Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Professorat

Dep. d'Educació i Didàctiques Específiques
Cabedo Mas, Alberto

Cabedo Mas, Alberto

Professor Titular d'Universitat

Chiva Bartoll, Óscar

Chiva Bartoll, Óscar

Professor Titular d'Universitat

Dep. de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
Herrero Rico, Sofia

Herrero Rico, Sofia

Professora Associada Laboral

Moliner Miravet, María Lidón

Moliner Miravet, María Lidón

Professora Titular d'Universitat

Dep. de Filosofia i Sociologia
Comins Mingol, Irene

Comins Mingol, Irene

Professora Permanent Laboral

París Albert, Sonia

París Albert, Sonia

Professora Permanent Laboral

Dep. de Ciències de la Comunicació
Benet Ferrando, Vicente José

Benet Ferrando, Vicente José

Catedràtic d'Universitat

Gámez Fuentes, María José

Gámez Fuentes, María José

Catedràtica d'Universitat

Nos Aldás, Eloísa Fernanda

Nos Aldás, Eloísa Fernanda

Catedràtica d'Universitat

Dep. d'Enginyeria Mecànica i Construcció
Hernández López, Leonor

Hernández López, Leonor

Catedràtica d'Universitat

Dep. d'Història, Geografia i Art
Sanz Rozalén, Vicente

Sanz Rozalén, Vicente

Professor Titular d'Universitat

Dep. de Finances i Comptabilitat
Escrig Olmedo, Elena

Escrig Olmedo, Elena

Professora Titular d'Universitat

Ferrero Ferrero, Idoya

Ferrero Ferrero, Idoya

Professora Titular d'Universitat

Muñoz Torres, María Jesús

Muñoz Torres, María Jesús

Catedràtica d'Universitat

Rivera Lirio, Juana María

Rivera Lirio, Juana María

Professora Titular d'Universitat

Dep. de Traducció i Comunicació
Farné , Alessandra

Farné , Alessandra

Professora Permanent Laboral

Col·laboració docent externa
Abarca Obregón, Gloria María

Abarca Obregón, Gloria María

Universitat: Universidad Albert Einstein, México

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Date: November 20th till December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the Master´s Degree in Peace, Conflict and Development. Dr. Gloria Maria Abarca holds a PhD in Peace, Conflict and Development. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) The principle research area that she is searching is about Peace Education, and the specific topic is about Peace Education trough Holistic Peace. This topic is include it in the Master thesis and the PhD thesis that she present in the UJI University, in the program of Peace, Conflict and Development. She was coordinator for some International Peace education Projects like: “ A World Painted by Peace” www.unmundotenidodepaz.org. Mexico Painted by Peace, “ Burbujas de Ilusión”, “RadioMiniatura”, Creando puentes, and others. She wrote different articles about Peace education and Peace, some of this articles are: English -Abarca, Gloria. The Classroom: A Place for Inner Peace Education. GCPE Monthly Newsletter No. 107, August /September 2013 http://www.peace-ed-campaign.org/newsblog/wp-content/uploads/2013/08/GloriaAbarca_InnerPeaceInTheClassroom.pdf Spanish -Abarca, Gloria “Guía del profesor 5” Portafolios de vínculos Inteligentes. Santillana, México, marzo del 2006. -Ramírez, Gloria, Asistentes de la Coordinación (Miriam Soto, Gloria Abarca, Odeth Solís, Mario Salgado y Job Luna) “Plan Nacional de Educación en Derechos Humanos, 2006 “, Cátedra UNESCO de Derechos Humanos de la UNAM, (FCPS), México, del 2006. -Bahajin, Said, Gloria Abarca etal. “Cuestionario en la puesta en práctica del programa de la acción en una cultura de la paz”, UNESCO, 2005 http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf -Abarca, Gloria. Artículo “La Paz, cuestión de todos” 18 de febrero del 2008, periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/mediterraneo_gloria_18022009.pdf -Swart, Sanne. Clizia del Zompo y Gloria Abarca.” La paz; reconocer el Humano en cada persona, Julio 2009, Periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/final_articulo_meditaraneo.pdf -Artículo publicado en catalán y castellano en la Universidad de Barcelona, en la sección de Artes y Paz de la Escola de Cultura de Pau llamado ‘Un mundo teñido de paz. Una exposición itinerante, internacional e intercultural de plástica infantil’, escrito por Gloria María Abarca Obregón y Said Bahajin. Enero 2011. http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mon.pdf http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf -Abarca Gloria María, Herrero Rico Sofia y Andrea Francisco Amat. Articulo “la Educación para la paz desde una visión Holística para la conformación de una ciudadanía crítica” octubre 2011Quaderns Digitals. No. 69 Actas Congreso Mejora Educativa y ciudadanía crítica. http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=11090 -Abarca Obregón Gloria María en UAEM “La configuración de Nuevos espacio en la cultura, deporte, comunicación y educación para la paz, México 2011. http://www.maporrua.com.mx/p-4710-la-configuracin-de-nuevos-espacios-en-la-cultura.aspx -Abarca Gloria y Amaral Palevi “Educación y migraciones contemporáneas: El caso de la comunidad Rumana en Castellón”. En Aldás Eloisa, Alex Iván Arévalo, Eduardo Sandoval (editores) « Migraciones y cultura de paz: Educando y comunicando solidaridad», Dykinson, Madrid 2012. -Abarca, Gloria “Reconocimiento a Fatuma Ahm
Ali , Fatuma Ahmed

Ali , Fatuma Ahmed

Universitat: United Stated International University in Nairobi, Kenia

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: Fatuma Ahmed Ali Date: 12th of January 2021 - Description of the professional situation (category) Associate Professor of International Relations at the United States International University – Africa (USIU-A), Kenya, Visiting Faculty and an External Researcher of the Interuniversity Institute for Social Development & Peace (IUDESP) of the Universitat Jaume I, Castellón, Spain. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) Her research interest include Gender and Violent Extremism, Preventing/Countering Violent Extremism, Women and War, Women Economic Empowerment, Peace Education, Peace Culture, Indigenous Conflict Transformation and Peacebuilding Models, Social Development, Feminist Theory, African-Islamic Feminism, Women´s agency, Politics, Elections, Peace Settlements, Informal institutions/actors and Migration/Displacements in the Horn of Africa, Gender/Child Protection of Refugees, Gender Based Violence and Conflict Related Sexual Violence (CRSV). Her recent publications include: Ahmed Ali, Fatuma and Muyonga, Doreen (July 20, 2020), “Democratisation on hold in Somalia as first-past-the-post election is postponed”, in The Conversation, https://theconversation.com/democratisation-on-hold-in-somalia-as-first-past-the-post-election-is-postponed-142665; Ahmed Ali, Fatuma and Arrno, Stephen Amin (2020). “Revolution is Female: Reconstructing African Women´s Agency in Political Regime Change Lessons from Sudan´s Revolution” in Munyi Nyaga Elijah, Mwambari David and Ylonen, Aleksi (eds), Beyond History: African Agency in Development, Diplomacy and Conflict Resolution (Africa: Past, Present & Prospects), London: Rowman & Littlefield International; Ahmed Ali, Fatuma, (2020). “Commentary on Somali Migration and Displacement”, in the African Studies Review (ASR), Volume 63, Number 1 (March 2020), pp.117-123, doi:10.1017/asr.2019.84; Research Project: UKRI GCRF Global Network on Gender and Responding to Violent Extremism (GARVE), https://garve-network.org/ - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) She has taught a variety of courses at the undergraduate, graduate and post-graduate levels across different disciplines in Kenya, Spain and Mexico. Using participatory dynamics, innovative technology and a mixture of cognitive and socio-affective methods.She was awarded the TOP Faculty of Year 2012 and three times the Best Female Lecturer of the School of Humanities and Social Sciences, USIU-A. - Aspects related to professional activities (if any) She has been involved in organizing several roundtables, seminar series, colloquium, international conferences, curriculum development, review/accreditation, program review, peer review, external examination and student supervision. She has served as the Program Director of the International Relations Department, USIU-A. She has worked as an independent consultant with International NGOs, UN agencies, Kenyan Government and the Commission for University Education (CUE). - Other aspects you would like to highlight She sits in the Board of Directors of the NGO Coalition of Violence Against Women (COVAW), Conscious Kenya and she is the Nairobi Patron of the Community based organisation Sisters with a Mission. She is peace researcher, African-Islamic feminist, Pan-Africanist, mentor and an academic activist for Violence against Women. In 2020, she was the recipient of the prestigious Peace Prize Award of the City of Castellon, Spain.
Almela Escrig, Adela

