- promoure la iniciativa
3.- desenvolupar habilitats interpersonals
AUTOAPRENENTATGE MITJANÇANT PROGRAMARI EDUCATIU INTERACTIU
L'alumnat treballa tot aplicant continguts apresos, mitjançant eines informàtiques.
MODALITATS DOCENTS
ACTIVITATS D’AVALUACIÓ CONTINUADA I PROVES FINALS:
L’alumnat ha d’abstenir-se d’usar/col·laborar en l’ús de procediments fraudulents en les proves d’avaluació continuada i finals. En aquest sentit ha de: (1) observar les regles d’autoria i autenticitat durant la realització de les activitats d’avaluació; i (2) saber que la contravenció d’aquestes regles implicarà la qualificació de “zero” en l’avaluació i donaran lloc a la qualificació de “suspens”.
En les sessions presencials de TOTES les modalitats docents, es pot demanar a l'alumnat la realització d'ACTIVITATS FORMATIVES. Algunes d'aquestes activitats formen part de l’avaluació contínua (carpeta d'aprenentatge i /o dossier) i seran avaluades pel professorat. Les activitats d'avaluació continuada (carpeta d'aprenentatge i/o dossier) no són recuperables.
Les proves d’avaluació finals (que tindran lloc en les dates previstes per a la primera i la segona convocatòries ordinàries) són exàmens objectius, oficials, que avaluen diversos continguts treballats en l’assignatura.