L'assignatura es divideix en una part teòrica i una altra pràctica amb uns objectius complementaris. En aquest sentit en l'apartat teòric s'adquireixen els conceptes relacionats amb la matèria, mentre que l'aplicació d'aquests i el desenvolupament d'habilitats s'adquireixen en la part pràctica.
El curs es desenvoluparà al llarg de 15 setmanes lectives en què coordinadament s'abordarà la totalitat del contingut del programa. S'espera una participació activa per part dels alumnes a les classes i per això, es recomana que l'estudiant prepari per a cada sessió les línies generals de cada un dels temes que seran objecte de desenvolupament. Així mateix, es recomana la utilització de les tutories, com a complement de les classes i la lectura de publicacions sobre el tema, disponibles a biblioteca i hemeroteca.
Les SESSIONS TEÒRIQUES seguiran els manuals proposats en l'assignatura i consistiran en l'exposició per part del professor dels continguts teòrics fonamentals, així com l'anàlisi de lectures, material audiovisual i també, el possible plantejament de qüestions a resoldre en classe.
Per a les SESSIONS PRÀCTIQUES ia fi d'acostar la realitat a l'alumne, s'ha decidit que un dels millors mètodes és el d'analitzar i discutir lectures, material audiovisual i casos que reflecteixin situacions reals, de manera que l'alumne no només aprengui la teoria sinó que comence a raonar per si mateix, a defensar les seues postures, a treballar en equip, a preparar les seves intervencions, en definitiva, a entrenar per a una hipotètica situació futura. Per això, la metodologia de les classes pràctiques es basarà en la participació activa de l'estudiant a través de la resolució i exposició en equip de les diferents tasques programades.