Almela Escrig, Adela

Empresa: Cátedra UNESCO de Filosofía de la Paz

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • Máster: Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesora: Adela Almela Escrig Fecha: 26 de novembre de 2020 Coordinación estudiantado internacional de la Cátedra UNESCO de Filosofia para la Paz. Funcionaria interina de la Universitat Jaume I Líneas de investigación Interculturalidad, Estudios de Paz, Traducción e Interpretación
Bahajin , Said

Bahajin , Said

Empresa: Embajada de Chile en Marruecos

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Director de la Oficina Comercial de Chile en Marruecos

  • Mostra la biografia
    • Date: November 20th until December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the M.A. Program in Peace, Conflict and Development. Dr. Said Bahajin holds a PhD in Peace, Conflict and Development Studies. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) His principle research area is intercultural dialogue, Alliance of civilizations, Peace Education. His PhD thesis, entitled United Nations Alliance of Civilizations and the Peaceful Transformation of Conflict between Muslim and Western Societies, has been praised for its sophisticated analysis and its significant contribution to peace philosophy. He is the coordinator for various International Peace education Projects such as: “A World Painted by Peace”, “RadioMiniatura”, “Creando Puentes”,. Pachamama Odm Project, Bubbles for hope Project, Postcards for Yasir Campaign, The World of Colors Project and others. The articles Bahajin has written about Peace Education and Peace are listed below: • Peace culture to paint the world with peace, with Dr. Gloria María Abarca Obregón, 2014, http://www.pedagooogia3000.info/web/html/P3000_Book_Tomo_I_web.pdf • The Latin American’s model to the integration of Arab immigrants, in Spanish, December 2011, http://www.unaoc.org/ibis/2011/11/08/el-modelo-latinoamericano-en-la-integracion-de-los-inmigrantes-arabes/ • We coexist but we don’t know, in Spanish, 29 December 2011, http://www.webislam.com/articulos/66353-convivimos_pero_no_lo_sabemos.html • Smile please, in Spanish, 16 September 2011, http://www.webislam.com/articulos/62475-sonria_por_favor.html • A gift of love, in Spanish, 14 Mai 2011, http://www.webislam.com/articulos/61538-un_regalo_de_amor.html • World painted with peace: a traveling, international and intercultural project, in Spanish, January 2011, http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf • The imperfect integration for those who come and who are living in Spain, in Filosofía en acción retos para la paz en el siglo XXI, 2009, Castelló de la Plana, Universidad Jaume I. • War is not the path, in Spanish, 21 January 2009, http://www.uji.es/cocoon/xpfpub/genera-contenido-pdf2?tcont_id=1757&c_id=15538622 • Immigration: A journey to the paradise of peace, in Spanish, 21 Mai 2007, http://www.webislam.com/pdf/pdf.asp?idt=7417 • The ethics of the hospitality in the Islamic faith, in Spanish, 04 de December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8885 • Immigration: For a peaceful transformation of conflict, in Spanish, 07 December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8886 • World painted with peace, Contribution to The Mid- Term Report On The International Decade for a Culture of Peace and Non- Violence for The Children Of the World (2001- 1210), in Spanish. http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Bahajin’s professional experience is being a teacher, he has been an elementary teacher for more than 18 years, and he gives conference in many programs: Peace Education: experiences and contributions”, First Symposium about Peace Culture, 28 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “Building together a Peace Culture”, First Symposium about Peace Culture, 27 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “The role of Civil Society in Peace Education”, Interestatal Forum Peace education and Pedagogy 3000, 1 September 2015, Toluca, México.
Bin Fadzil , Kamal Solhaimi

Bin Fadzil , Kamal Solhaimi

Universitat: University Malaya

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Lecturer

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: Dr. Kamal Solhaimi Bin Fadzil Date: 6th of April, 2022 Description of the professional situation (category) I am a professor in the Department of Anthropology and Sociology, Faculty of Arts and Social Sciences, University Malaya. Academic qualification Ph.D., SOCIAL ANTHROPOLOGY OF DEVELOPMENT. Department of Anthropology & Sociology, Faculty of Arts and Social Sciences, University of Malaya. Graduated in November, 2021. Thesis Title: Conflicts Between Orang Asli Rights And Needs, Economic Development, And Conservation In Peninsular Malaysia. Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions) My research interests focus on minority communities and rights. I work mostly with indigenous minority groups in Peninsular Malaysia in the context of forest and natural resource governance. With indigenous communities, I also work on Indigenous minority students and access to basic education. My other research interest is related to undocumented children and protection under the Convention on the Rights of the Child (CRC). I also work with People Living With HIV/AIDS (PLWHA) and am interested in understanding more on HIV risk among adolescents. The key conceptual areas I am interested in includes; Power, Governance and Rights. My focus in research engages with applied anthropology. I work in projects which aims to empower the minority groups and to engage with advocacy for policy reforms. I received different research grants Ito develop my projects related to indigenous, minorities groups, sustainable Governance, socio-ecological systems, capacity building. among others. Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I teach in the undergraduate program at the Department of Anthropology and Sociology for over two decades and have also been involved with undergraduate dissertation with the Department of Anthropology and Sociology,as well as post- graduate diploma dissertation for a program in the Department of International Relations. Over the last few years, I have also supervised MA and PhD thesis. Aspects related to professional activities (if any) As part of improving my understanding of the professional world of sustainable development, I have sporadically engaged with national level development projects. My participation is often in the capacity as researcher to develop grant proposal, or in proposing alternative livelihood options in developing projects. A recent project which I am involve in is a grant application proposal development aimed towards engaging in iconic species conservation and sustainability. I have also worked on adolescent sexuality, as well as in Children Rights Analysis. Other aspects you would like to highlight I have been very much influenced by the literature from the discourse on Public Anthropology and as a researcher I advocate for engaging in recognition of rights of the community I work with. I play different advocacy roles. I have participated in some publication of advocacy-oriented material such as: - Colin Nicholas and Kamal SF. 2012. Nomads of the Belum Temenggor Rainforests: Modernity, Change and Their Future. Catalogue edited by Puah Sze Ning. - Co-Author. 2010. Quick Tips on HIV Awareness. Brickfields: The Safe Clinic. Booklet. - Kamal SF and Mary Wilson. 2005. This Red Ribbon Is For You. The photo-essay booklet explores themes related to People Living with HIV/AIDS in Kuala Lumpur, Malaysia. Kuala Lumpur: UNDP. Catalogue.
Bock , Marisol Cristina

