VJ1221 - Informàtica Gràfica

Curs 3 - Semestre 1

Temari

Temari

Part 1

Tema 1. Modelatge poligonal

  1. Què és un model poligonal
  2. Tipus de representació: cares independents, vèrtexs compartits
  3. Primitives gràfiques eficients: tires i ventalls de triangles, tires generalitzades
  4. Polígons i WebGL: tipus de primitives gràfiques, descripció i visualització

Tema 2. Transformacions geomètriques

  1. Transformacions bàsiques: translació, escalat i rotació
  2. Concatenació de transformacions
  3. Gir al voltant d'un eix arbitrari
  4. Transformacions en WebGL

Tema 3. Veient en 3D

  1. Transformació de la cambra
  2. Transformació de projecció: volum canònic de la vista, projecció paral·lela i perspectiva
  3. Transformació a l'àrea de dibuix
  4. Eliminació de parts ocultes
  5. Veient en 3D amb WebGL

Pràctica d'introducció

  • Prova de WebGL i execució d'exemples.
  • El mínim programa.
  • Shaders: el llenguatge GLSL, compilació i enllaçat.

    Pràctica 1

    • Visualització de geometria: descripció de la geometria, visualització d'un model, tipus de primitives, variables: in i out.
    • Composició d'objectes: primitives geomètriques bàsiques, la biblioteca glMatrix.
    • Mou la càmera: càmera virtual interactiva.

    Part 2

    Tema 4. Models d'il·luminació i ombreig

    1. Model d'il·luminació de Phong: llum ambient, reflexió difusa, reflexió especular, materials
    2. La Normal
    3. Tipus de font de llum
    4. Models d'ombreig: pla, Gouraud i Phong

    Tema 5. Textures

    1. Coordenades de textura 2D
    2. Repetició de textures
    3. Llegint tèxels: magnificació, minimització
    4. Textures en WebGL
    5. Tècniques avançades: textures 3D, mapes de poal, mapes de normals, mapes de desplaçament, mapes de transparència

    Tema 6. Textures procedimentals

    1. Patrons regulars: ratllat, dames
    2. Enreixat
    3. Soroll: núvols, superfície del sol, altres exemples

    Pràctica 2

    • Il·luminació: incorpora normals, afegeix el model d'il·luminació, ombreig de Gouraud i de Phong.
    • Textures: incorpora coordenades de textura, càrrega d'una textura, aplicació de textures 2D i textures procedimentals.

    Part 3

    Tema 7. Realisme visual

    1. Transparència
    2. Ombres: ombres projectives, mapes d'ombres
    3. Espills

    Tema 8. Interacció i animació

    1. Selecció d'objectes 3D
    2. Animació: temporitzadors, encesa/apagada, textures, desplaçament, mescla entre dos valors
    3. Sistemes de partícules

    Tema 9. Processament d'imatges

    1. Aparença visual: antialiasing, correcció gamma
    2. Postprocés d'imatge: brillantor, contrast, saturació
    3. Convolució