MI1826 - Trastorns del Desenvolupament (0-6 anys)

Curs 4 - Semestre 2

Activitats

Ensenyaments teòrics

26 0
Hores presencials Hores no presencials

Seminaris

30 0
Hores presencials Hores no presencials

Avaluació

4 0
Hores presencials Hores no presencials

Treball personal

0 60
Hores presencials Hores no presencials

Treball de preparació dels exàmens

0 30
Hores presencials Hores no presencials

Competències

FB03 - Conèixer els fonaments d'atenció precoç.

FB08 - Identificar disfuncions cognitives. Saber incorporar a l'aula els recursos necessaris per a atendre les necessitats derivades d'aquestes.

FB09 - Identificar disfuncions relacionades amb l'atenció, emoció i relació social. Saber incorporar a l'aula els recursos necessaris per a atendre les necessitats derivades d'aquestes.

FB11 - Reconèixer i identificar disfuncions cognitives.

FB13 - Saber informar altres professionals especialistes per a abordar les necessitats educatives especials.

FB14 - Adquirir recursos per a afavorir la integració educativa de l'estudiantat amb dificultats.

FB21 - Identificar trastorns en el son, l'alimentació, el desenvolupament psicomotor, l'atenció i la percepció auditiva i visual.

FB22 - Col·laborar amb els i les professionals especialitzats per a solucionar aquests trastorns.

FB23 - Detectar carències afectives, alimentoses i de benestar que pertorben el desenvolupament físic i psíquic adequat de l'estudiantat.

FB32 - Dominar les tècniques d'observació i registre.

FBUJI02 - Identificar disfuncions de caràcter físic i sensorial. Saber incorporar a l'aula els recursos necessaris per a atendre les necessitats derivades d'aquestes.

FBUJI37 - Identificar disfuncions relacionades amb la comunicació i relació social.

FBUJI41 - Reconèixer i identificar dèficits sensorials, motors i psicomotors.

FBUJI42 - Reconèixer i identificar trastorns de conducta.

FBUJI43 - Reconèixer i identificar trastorns profunds del desenvolupament.

FBUJI44 - Reconèixer i valorar la superdotació.

FBUJI45 - Conèixer instruments per a comunicar resultats de l'avaluació a les diferents audiències implicades (pares i mares, alumnat, companys i companyes, etc.).

Resultats d'aprenentatge

R33.6 - Emprar eficaçment diferents materials, mètodes i estratègies per a la col·laboració en el tractament de patrons atípics en diferents àrees del desenvolupament (social, emocional, cognitiva, sensorial i psicomotora).

R33.5 - Identificar i reconèixer eficaçment factors de risc que puguen afavorir els trastorns del desenvolupament (individuals i del context familiar i escolar).

R33.4 - Emprar eficaçment diferents materials, mètodes i estratègies per a fomentar la inclusió de xiquets i xiquetes amb trastorns del desenvolupament a l'aula ordinària d'educació infantil i la continuïtat de la intervenció en la llar.

R33.3 - Emprar eficaçment diferents materials, mètodes i estratègies per a la col·laboració en la detecció precoç de patrons atípics en diferents àrees del desenvolupament (social, emocional, cognitiva, sensorial i psicomotora).

R33.2 - Identificar i classificar eficaçment les característiques lligades als trastorns del desenvolupament més comuns en xiquets i xiquetes d'educació infantil.

R33.1 - Identificar i reconèixer eficaçment les dificultats dels xiquets i xiquetes amb trastorns del desenvolupament en un període primerenc del desenvolupament (0 a 6 anys).