Bock , Marisol Cristina

Universitat: Karlshochschule International University

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Lecturer

  • Mostra la biografia
    • Date: 31st of November 2021 - Description of the professional situation (category) • lecturer • workshop facilitator • peace educator • musician - Briefdescription of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) PhD Thesis related research: • peace studies: Many Peaces and Transrational Peace Approach • sustainable economic degrowth and adjacent movements • (eco)feminisms, feminist economics and queer theory • intersectionality and decoloniality • communication for peace • Collaboration with Feminism(s) and Degrowth Alliance (FaDA). "Collaborative Feminist Degrowth: Pandemic as an Opening for a Care-Full Radical Transformation" https://www.degrowth.info/en/feminisms-and-degrowth-alliance-fada/collective-research-notebook/ Further research lines: • Earth jurisprudence: currently collaborating with peace researchers that have an environmental law focus for research and co-teaching • Digital Diet Ethics: collaboration in R+D project with Victor Sampedro • feminist leadership in Colombia: Bock, Marisol, and José Luis Hernández Olmedo. "Mujeres tejedoras de vida como ejemplo de liderazgo feminista en Colombia." The Time is Now. Feminist Leadership for a New Era (2019): 51 - Description of the teachingp rofile (type andquality of teaching) Lecturer at Karlshochschule International University since October 2021. • interactive seminars for groups of up to 25 students, between 3 and 8 hours per group on one day (in total approx. 120 contact hours per semester). Modules: • "Approaching Sustainability" for MA Students in Social TransFormation, Politics, Philosophy and Economics and MA Management Students. The module is designed as a mixed, online self-study and in person block seminar. Includes a critical approach to development and sustainability, universalizing alternatives, pluriversal approaches. Entails lectures, student group tasks (simulations, debates, collaborative research etc.), indiviual presentations and assessment through a final essay • "Change and Innovation" for BA Social Sciences students. Application of Dragon Dreaming holistic project design method to facilitate student's group work related to social impact and empowerment. Creation of a learner's portfolio as an assessment form - Aspects related to professional activities (if any) I am an active member and co-founder of two organizations DEEP (Dialogue, Empathic Engagement and Peacebuilding) and the Enchanted School (La Escuela Encantada). DEEP is dedicated to peace education activities mainly through workshops with students and trainers or teachers. At DEEP I organize and conduct workshops on gender-based violence prevention, peace(s) and aikido as an art of peace, among others. In the Enchanted School I play music together with the artist Rosalía Mowgli and band. The aim is to foster cultural sensitization for topics around peace and ecology through music. We play concerts, workshops and engage in social and environmental activities (clean-ups, reforestation, etc). - Other aspects you would like to highlight • Conflict transformation tools, including: non-violent communication, aikido and active listening • Vipassana meditation (10+ years experience) • Dragon dreaming project design • Proficient user of Microsoft Office and other IT tools for research • Confident public speaker • At ease with working in multicultural environments due to growing up in an intercultural family and having lived and worked in several countries, including Germany, Thailand, Jordan, the Netherlands, Spain, Colombia, Indonesia, Israel, Palestine and Egypt.
Calvo Rufanges, Jorge

Calvo Rufanges, Jorge

Empresa: Centre d'estudis per la pau JM Delàs, Barcelona

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Investigador del Centre de la Pau JM Delas, Barcelona

  • Mostra la biografia
    • Profesor/a: Jordi Calvo Rufanges Fecha: 24 de junio de 2015 - Descripción de la situación (categoría) profesional Es coordinador e investigador del Centro Delàs de Estudios por la Paz, ONG dedicada al estudio del militarismo y el armamentismo desde una visión de cultura de paz y desarme. Es doctor en Paz, Conflictos y Desarrollo en la CEs coordinador e investigador del Centro Delàs de Estudios por la Paz, ONG dedicada al estudio del militarismo y el armamentismo desde una visión de cultura de paz y desarme. Es Máster en Acción Internacional Humanitaria (Universidad de Deusto) y Máster Internacional en estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo (UJI). Es profesor de grado en la Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Profesor en el Máster Internacional en estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo de la UJI, y profesor de master online de la Universitat Oberta de Catalunya y de la Universitat de Barcelona. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Ha realizado buena parte de su investigación en el campo de los movimientos sociales y las ONG, con una tesis doctoral y varias publicaciones sobre el Foro Social Mundial, la globalización y los movimientos sociales como agentes de cambio sistémico. la cooperación al desarrollo y acción humanitaria y la paz y el desarme. Desarrolla su principal investigación en el campo de la paz y el desarme, prestando especial atención al impacto de la economía de defensa en la conformación y perpetuación de conflictos armados. Ha especializado su investigación en el ciclo económico-militar, especialmente en los aspectos de gasto militar, ,comercio de armas y financiación de la industria militar. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Profesor de conflictos, economía de defensa, desarme, cooperación al desarrollo, acción humanitaria, movimientos sociales y cultura de paz en varias universidades (UJI, URL, UB, UOC) así como en cursos de ONG. Experiencia en docencia en la Universitat Ramon Llull, en la Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales Blanquerna, como profesor-tutor del seminario de Análisis de Conflictos, del Grado de Relaciones Internacionales (2014 y 2015) y de Sistemas de Cooperación Internacional al Desarrollo del Grado de Relaciones Internacionales (2015). Universitat Jaume I de Castelló. Profesor de la asignatura Análisis de conflictos internacionales en el Master por la Paz, Conflictos y Desarrollo de la UJI (2013 - actualidad) Experiencia en docencia online en la Universitat Oberta de Catalunya. Consultor-profesor de la asignatura Economía y conflicto. Máster en conflictología. (2012- actualidad) y en la Universitat de Barcelona, Profesor del módulo sobre movimientos sociales y transformación social en el Máster Educación, Globalización y Transformación Social (2013 y 2014) Fundación Apy Solidaridad y ONG Solidaridad Internacional. Ayuda humanitaria en situaciones de conflicto, nuevos factores de conflicto derivados de la globalización (2007, 2008, 2012, 2014); Paz y cultura de paz (2005, 2007, 2008, 2012, 2015). - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Trabajo en paz y desarme en el Centro de Estudios por la Paz JM Delàs como coordinador e investigador en seguridad, defensa, militarización, armamentismo y cultura de paz. (2010 – actualidad), y en Justícia i Pau, como coordinador e investigador de campañas de paz y desarme, (2007 – 2015) en Barcelona Trabajo humanitario en terreno: Médicos Sin Fronteras-España: Coordinador de Proyecto en República Centroafricana. (2012). Nigeria (2011); República Democrática del Congo (2010); Zambia (2006); Asistente Coordinador General en República
Català Oltra, Luís

