Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Metodologia didàctica
Les sessions de teoria suposen un 20% del temps de l'assignatura. Consistiran en una classe magistral per part del professorat (temes 1-11) utilitzant la pissarra, la taula multimèdia i una sèrie de tasques a l'aula virtual de l'assignatura. Tindran com a base els manuals bàsics i diverses publicacions científiques, que estaran disponibles a l'aula virtual. El tema 0 fa referència a la perspectiva de gènere en la bioquímica. Després de la seua exposició es dedicarà una classe per a debatre sobre l'objectivitat de la difusió científica i el paper de la dona en l'avanç i desenvolupament de la bioquímica.
Es contestaran una sèrie de preguntes a l'aula virtual, relacionades amb els temes de teoria 1-5. Les preguntes seran del tipus “pregunta curta”, cosa que familiaritzarà els estudiants amb les preguntes de l'examen final. Aquestes preguntes es contestaran on line, a l'hora i l'aula destinades a l'assignatura, i el temps de l'activitat serà de 20 minuts.
També se'n realitzaran dues activitats d'anàlisi i discussió (es descriu més endavant a l'apartat 11) de papers, notícies, documentals, pel·lícules o llibres relacionats amb el temari de l'assignatura.
L'assistència a les classes teòriques no és obligatòria, però si ho són les preguntes de l'aula virtual i les dues activitats d'anàlisi i de discussió.
Les sessions pràctiques de laboratori suposen un 8% del temps de l'assignatura. Constaran de 4 sessions, de 3 hores cadascuna, i es realitzaran als laboratoris docents. Els estudiants hauran de contestar una sèrie de preguntes relacionades amb cadascuna de les pràctiques i també realitzar un pòster d’una de les pràctiques. L'assistència, la resolució de les preguntes i l'elaboració del pòster són obligatòries.
Les tutories suposen el 4% del temps de l'assignatura. Es distribuiran en 3 sessions de 2 hores cadascuna. Seran reunions entre petits grups d'estudiants i el professorat per formular i resoldre diferents qüestions relacionades amb els temes 12-14. L'assistència a les sessions de tutories és obligatòria.
Els problemes constitueixen el 4% de l'assignatura. Seran tres sessions de 2 hores, cadascuna. L’estudiantat, juntament amb el professorat resoldran problemes relacionats amb el càlcul de punts isoelèctrics, seqüenciació de proteïnes i enzimologia. Si bé l'assistència no és obligatòria, aquests problemes són un model dels problemes que apareixeran a la prova final que es detalla a continuació.
L'avaluació suposa el 2,6% de l'assignatura i consistirà en un examen escrit dels continguts dels temes 6-11. Seran preguntes curtes amb espai limitat del tipus de preguntes de l'activitat realitzada a l'aula virtual sobre els temes 1-5. A més, es realitzarà un examen de problemes. La realització de tots dos exàmens és obligatòria.
El treball no presencial suposa el 61,4% de l'assignatura i és el temps estimat que l'estudiantat dedica per a la realització de les diferents activitats de l'avaluació contínua i de la preparació Planificación de actividades