GA1208 - Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació

Curs 1 - Semestre 2

Temari

Temari

Tema 1. Noves estratègies de les administracions públiques en l'àmbit de les Tecnologies d'Informació i Comunicació
1.1. Comparació entre l'administració i la gestió en general i en l'àmbit públic.
1.2. L'administració electrònica i e-Administració.
1.3. Portal d'Administració electrònica: Conceptes i estratègies.
1.4. Portal d'Administració electrònica: Legislació i normativa marc.
1.5. Portal d'Administració electrònica: Organització i tecnologies.
1.6. Mecanismes principals de l'Administració electrònica: Signatura electrònica, certificat digital i legislació marc.
1.7. Casos d'aplicació de l'administració electrònica a les AAPP. Tecnologia Block-Chain i enfocaments col·laboratius. 

Tema 2. Comunicació i informació en la gestió de l'administració pública.
2.1. Conceptes generals de comunicació. Comunicació a les AAPP.
2.2. L'expedient administratiu i l'expedient electrònic en l'administració pública. Conceptes i legislació marc.
2.3. L'expedient administratiu: Tipus de documentació i estructura.
2.4. El procediment administratiu com a procés en l'administració pública. Processos, circuits i fases.


Tema 3. Conceptes i estratègies de seguretat informàtica en les TIC
3.1. Presentació de casos de bretxes de seguretat
3.2. Conceptes de Seguretat de la informació i Seguretat informàtica.
3.3. Bases de la Seguretat Informàtica.
3.4. Amenaces i vulnerabilitats.
3.5. Mecanismes bàsics de seguretat.
3.6. Polítiques de seguretat.
3.7. Recomanacions d'ús segur de les TIC.


Tema 4. Introducció a Internet i eines de productivitat en Ofimàtica en les *AAPP
4.1. Recursos de Web per a adquirir, organitzar i guardar informació en manera col·laborativa.
4.2. Recursos de computació en el núvol (*Cloud *Computing) per a disseny d'enquestes i formularis.
4.3. Eines d'ofimàtica per a treball col·laboratiu: Processadors de text.
4.4. Eines d'ofimàtica per a anàlisi i gestió de dades: Gestors de fulls de càlcul.
4.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de fluxos de treball: Disseny i gestió de projectes.
4.6. Eines d'ofimàtica per a bases de dades: Disseny i gestió de dades.

 

Tema 5. Estructura i presentació d'un treball tècnic en les *AAPP
5.1. Tipus de comunicació: comunicació oral, elaboració de pòsters i escriptura d'informes tècnics i de gestió.
5.2. Estructura i objectius de comunicacions orals.
5.3. Estructura i objectius de pòsters.
5.4. Estructura i objectius d'informes tècnics i de gestió.
5.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de comunicacions orals.
5.6. Disseny de comunicacions orals: context i estructura.
5.7. Elaboració de comunicacions orals: format, llenguatge i estil.
5.8. Exposició de comunicacions orals: controls de temps i actituds.

Nota: Els temes 1, 2 i 3 es desenvoluparan exclusivament en les sessions de teoria. Els temes restants, 4 i 5, es desenvoluparan en el laboratori informàtic.