Català Oltra, Luís

Universitat: Universitat d'Alacant

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Profesor: Lluís Català Oltra Master: Cooperació i Desenvolupament Fecha: 14 de juliol de 2021 - Descripción de la situación (categoría) profesional: Ajudant Doctor - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...): Doctor en Sociologia per la Universitat d'Alacant i especialitat de postgrau en Sistemes de Millora Contínua per la Universitat Oberta de Catalunya. Línies d'investigació principals: identitat, sociolingüística, relació socioeconomia/territori, sociologia de l’alimentació. Membre del grup d’investigació CRITERI-Socioeconomia Crítica i Territori, IP en el conveni Univ. d’Alacant-Conselleria de Participació Ciutadana i Transparència (2020-2023). Per a més detall sobre les investigacions publicades, vegeu: https://www.researchgate.net/profile/Lluis_Catala_Oltra/research. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia): docència tant en l’àrea de tècniques d’investigació social, com en la d’estructura social, així com alguna àrea d’especialització com la sociologia de l’alimentació i la sociologia de l’educació. També 4 anys d’experiència com a docent en el màster de cooperació i desenvolupament a la Universitat d’Alacant en la matèria “Àmbits de cooperació”. Seminaris i cursos impartits a la Università degli Studi di Genova, la Universidad Autónoma Gabriel René Moreno (Santa Cruz de la Sierra, Bolivia), la Universitat de València i la Universidad de Valladolid. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay): Durant més de 20 anys consultor alhora que professor associat a la Universitat d'Alacant, des de 2018 professor ajudant doctor al Dpt. de Sociologia II i des de 2021 secretari d’aquest departament. Durant l’època de consultor, ha desenvolupat sobretot treballs sobre l’impacte de les TIC, estudis sociopolítics, plans d’inclusió social, plans d’integració urbana, entre altres. - Otros aspectos que se quieran destacar: editor de la revista Disjuntiva-Crítica de les Ciències Socials.
de Bustamante Azevedo, Egidio Alcides

de Bustamante Azevedo, Egidio Alcides

Empresa: Cátedra UNESCO de Filosofía de la Paz

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • - Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo - Profesor/a: • Egidio Alcides de Bustamante Azevedo (Egidio de Bustamante) - Fecha: • 09 de septiembre de 2019 - Descripción de la situación (categoría) profesional • Doctorando en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo – Universitat Jaume I - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) • Investigación actual: El Amor como crítica a la herencia de los Estudios Internacionales (Relaciones Internacionales, Desarrollo y Derechos Humanos) en los Estudios de Paz. Línea de investigación: Filosofía para la paz y resolución de conflictos - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) • Core Faculty Instituto Paz & Mente – Florianópolis, Brasil, desde 2015. • Profesor Invitado MA Program in Peace, Development, Security and International Conflict Transformation – Universidad de Innsbruck, Austria 2016-2017. • Profesor Asistente Philosophy for Peace, Seminarios Interculturales/ Intercultural Seminars entre 2013-2015; New Tendencies in Peace and Conflict Studies en 2019, en el Máster en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo – Universitat Jaume I - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) • Coordinador del Programa de Postgrado en Transformación de Conflictos y Estudios de Paz con énfasis en el Equilibrio Emocional entre 2016-2018. - Otros aspectos que se quieran destacar Temas de Interés: • Estudios de Paz: Filosofías de Paz, Transformación (Elicitiva) y Resolución de Conflictos, Metodologías de Investigación para la Paz, Paces Transracionales, Mapeo “elicitivo” de conflictos. • Estudios Internacionales: Teoría de las Relaciones Internacionales, Desarrollo, Crítica del desarrollo y Alternativas al desarrollo, Discurso Internacionalista de los Derechos Humano. • Otros: Antropología Filosófica, Antropología, Psicología Humanista, Estudios Queer, Políticas en Latinoamérica.
De Díez , Orla Patricia

De Díez , Orla Patricia

Universitat: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • - Description of the professional situation (category) Current affiliations: Researcher at the Institute of Sustainable Tourism and Economic Development, TIDES at the University of Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC); member of Stanford University Peace Innovation Lab Network exploring how persuasive technology can be used to gently nudge people from poor levels of engagement or negative interaction to quality collaboration across and beyond densely populated shantytowns affected by youth gang violence in Bolivia. Previously, at Club de Madrid, a forum of former heads of state and government, she led projects on (i) political reforms consultation in Ecuador; (ii) constitution building in Bolivia; and (iii) forging and scaling new ways for grassroots women to leverage their differences and converge their constituencies to influence national, regional and global policy on peace and security in the Greater Horn of Africa. Past research experience includes acclaimed simulation-based exploration with real stakeholders into the potential strengths and pitfalls of re-writing the Bolivian constitution. The aim was to study the interpersonal dynamics between opposing sets of political, geographical, cultural and social interests for reform, in a simulated environment. Several mock delegates went on to run successfully for seats in the real Assembly (2006-2007). She holds a Master’s degree in Public Policy and Management from Bolivian Catholic University (Harvard institute for International Development) and a Bachelors degree in History and Geography from Complutense University of Madrid. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) For the past 7 years, she has focused on team learning behaviours that enable and speed up large-scale, systemic innovation, with particular R+D emphasis on social learning software for changing organisational culture. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Created practice-based Introduction to Peace and Conflict Studies module—focussed on violent extremism; with two distinct layers of learning. 1) Students learn how systems thinking, human-centred design, and persuasive technology can be used together to discern, design and mobilise more effectively for complex systems that are shaping the lives and decisions of people at risk of committing to violence. 2) Students learn how to develop team intelligence from the experience of untangling and addressing extremism. Through reflective practice, they develop deeper awareness about how their own behaviours and group interactions encourage or inhibit flow of information and ideas into systemic understanding and impact.
Diaz Pérez, Guillermina

Diaz Pérez, Guillermina

Universitat: Universidad Autónoma del Estado de México (UAEM), Toluca, México

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesora de Tiempo completo de la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales de la Universidad Autónoma del Estado de México (UAEM) y Directora Editorial de Convergencia Revista de Ciencias Sociales - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Sus Líneas de investigación son paz, políticas públicas y género, bajo las cuales ha coordinado 4 libros, publicado 6 artículos y 29 capítulos de libros, algunos de ellos en coautoría. Sus líneas de investigación son paz, políticas públicas y género. Sus publicaciones más recientes son. Díaz Pérez, Guillermina (2020). La pandemia de COVID-19 y sus violencias en América Latina en Journal Health NPEPS, 5(2). Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) ISSN 2526-1010; Benitez Quintero Fabiola y Díaz Pérez Guillermina (2021), “La Mujeres Académicas y la Violencia de Género” en Marco Aurelio Cienfuegos Terrón, Ramiro Medrano González y Aldo Muñoz Armenta (coords.) Multidisciplina y Estrategias Metodológicas en las Ciencias Sociales, México: Universidad Autónoma del Estado de México, ISBN: 978-607-633-277-1 y Díaz Pérez Guillermina y Natalia Ix-Chel Vázquez González (2020), “Periodismo para la paz, agenda pendiente para la alerta de género” en Juan Carlos Villegas y Sergio Marín Conejo (eds), Ética, comunicación y género, debates actuales. Madrid: Dyjkinson, ISBN: 978-84-1324-746-5 - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Ha impartido docencia a nivel licenciatura y posgrado en la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales de la Universidad Autónoma del Estado de México particularmente en su Doctorado en Ciencias Sociales, en las Maestrías en Estudios para La Paz y el Desarrollo, Maestría en Género Sociedad y Políticas Públicas y la Especialidad en Género, Violencia y Políticas Públicas, así como en la Licenciatura en Ciencias Políticas y Administración Pública. Asimismo, ha sido profesora del Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo de la Universitat Jaume I de Castellón, España. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Ha desempeñado diversos cargos en la Universidad Autónoma del Estado de México: fue Directora de la Facultad de Ciencias Políticas y Administración Pública, Secretaria de Extensión y Vinculación, Secretaria de Administración de y actualmente es Directora Editorial de Convergencia Revista de Ciencias Sociales - Otros aspectos que se quieran destacar Es Doctora en Ciencias Políticas y Sociales con orientación en Administración Pública por la Universidad Nacional Autónoma de México, Maestra en Estudios para la Paz y el Desarrollo por la Universidad Autónoma del Estado de México y Licenciada en Ciencias Políticas y Administración Pública por la Universidad Autónoma del Estado de México, cuenta con dos Especialidades: en Política Gubernamental por el Instituto Nacional de Administración Pública de México y en Estudios para la Paz y el Desarrollo por la Universidad Jaume I de Castellón, España (UJI)
Evans Pin, Xoan

