Part 1
Tema 1. Modelatge poligonal
- Què és un model poligonal
-
Tipus de representació: cares independents, vèrtexs compartits
- Primitives gràfiques eficients: tires i ventalls de triangles, tires generalitzades
-
Polígons i WebGL: tipus de primitives gràfiques, descripció i visualització
Tema 2. Transformacions geomètriques
-
Transformacions bàsiques: translació, escalat i rotació
-
Concatenació de transformacions
-
Gir al voltant d'un eix arbitrari
-
Transformacions en WebGL
Tema 3. Veient en 3D
-
Transformació de la cambra
-
Transformació de projecció: volum canònic de la vista, projecció paral·lela i perspectiva
-
Transformació a l'àrea de dibuix
-
Eliminació de parts ocultes
-
Veient en 3D amb WebGL
Pràctica d'introducció
- Prova de WebGL i execució d'exemples.
- El mínim programa.
- Shaders: el llenguatge GLSL, compilació i enllaçat.
Pràctica 1
- Visualització de geometria: descripció de la geometria, visualització d'un model, tipus de primitives, variables: in i out.
- Composició d'objectes: primitives geomètriques bàsiques, la biblioteca glMatrix.
- Mou la càmera: càmera virtual interactiva.
Part 2
Tema 4. Models d'il·luminació i ombreig
-
Model d'il·luminació de Phong: llum ambient, reflexió difusa, reflexió especular, materials
- La Normal
-
Tipus de font de llum
-
Models d'ombreig: pla, Gouraud i Phong
Tema 5. Textures
-
Coordenades de textura 2D
- Repetició de textures
-
Llegint tèxels: magnificació, minimització
-
Textures en WebGL
-
Tècniques avançades: textures 3D, mapes de poal, mapes de normals, mapes de desplaçament, mapes de transparència
Tema 6. Textures procedimentals
- Patrons regulars: ratllat, dames
- Enreixat
- Soroll: núvols, superfície del sol, altres exemples
Pràctica 2
- Il·luminació: incorpora normals, afegeix el model d'il·luminació, ombreig de Gouraud i de Phong.
- Textures: incorpora coordenades de textura, càrrega d'una textura, aplicació de textures 2D i textures procedimentals.
Part 3
Tema 7. Realisme visual
-
Transparència
-
Ombres: ombres projectives, mapes d'ombres
-
Espills
Tema 8. Interacció i animació
-
Selecció d'objectes 3D
-
Animació: temporitzadors, encesa/apagada, textures, desplaçament, mescla entre dos valors
-
Sistemes de partícules
Tema 9. Processament d'imatges
-
Aparença visual: antialiasing, correcció gamma
-
Postprocés d'imatge: brillantor, contrast, saturació
- Convolució