Activitats

Ensenyaments teòrics

43 0
Hores presencials Hores no presencials

Avaluació

2 0
Hores presencials Hores no presencials

Treball personal

0 105
Hores presencials Hores no presencials

Competències

CG01 - Comprender las teorías de los estudios de paz, conflictos y desarrollo para poder analizarlas desde una perspectiva crítica y creativa

CG05 - Cooperar en un equipo de carácter interdisciplinar para la realización de actividades propias de los estudios de paz, conflictos y desarrollo

CG06 - Trabajar en un contexto internacional en el ámbito de la cooperación

CG09 - Razonar críticamente sobre las teorías entorno a los estudios de paz, conflictos y desarrollo

CG10 - Discriminar cuando una acción es causante de sufrimiento humano y de la naturaleza

CG11 - Desarrollar un aprendizaje autónomo en relación con los contenidos propios de los estudios para la paz, los conflictos y el desarrollo

E01 - Interpretar las corrientes de pensamiento de los estudios de paz, conflictos y desarrollo que permitan adoptar un posicionamiento crítico, igualitario, abierto y flexible

E07 - Transmitir y enseñar los contenidos de los estudios de paz, conflictos y desarrollo de acuerdo con los presupuestos de la filosofía para la paz y de la transformación pacífica de los conflictos

E08 - Contrastar las diferentes perspectivas historiográficas en el marco de los estudios de paz, conflictos y desarrollo sobre momentos de paz y situaciones de conflicto en diversos periodos y contextos

E09 - Comparar las principales aportaciones téorico-prácticas aplicadas en los estudios interdisciplinares de paz, conflictos y desarrollo

Resultats d'aprenentatge

- 4.8 Entrenar en l'anàlisi del funcionament dels organismes internacionals mitjançant exercicis de simulació com l'ONU i les seves agències, ONGs, ONGDs, aprofitant les capacitats de molts dels estudiants que treballen, o han treballat, en institucions d'aquest tipus.

- 4.4. Entrenar en les principals metodologies d'Ajuda Humanitària en combinació amb aquelles ONGs que críticament consideren aquesta ajuda com un pas intermedi per a un desenvolupament a més llarg termini.

- 4.3. Exercitar en el maneig de bases de dades bibliogràfiques relatives a la pau, cooperació al desenvolupament i estudis dels conflictes, així com de les principals revistes internacionals sobre el tema, de la majoria de les quals estem dotats en la Biblioteca d'aquesta Universitat i del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament.

- 4.2. Entrenar per al maneig de pàgines web amb documentació relativa a organismes internacionals, cartes dels Drets Humans Europeus, Africans i Americans, programes de les diferents agències de cooperació al desenvolupament, principals organitzacions no governamentals per a la pau i el desenvolupament, plans d'agrupacions regionals com a la Unió Europea, la Unió d'Estats Africans, la Unió d'Estats Americans, i uns altres.

- 4.10. Entrenar en l'elaboració de projectes de cooperació al desenvolupament i codesenvolupament d'acord amb els criteris del marc lògic, la política de cooperació al desenvolupament de la Generalitat Valenciana, el govern de l’Estat Espanyol, la Unió Europea i unes altres institucions i ONG internacionals.

- 3.5. Capacitar per a la cerca d'alternatives des de la interacció de les economies locals i globals i les perspectives postcolonial, postdesenvolupament, de gènere i de les aportacions de les poblacions indígenes.

- 3.4. Desenvolupar habilitats per a elaborar, executar i avaluar projectes de cooperació al desenvolupament i codesenvolupament Nord-Sud, Sud-Sud i Sud-Nord.

- 3.3. Donar competències per a l'anàlisi dels principals instruments de diagnòstic de la situació mundial, amb especial èmfasi en les zones o poblacions caracteritzades per la pobresa, la marginació i l'exclusió.

- 2.9. Conèixer les polítiques d'ajuda humanitària i cooperació al desenvolupament de la Generalitat Valenciana, el govern espanyol, la Unió Europea i els organismes i ONG internacionals.

- 2.6. Estudiar les alternatives des de la perspectiva de la potenciació de les economies de subsistència locals en interacció amb el comerç mundial, estudis de postdesenvolupament, postcolonials i de gènere.

- 2.5. Estudiar les diverses alternatives de projectes de cooperació al desenvolupament, codesenvolupament i anàlisi de fluxos migratoris proposades en el marc lògic i en programes com el de Nacions Unides per al desenvolupament humà i sostenible, amb potenciació de la perspectiva de gènere.

- 2.4. Estudiar les principals escoles d'anàlisi crítica de l'ajuda humanitària i les transformacions de la mateixa en projectes de desenvolupament i codesenvolupament des de la perspectiva estructural.

- 2.3 Conèixer els principals instruments de les institucions internacionals com l'ONU i les seves agències que diagnostiquen el repartiment de recursos mundials i la pobresa, marginació i exclusió.