Evans Pin, Xoan

Universitat: Åbo Akademi University

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Director del Center for Global Nonkilling

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Director del Center for Global Nonkilling. Docente e investigador en Åbo Akademi University. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Investigador interdisciplinar, buscando puntos de encuentro entre la antropología, etología y salud pública aplicados a la prevención de la violencia y a la construcción de la cultura de paz. Ha sido investigador en 2017 de la “Emancipatory Rural Politics Initiative” en el International Institute of Social Studies, Erasmus University, Rotterdam; y entre marzo de 2015 y april de 2016 de la Kone Foundation. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Docente a tiempo parcial del Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research en el Department of Social Sciences, Åbo Akademi University Vasa, Finlandia, desde Septiembre de 2014 hasta la actualidad, impartiendo con regularidad las materias “PEACE 1: Contemporary Peace and Conflict Studies”, “PEACE 2: Mediation and Negotiation”, “The Power of Nonviolence” (opcional), “Peaceful Societies and Peace Systems”(opcional) y “Nonkilling Studies” (opcional). Con anterioridad, ha impartido docencia en otros centros: en 2016, docente a tiempo parcial de la materia “PEACE 40: Violence Prevention” en el Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research, Tampere Peace Research Institute, Tampere University, Finlandia; en 2015, mentor en el Michael Polanyi College, Universidad Francisco Marroquín, Guatemala; en 2013, docente a tiempo parcial de la materia "Introduction to Nonkilling Studies”, en el Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research, Department of Social Sciences, Åbo Akademi University (Finlandia); en octubre de 2012, docente invitado del Asian World Center, Creighton University (Omaha, USA); entre Julio 2007-Julio 2008, Tutor y coordinador del Curso de Especialización en Estudios Árabes e Islámicos de la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, en Galicia; entre diciembre de 2006 y junio de 2007, profesor interino de substitución en el Departamento de Comunicación Audiovisual de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad de Santiago de Compostela. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Desde 2011 es Director del Center for Global Nonkilling, con sede en Hawaii, Estados Unidos, habiendo trabajado en dicha institución con anterioridad desde 2008. También es miembro del World Health Organization Violence Prevention Alliance Academic Collaborations Group. En 2017 publicó “Global research priorities for interpersonal violence prevention” en el Bulletin of the World Health Organization. - Otros aspectos que se quieran destacar Apasionado por los comunales, vive y colabora en la Comunidad del Monte Vecinal en Mano Común de Froxán, reconocida como Área Conservada por Pueblos Indígenas y Comunidades Locales por las Naciones Unidas.
Forastelli , Fabricio Ramón

Forastelli , Fabricio Ramón

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesor/a: Fabricio Forastelli Fecha: septiembre de 2020 - Descripción de la situación (categoría) profesional Investigador externo del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz, IUDESP, sede de la Universitat Jaume I de Castellón, España. Investigador Adjunto, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de Argentina. Investigador del Instituto de Filología y Literaturas Hispánicas Dr. Amado Alonso, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aries. Profesor Adjunto, Facultad de Periodismo y Comunicación Social, Universidad Nacional de La Plata. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Investigador en las áreas de teoria literaria, teoria cultural e historia de la literatura. Principales líneas de trabajo sobre literatura y pobreza; genero y diversidad sexual; comunicación popular y política. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Ha dictado cursos de Master y Doctorado de Argentina y España. - Otros aspectos que se quieran destacar Ha participado en Jornadas y Congresos Internacionales, tanto en calidad de ponente como participante.
Gaddi , Daniela

Gaddi , Daniela

Universitat: Universitat Autònoma de Barcelona

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Fecha: 20 de marzo de 2018 - Descripción de la situación (categoría) profesional Mediadora, criminóloga. Investigadora posdoctoral en temas de Justicia Restaurativa - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportación) Interesada en la relación entre mediación y derecho desde una perspectiva socio-jurídica, actualmente investiga las condiciones bajo las que la mediación puede funcionar como mecanismo de regulación social, y las condiciones bajo las que el paradigma restaurativo puede contribuir a la transformación del sistema de justicia penal. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Desde 1998 desempeña actividades de docencia en tema de Mediación Penal y Comunitaria, Conflicto, Justicia Restaurativa, Justicia Juvenil, Derecho Penitenciario y Penas Alternativas, colaborando con diferentes instituciones académicas en Italia, España y Argentina. Asimismo, es formadora en tema de negociación interpersonal, gestión del conflicto, comunicación y team building, justicia restaurativa, mediación penal y comunitaria, para Empresas, Cooperativas, Organizaciones no gubernamentales, Asociaciones, Administraciones Públicas. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Desde el 1999 colabora con diferentes centros y servicios de mediación comunitaria. - Otros aspectos que se quieran destacar Ha sido miembro del equipo de formadores en el marco del proyecto "Mediation Interethnique au Kosovo, Programme Kosovska Mitrovica (Nord) et Mitrovicë (Sud)", dirigido a jóvenes procedentes de diferentes zonas de los Balcanes.
González Bustelo, Mª Isabel

González Bustelo, Mª Isabel

Empresa: Instituto de Estudios sobre Conflictos y Acción Humanitaria (IECAH)

Doctor o doctora: No

Càrrec: Investigadora

  • Mostra la biografia
    • RESEÑA BIOGRÁFICA (extensión aproximada de 1500 caracteres) Profesora: Mabel González Bustelo Master: Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Fecha: 22 de febrero de 2022 - Descripción de la situación (categoría) profesional Asesora del Área de Construcción de la Paz del IECAH. Experta en conflictos armados y violencia organizada, resolución de conflictos y construcción de la paz, con experiencia en procesos de mediación internacional en conflictos armados y políticos. Ha sido asesora senior del Centro Noruego de Resolución de Conflictos (NOREF, 2016-2021); Fellow de la Global South Unit for Mediation (Brasil, 2015); y ha trabajado con Médicos sin Fronteras y Greenpeace, entre otros. MLitt in Terrorism Studies por la Universidad de St Andrews. Autora de The Real End of the Armed Conflict in Colombia (NOREF-NRC, 2016), Mediation with Non-Conventional Groups: Experiences from Latin America (BRICS Policy Centre, 2015); Narcotráfico y crimen organizado (Icaria, 2014), y numerosas publicaciones y ensayos. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Conflictos armados y nuevas formas de violencia organizada; paz y seguridad internacional; mediación, negociación, construcción de la paz. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Cuenta con experiencia docente de grado y posgrado: - En el Grado de Relaciones Internacionales de la Universidad de Valencia - En el Máster de Cooperación Internacional para el Desarrollo de la Fundación Ortega y Gasset de Madrid - En el Doctorado: América Latina en el Sistema Internacional, Universidad de Cuenca (Ecuador) - En el Máster Internacional en Medicina Humanitaria de la Universidad Miguel Hernández de Alicante/Universidad Rey Juan Carlos de Madrid - En el Máster de Cooperación Internacional para el Desarrollo de la Universidad Complutense de Madrid - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Participación en procesos de mediación y negociaciones de paz; experiencia en contextos de posconflicto. - Otros aspectos que se quieran destacar - Docente en un curso de especialistas en información internacional y países del Sur en la Universidad Complutense de Madrid - Docente en un curso de especialistas en gestión de ONG de la Universidad Complutense de Madrid - Docente en un curso de observadores para misiones de paz de la ONU, Academia de Policía, Ávila-Madrid
Hernández Moura, Belén

