Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Semestre 1 - Només convalida
Aquesta assignatura no presenta activitats
Aquesta assignatura no presenta competències
- 4.8 Entrenar en l'anàlisi del funcionament dels organismes internacionals mitjançant exercicis de simulació com l'ONU i les seves agències, ONGs, ONGDs, aprofitant les capacitats de molts dels estudiants que treballen, o han treballat, en institucions d'aquest tipus.
- 4.4. Entrenar en les principals metodologies d'Ajuda Humanitària en combinació amb aquelles ONGs que críticament consideren aquesta ajuda com un pas intermedi per a un desenvolupament a més llarg termini.
- 4.3. Exercitar en el maneig de bases de dades bibliogràfiques relatives a la pau, cooperació al desenvolupament i estudis dels conflictes, així com de les principals revistes internacionals sobre el tema, de la majoria de les quals estem dotats en la Biblioteca d'aquesta Universitat i del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament.
- 4.2. Entrenar per al maneig de pàgines web amb documentació relativa a organismes internacionals, cartes dels Drets Humans Europeus, Africans i Americans, programes de les diferents agències de cooperació al desenvolupament, principals organitzacions no governamentals per a la pau i el desenvolupament, plans d'agrupacions regionals com a la Unió Europea, la Unió d'Estats Africans, la Unió d'Estats Americans, i uns altres.
- 4.1. Entrenar per a l’anàlisi crítica de textos relatius a la pau, els conflictes i la cooperació al desenvolupament, i el contrast amb les propostes dels drets humans, les resolucions de l'ONU i l'esperit de la UNESCO.
- 3.5. Capacitar per a la cerca d'alternatives des de la interacció de les economies locals i globals i les perspectives postcolonial, postdesenvolupament, de gènere i de les aportacions de les poblacions indígenes.
- 3.4. Desenvolupar habilitats per a elaborar, executar i avaluar projectes de cooperació al desenvolupament i codesenvolupament Nord-Sud, Sud-Sud i Sud-Nord.
- 3.3. Donar competències per a l'anàlisi dels principals instruments de diagnòstic de la situació mundial, amb especial èmfasi en les zones o poblacions caracteritzades per la pobresa, la marginació i l'exclusió.
- 2.9. Conèixer les polítiques d'ajuda humanitària i cooperació al desenvolupament de la Generalitat Valenciana, el govern espanyol, la Unió Europea i els organismes i ONG internacionals.
- 2.6. Estudiar les alternatives des de la perspectiva de la potenciació de les economies de subsistència locals en interacció amb el comerç mundial, estudis de postdesenvolupament, postcolonials i de gènere.
- 2.5. Estudiar les diverses alternatives de projectes de cooperació al desenvolupament, codesenvolupament i anàlisi de fluxos migratoris proposades en el marc lògic i en programes com el de Nacions Unides per al desenvolupament humà i sostenible, amb potenciació de la perspectiva de gènere.
- 2.4. Estudiar les principals escoles d'anàlisi crítica de l'ajuda humanitària i les transformacions de la mateixa en projectes de desenvolupament i codesenvolupament des de la perspectiva estructural.
- 2.3 Conèixer els principals instruments de les institucions internacionals com l'ONU i les seves agències que diagnostiquen el repartiment de recursos mundials i la pobresa, marginació i exclusió.