Curs 4 - Semestre 1
Temari
1. L'ensenyament de la llengua i la literatura en contextos multilingües: el català L1 i L2. Conceptes generals i currículum a la Comunitat Valenciana
1.1. Currículum, educación infantil i teoría crítica: de la política lingüística a la innovació educativa.
1.2. El plurilingüisme educatiu al País Valencià.
1.3. Llengües de poder i llengües minoritzades: de l'espai europeu al marc valencià.
1.4. Discursos i poder: la desigualtat comunicativa.
2. Literatura infantil i educació literaria. Conceptes i enfocaments actuals
2.1.Què és la LIJ?
2.2. La necessitat d'un nou enfocament en la didàctica de la LIJ: lectura i pedagogia crítica.
2.3. Què és l'animació a la lectura?
2.4. Educació literària i LIJ.
2.5. La tertúlia literària dialògica (TLD) de LIJ i lectura dialògica.
2.6. TLD de LIJ i alfabetització digital.
3. De la tradició oral a la literatura actual per a xiquets i xiquetes. Gèneres i temes
3.1. Història de la LIJ i història de la infancia.
3.2. Gèneres literaris, tipologies i intertextualitat.
3.3. Formació d'identitats i LIJ: gènere, interculturalitat, diversitat i pau.
3.4. Alfabetització digital i LIJ.
3.5. Estratègies i recursos.
3.6. Què passa amb la poesía i el teatre?
4. La literatura infantil il·lustrada: aportacions al missatge literari
4.1. L'àlbum.
4.2 . LIJ, il·lustració i transformacions socials democràtiques.
4.3. Com llegir les imatges d'un llibre il·lustrat?
4.4. Lectura crítica, il·lustració, LIJ i Internet.
4.5. Del còmic a la novel·la gràfica.
4.6. Cinema i LIJ.
5. L'ensenyament de la lectura i l'escriptura literàries: currículum, principis didàctics i recursos per a l'aula de l'educació infantil
5.1. DLL crítica i descobriment del món.
5.2. Currículum ocult i ensenyament lectoescriptor en l'educació infantil
5.3. Cultura popular, vida quotidiana, lectoescriptura i educació infantil
5.4. De les assemblees d'aula als tallers literaris
5.5. Noves possibilitats textuals i produccions culturals des de les TIC a l'educació infantil
5.6. De llibres i bliblioteques.