Hernández Moura, Belén

Universitat: University Carlos III of Madrid

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Date: 10th of July, 2019 - Description of the professional situation (category) Assistant Professor at University Carlos III of Madrid. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) Professor and researcher at the University Carlos III of Madrid, member of the “Alonso Martínez” Institute for Justice and Litigation, former mediator at the Court-Connected Mediation Program held by the above-mentioned University. Her main research lines are focused on alternative dispute resolution methods, Restorative justice and victim's rights within the criminal procedure. She has published several book chapters in scientific publications as well as participated as expert speaking in different International Congresses and Seminars. Among her most recent contributions, highlight the article "The role of assistance offices in satisfying the victims interest" (Tirant lo Blanch, 2019) or the presentation "European platform for the resolution of disputes for online purchases: future challenges" (University of Extremadura, 2019). During last courses she has visited several European Universities, with the aim of collaborating in the teaching of ADR and ODR, among them, Lucian Blaga University of Sibiu (Romania) and Lomza State University of Applied Sciences (Poland). - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) She has recently been responsible for various subjects of the Degree in Law Studies (Criminal Procedure Law, Spanish Judicial System and Mediation and other alternative ways of conflict management) and in different postgraduate courses taught at the same institution. She has coordinated and taught in training courses for professionals (Madrid Bar Association, Red Cross Spain) at a postgraduate level, including online teaching. - Other aspects you would like to highlight Award for the best communication presented at the Congress "Justice with woman eyes: 10 years later", held by Basque Country University, with the title "A feminist reading from the search for consensual solutions within the process".
Horstmann , Alexander Klaus Erich

Horstmann , Alexander Klaus Erich

Universitat: Tallinn University

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Date: 1 of September, 2020 - Description of the professional situation (category) Tenured Associate Professor, Social Anthropology, Peace Studies, Human Rights Senior Research Partner, Max Planck Institute for the Study of Religious and Ethnic Diversity, Göttingen, Germany. Member of DEEP global Member of Applied Anthropology Network - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) His current research also includes fieldwork and theoretical thinking on ethnic riots, transitions to violence, hate campaigns, rumors, trust, morality, civility, and questions of everyday multiculturalism. He has launched a new project on a social history of refugees from mainland Southeast Asia, and is doing a study on Shan migrants, power and monastic networks in the Buddhism, Business and Believers project, located at the University of Copenhagen. He is interested in issues of ecology, democracy, and human rights. This has resulted in 7 books and 50 research articles in journals, for example Sameness and Difference as Modes of Integration, 2019 (translated into Chinese) and Building Noah´s Ark for Migrants, Refugees and Religious Communities, 2016. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Teaching courses and project courses in peace studies and development studies, diversity, racism, multiculturalism, religion and secularity - Aspects related to professional activities (if any) Active Engagement with DEEP Global and DEEP Germany e.V. Active Engagement with Applied Anthropology Network (AAN) Active Engagement with Grüne/Bündnis 90 Party and AG Global Development and Peace and International Affairs - Other aspects you would like to highlight Ethnographic Fieldwork in the Southeast Asian Massif and Summer Schools in Yunnan, Southwest-China
Jang , I Jin

Jang , I Jin

Empresa: Cátedra UNESCO de Filosofía de la Paz

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • I Jin Jang is a Ph.D. student of Peace, Conflict and Development Studies at Jaume I University, Spain. She is currently writing her thesis on the study of colonial racism from the perspectives of Africana philosophy, Black existential philosophy, Critical race theory, and Philosophy for Peace. Her research interests also include a comparative study of Buddhist philosophy and phenomenology. E-mail: al271520@uji.es and jerbyerl@hotmail.com Education: Doctorate student in Peace, Conflict and Development Studies, Jaume I University (2015 to present) International stay at Centro de Estudos Sociais (CES), University of Coimbra, Portugal (2016) M.A. in Peace, Conflict and Development Studies, Jaume I University (2014) Publications: Book chapters “Towards Whiteness: Orientations of the European White Left” with Carlos Cordero-Pedrosa. In Decolonizando Identidades. Pertenencia y Rechazo de/desde el Sur Global, ed. by Olivieri, C. and Ortega Santos, A. Granada: Instituto de Migraciones, 2018. Pp. 315-327. Articles in academic journals “What Fanon Said: A Philosophical Introduction to His Life and Thought,” Peace Review: : A Journal of Social Justice, 28: 4 (2016), 516-519. “To Laugh or Not to Laugh at Racist Jokes,” with Carlos Cordero-Pedrosa, Peace Review: A Journal of Social Justice, 28: 4 (2016), 474-481. “Peace, Race, and Disciplinary Decadence,” with Carlos Cordero-Pedrosa, Entreletras, vol. 9, no. 1 (2018), 66-79. Teaching: Teaching assistant for New Tendencies in Peace and Conflict Studies for Master in Peace, Conflict, and Development Studies, Jaume I University (2019 to present)
Mwumvaneza , Mugenzi Willy

Mwumvaneza , Mugenzi Willy

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Dr.Mwumvaneza Mugenzi Willy Date: 8th March 2022 - Description of the professional situation (category). I work as a consultant for the World Bank (WB) Group based in Rwanda. Under WB, I do provide Strategic Advices to the Government of Rwanda (GoR) through the Ministry of Environment (MoE) on Projecct Financing, Alignment of Policies and Strategies and also provide Technical Support to four public institutions: Rwanda Waters Resources Board, Rwanda Climate Fund(Fonerwa) and Rwanda Environment Management Authority(REMA) and Rwanda Development Board (RDB). Before joining WB in June 2021, I was working for the East African Commuity(EAC), a regional community comprised of seven countries: Burundi, Rwanda, Uganda, Kenya, Tanzania, South Sudan and just recently – the Democratic Republic of the Congo. I worked as a regional Communications Development Awareness Officer for 9 years. I was also lecturing Social Justice and Peace at Musinde Muliro University of Science and Technology, based in Kenya. I have lectured in Rwanda, Kenya different courses: Conflict Prevention, Conflict Transformation, Peace and Conflict Mnagement (Rwanda), Social Justice & Peace (Kenya) and published two journal articles all centered on Homegrown Solutions in Rwanda. I have founded my own company: Africa Peace and Prosperity Institute (APPI) whose core interests is research, trainings, Events Management and Advisories. I am a practicing Professional Mediator accredited by Rwanda Supreme Court. My Doctoral Studies were Peace and Conflict Studies and with two Masters: Media, Peace and Conflict Studies and Project Planning and Management. I do Project Evaluation Consulting based on my Certification Training in Monitoring and Evaluation. I do speak English, French and miminal Spanish. My major interests is to enrich my Spanish. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) • I have written a book-chapter titeld: Rwanda Citizens’ Soverignity and the EAC Nexus: The Role of Communication, accessible: Popular Participation in the Integration of the East African Community ... - Google Books • I have authored two journal articles titled: The Contribution of Girinka Reconciliation Approach on Sustainable Peace in Kamonyi District of Rwanda; and Challenges and Opportunities for Homegrown Peace Initiatives in Africa: A Case of the Girinka Reconciliation Approach in Kamonyi District – Rwanda, accesible: IHSSJ Vol.1, Issue 2 (ijarke.com) - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I lectured at Masinde Muliro University of Science and Technology (MMUST) in Kenya. It is a public University with a department of Peace and Conflict Studies. Course taught included: Ethics, course code: DPC 204. Another course taught was Social Justice and Peace. Course Code was: DPC 404: I also taught different courses at the University of Rwanda. These included, but noted limited to: Peace and Conflict Management, 3rd Year, Option of Development Studies, Faculty of Economics. I also taught Communication Theories, Media and Society, among others. I taught Public Relations Tools and Techniques at the Kabgayi Catholic University, Rwanda. I have trained different people in Africa and Asia. The most recent one was in Compassional international Asia where I trained Youths from Bangladesh, Indonesia, Phillippiness, Sri Lanka and Thailand on Optimimization of Social Media and Youth Development (2021). I also trained over 100 people from Micro Finance Institutions (MFIs) in Rwanda (March 2022) on Monitoring and Control for Organizational Effectiveness. - Aspects related to professional activities (if an
Osorio Rauld, Nelson Alejandro

