Semestre 2
Ensenyaments teòrics
43 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Avaluació
2 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Treball personal
0 | 105 |
Hores presencials | Hores no presencials |
CG06 - Trabajar en un contexto internacional en el ámbito de la cooperación
CG11 - Desarrollar un aprendizaje autónomo en relación con los contenidos propios de los estudios para la paz, los conflictos y el desarrollo
CG13 - Hacer propuestas creativas y tomar decisiones en la transformación pacífica de los conflictos
E06 - Aplicar de forma organizada los conocimientos adquiridos en los estudios de paz, conflictos y desarrollo.
- 4.7 Promocionar la simulació de conflictes entre països en conflicte amb la participació directa dels estudiants d'aquests països, i entrenar en les alternatives pacífiques als conflictes armats que els propis estudiants han sofert.
- 4.6 Promoure destreses de transformació pacífica de conflictes interpersonals aprofitant la complexitat de la comunitat internacional d'estudiants que formen part del programa.
- 4.5 Practicar, aprofitant la diversitat de gènere i el context intercultural de la procedència dels propis estudiants, capacitats de convivència i intercomunicació entre les diferents creences i cultures, i la reconstrucció col•lectiva dels mínims ètics compartits.
- 4.3. Exercitar en el maneig de bases de dades bibliogràfiques relatives a la pau, cooperació al desenvolupament i estudis dels conflictes, així com de les principals revistes internacionals sobre el tema, de la majoria de les quals estem dotats en la Biblioteca d'aquesta Universitat i del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament.
- 4.2. Entrenar per al maneig de pàgines web amb documentació relativa a organismes internacionals, cartes dels Drets Humans Europeus, Africans i Americans, programes de les diferents agències de cooperació al desenvolupament, principals organitzacions no governamentals per a la pau i el desenvolupament, plans d'agrupacions regionals com a la Unió Europea, la Unió d'Estats Africans, la Unió d'Estats Americans, i uns altres.
- 4.1. Entrenar per a l’anàlisi crítica de textos relatius a la pau, els conflictes i la cooperació al desenvolupament, i el contrast amb les propostes dels drets humans, les resolucions de l'ONU i l'esperit de la UNESCO.
- 3.6 Capacitar en habilitats per a l'establiment del diàleg intercultural i interreligiós.
- 3.2. Capacitar per a analitzar i utilitzar críticament les diferents maneres de regulació de conflictes per mitjans pacífics, a través de la potenciació de les competències de les parts implicades i el reconeixement intercultural, tant en el marc interpersonal com en els contextos estatals i mundials.
- 2.8 Estudiar les diferents tendències conceptuals de tècniques de comunicació interpersonal i intercultural, des de les formes més humanes fins a les més mediatitzades.
- 2.7. Estudiar, des de la Filosofia per a la Pau, els mínims ètics compartits per les diferents cultures i creences per establir procediments de diàleg intercultural.
- 2.2 Conèixer les principals escoles internacionals de resolució, gestió i transformació dels conflictes per mitjans pacífics, des de l'àmbit interpersonal als àmbits de governabilitat estatal i mundial.