Osorio Rauld, Nelson Alejandro

Universitat: Universitat d'Alacant

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Professor Ajudant LOU

  • Mostra la biografia
    • Master: Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Fecha: miércoles 6 de abril de 2022 - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesor Ayudante LOU, Departamento de Sociología II, Universitat d’ Alacant. Secretario de la Revista de Ciencias Sociales Ambos Mundos, miembro del Grupo de investigación Criteri - Socioeconomia, crítica i territori (UA) y del Grupo de investigación de Política y Sociedad (UCM-UNED). PDI del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz, IUDESP y del Instituto Universitario de Estudios Sociales de América Latina, IUESAL. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Áreas de interés son las élites (630902), la sociología cultural (6301), las ideologías políticas (5903), el comportamiento político (611414), la sociología política (5906) y la sociología general (6303). Aportaciones: ARTÍCULOS EN REVISTAS —2022: en coautoría con O. Avendaño. “Entrevista con Manuel Antonio Garretón: “La nueva Constitución va a definir la superación del orden neoliberal y una nueva relación entre política y sociedad”, Disjuntiva. Crítica de les Ciències Socials 3 (1), 75-81 https://doi.org/10.14198/DISJUNTIVA2022.3.1.5 —2021: en coautoría con O. Avendaño. Propuestas de cambio y debilidad institucional en Chile: De la revuelta social (2019) al inicio del funcionamiento de la Convención Constitucional (2021), Revista de Ciencias Sociales Ambos Mundos 2, pp.7-18. https://doi.org/10.14198/ambos.20978 —2021: en coautoría con O. Avendaño. Estallido social en chile: Desafíos y proyecciones del período entre octubre de 2019 y mayo de 2021. Revista de Ciencias Sociales Ambos Mundos 2, pp. 3-5, https://ambosmundos.ua.es/article/view/21261 —2021: en coautoría con O. Avendaño. La institucionalización del estallido en la Convención Constitucional. Entrevista a Manuel Antonio Garretón, Revista de Ciencias Sociales Ambos Mundos 2, pp. 117-121, https://ambosmundos.ua.es/article/view/21068 —2021: en coautoría con V. Reyes. Among Uncertainty, Fear and Reluctance to Change: The Basis of the 'Rejection' to the New Constitution in Chile's Big Business Before the Social Outbreak of 2019, Journal of Applied Business and Economics 23 (6), pp. 171-183, https://doi.org/10.33423/jabe.v23i6.4685 —2021: en coautoría con M. Muñoz. Problemas y desafíos de la participación política: La mirada de la élite empresarial sobre el abstencionismo electoral en Chile, Asian Journal of Latin American Studies, vol 34 (2), pp. 55-89, http://doi.org/10.22945/ajlas.2021.34.2.63 —2020: en coautoría con J. Reig. It’s Always Been Business First: Breve análisis del discurso de las organizaciones empresariales españolas y chilenas ante las políticas para frenar el impacto del Covid-19, Revista Ecuador Debate núm. 110, pp. 95-112, http://hdl.handle.net/10469/17109 —2020: en coautoría con M. Salazar. Política, hegemonía y populismo: Diálogos con Ernesto Laclau, Revista de Estudios Sociales, núm. 71, pp. 101-106, https://doi.org/10.7440/res71.2020.08 —2019: Las actitudes políticas de la élite empresarial chilena hacia la democracia en un contexto de una crisis, Política. Revista de Ciencia Política 57 (2), pp. 7-27, Doi: 10.5354/0719-5338.2019.61554 —2019: ¡Que se vayan todos, que no quede uno solo! La crisis institucional en Chile: factores contributivos del socavamiento de las bases culturales de la democracia (1990-2019), Revista de investigaciones Políticas y Sociológicas, Vol. 18 (2), pp.73-94, https://doi.org/10.15304/rips.18.2.6375 —2018: El campo de los estudios teóricos de las élites: Notas de investigación en torno a la noción de élite en las escuelas elitistas del siglo XX, Revista Juris Poiesis: Revista da Facultade d
Penalva Verdú, Clemente

Penalva Verdú, Clemente

Universitat: Universidad de Alicante

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • - Fecha: 21 de MARZO de 2019 - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesor Titular de Universidad, departamento de Sociología II - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Comunicación y violencia, Movimientos Sociales e innovación social, Socialización política, Alternativas al desarrollo. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Ha impartido docencia en las titulaciones de Sociología, Trabajo Social, Relaciones públicas sobre Metodología de las ciencias sociales, análisis de datos textuales y Ciencia Política; en Curso de postgrado, además, en materias incluidas en masters internacionales de Paz y Desarrollo. Dirección de ocho tesis doctorales y director de Trabajos de Fin de Grado (Sociología) y Trabajo de Fin de Máster (Innovación social y dinámicas de cambio) - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) - Otros aspectos que se quieran destacar Tesorero de la AIPAZ (Asociación Española de Investigación para la Paz) entre 2001 y 2007 Secretario del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz, Sede Alicante en dos etapas (2006-2009, y desde 2018) Tres sexenios de investigación
Pozo Marín, Alejandro

Pozo Marín, Alejandro

Universitat: Universitat Ramon Llull

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Profesor/a: ALEJANDRO POZO MARÍN Fecha: 23 de JUNIO de 2015 - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesor asociado / “Lecturer” en la Universitat Ramon Llull (Barcelona); docente-consultor en la Universitat Oberta de Catalunya; y profesor invitado con carácter regular en las universidades UJI y Universidad de Granada; y con carácter ocasional en varias otras universidades. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Ha realizado diversos estudios, informes y publicaciones sobre militarismo, humanitarismo y conflictos armados y es autor de una quincena de capítulos de libros, además de seis libros (cinco como coautor, dos en proceso) y siete informes largos públicos y varias docenas de carácter interno, en inglés, francés, catalán y castellano. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Investigador sobre paz y conflictos armados. Doctor en paz y conflictos por la Universitat Jaume I (2010), también formado en las universidades de Deusto (Bilbao) y Uppsala (Suecia) (máster) y Bradford (Reino Unido) (doctorado, investigador visitante). Profesor de “Análisis de Conflictos Armados” (8 ECTS, 2º curso, seminario obligatorio), “Estudios de Paz y Seguridad” (3 ECTS, 3er curso, asignatura obligatoria para el itinerario de Política Exterior) y “Geopolítica” (3 ECTS, 4º curso, obligatoria para todos/as los alumnos/as) en el grado de Relaciones Internacionales de la Universitat Ramon Llull (Barcelona). Toda la docencia es en inglés. Consultor-docente de las asignaturas “Economía y Conflicto” (2008-2014) y “Deconstruir la Guerra” (desde 2015) en el máster de Conflictología de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), docencia en inglés. Profesor invitado en el máster de Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo en la Universitat Jaume I (3 ECTS – 6 ECTS entre dos profesores). Docente invitado en el módulo "Análisis y Gestión de Conflictos Contemporáneos", del máster Claves del Mundo Contemporáneo, Universidad de Granada. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Asesor sénior de dirección de Médicos Sin Fronteras sobre asuntos relacionados con la seguridad, los conflictos armados y los dilemas ético-humanitarios. Ha coordinado proyectos humanitarios o realizado trabajos e investigaciones de campo en una quincena de países en conflicto armado en los últimos 16 años. Miembro del Centro Delàs de Estudios para la Paz de Barcelona, participa o ha colaborado activamente en otras organizaciones, plataformas y centros de estudio relacionados con la geopolítica, el militarismo o la guerra.
Ramos Martín, María Paz

Ramos Martín, María Paz

Doctor o doctora: No

Càrrec: Técnico/Consultor

  • Mostra la biografia
    • Master: Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Fecha: 12 de abril de 2022 - Descripción de la situación (categoría) profesional Abogada. Titulo Experto en Mediación Penal. Directora de Proyectos en ILÊWASI, Centro de investigación, defensa y promoción de los derechos de los niños, niñas y adolescentes. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, Investigo los temas que rodean la afrodescendencia en las aulas desde el enfoque Reconstructivo Empoderador (REM) de Educación para la Paz y desde los Estudios Afrodescendientes para realizar una propuesta educativa que tenga en cuenta ambas líneas. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Vicepresidenta de la Plataforma del Voluntariado de la CV, Representante nacional de la Alianza Iberoamericana por la Paz (AIPP) Soy supervisora de prácticas del Master en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo, Cooperación Internacional, Mediación familiar y del Grado de Derecho. - Otros aspectos que se quieran destacar Llevo a cabo y gestiono programas de intervención educativa dirigidos a infancia en riesgo de exclusión social. Imparto seminarios y charlas en temas relacionados con los derechos de la Infancia, Cooperación Internacional y Paz. Organizo actividades de formación y sensibilización: Congresos, Jornadas, cursos de verano en temas relacionados con los derechos de la infancia y la educación para la paz, tanto locales, europeos en el marco de Erasmus+, como internacionales en el marco de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS).
Rotila , Anca Nicoleta

Rotila , Anca Nicoleta

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • Master: Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Fecha: 28 de Diciembre de 2022 - Descripción de la situación (categoría) profesional Estudiante en el cuarto año del Programa de Doctorado en Estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo bajo la tutorización de la Dra. Sonia París Albert. También, soy técnica de proyectos en la asociación Ilêwasi, Centro de investigación, defensa y promoción de los derechos de los niños, niñas y adolescentes. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Investigadora en la línea de la Filosofía para hacer las paces, la Educación para la paz, y especialmente, en la Filosofía con niños y niñas. Entre los títulos de los artículos ya publicados se pueden encontrar: La educación para la paz en el aula (2020); Los Objetivos de la Educación para la Paz (2019); La importancia de los cuentos en la Filosofía con niños y niñas (2020); Hilomundos: un ejemplo de cuentos ilustrados como constructores de paz (2021). - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Graduada en el Máster en Educación Secundaria con una experiencia de 6 años en la educación no-formal. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Impartición de dos talleres con el nombre: La filosofía con niños y niñas: aprender a pensar, a cuestionar y a razonar crítica y creativamente, en el III Congreso de Educación para la Paz de la Vall d' Uixó. (2021) Edición del monográfico: La creatividad en la filosofía para hacer las paces: Nuevos horizontes interdisciplinarios. (2020) Edición del libro: El quehacer creativo. Un desafío para nuestra cotidianidad (2018) Beca de investigación en el proyecto “Fomento de la investigación e innovación en el sector turístico valenciano: Impulso al turismo ético y responsable entre los agentes turísticos valencianos”, en la Universidad Jaume I de Castellón. Se han realizado tareas de investigación y redacción en relación al tema mencionado. (2017) - Otros aspectos que se quieran destacar Premio al Trabajo de Final de Grado de la Cátedra de Paz y Justicia en el marco de la promoción del ODS núm. 16: Paz, Justicia y Instituciones Sólidas. (2020) Premio Ernest Breva al Rendimiento Académico del cuarto curso en el Grado en Humanidades: Estudios Interculturales del curso académico 2016/17. (2018) Beca por la promoción de la excelencia académica de la Conselleria d’Educació, por haber obtenido la máxima nota media del expediente del Grado de Humanidades: Estudios Interculturales del curso académico 2016/17. (2018)
Sánchez Vázquez, Luis

Sánchez Vázquez, Luis

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Master: Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament Fecha: 10 de febrero de 2022 - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesor Sustituto Interino a tiempo completo en la Universidad de Córdoba. Investigador de la South Training Action Network of Decoloniality (Stand UGR) y miembro colaborador del Instituto de la Paz y los Conflictos de la Universidad de Granada. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Doctor en Paz, Conflictos y Democracia con especialidad en Conflictos Ambientales, mis investigaciones se centran en el análisis de los conflictos socio-ambientales desde la perspectiva de la Ecología Política. Mis líneas de investigación también incluyen temas relativos a los Estudios de Paz y Conflictos, la Educación Ambiental y la Ciencia Ciudadana. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Experiencia docente en diversas materias de distintos grados (Ciencias Ambientales, Geografía, Turismo) en la Universidad de Granada, relacionadas con temáticas relacionadas con el medio ambiente y la sostenibilidad. En la Universidad de Córdoba imparto docencia en la Facultad de Ciencias de la Educación, en concreto las asignaturas “Didáctica del Medio Ambiente” y “Educación para la Salud y el Consumo”, ambas con un eje temático principal relativo a la sostenibilidad. A nivel de posgrado, fui profesor desde 2009 a 2013 del curso Conflictos, Desarrollo Sostenible y Medio Ambiente del Master Interuniversitario en Cultura de Paz, Conflictos, Educación y Derechos Humanos en la sede de Granada. en la sede de Córdoba. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Consultor en Conflictos Ambientales y miembro del Roster de Expertos en Industrias Extractivas del PNUD (Crisis Response Unit); y responsable de medio ambiente de la ONG Asociación Solidaria Andaluza de Desarrollo (ASAD). - Otros aspectos que se quieran destacar He realizado estancias de investigación en Malardalens University (Suecia) y Bournemouth University (Reino Unido), y estuve trabajando durante 3 años en el Observatorio de Conflictos Socioambientales de la Universidad Técnica de Loja (Ecuador).
Sancho Moreno, Magdalena

Sancho Moreno, Magdalena

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Economista de formación (1994, Wake Forest University, Winston-Salem, Carolina del Norte, EEUU), trabajé durante 18 años en banca, hasta que en 2014 decido dejar el trabajo y retomar los estudios para la paz que había comenzado años antes, finalizando el Master (2015) y el Doctorado (2021) en Estudios Internacionales en Paz, Conflictos y Desarrollo (Universitat Jaume I, Castelló de la Plana, España). • Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, …) Mi investigación se centra en tres temas que me fascinan: paces, feminismos y maternidades. En concreto en el carácter social y político de la maternidad: el modelo hegemónico; las experiencias de resistencia a la maternidad patriarcal; el potencial empoderador y transformador, y la performatividad y agencia de las prácticas y experiencias maternales... Pero no me ciño a la maternidad y en la actualidad estoy formándome e investigando sobre las violencias y desigualdades radicadas en la diferencia sexual. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) He participado, como ponente y organizadora en diversos congresos, jornadas y seminarios. - Otros aspectos que se quieran destacar Feminista y trabajadora para la paz por vocación y formación. Políglota, curiosa, apasionada de la vida, la investigación y la acción. Comprometida con la transformación real de las desigualdades y las violencias y con la promoción de culturas para hacer las paces, soy miembro activa de diversos colectivos, asociaciones y organizaciones sociales y/o feministas.
Vázquez González, Natalia Ixchel

Vázquez González, Natalia Ixchel

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • RESEÑA BIOGRÁFICA (extensión aproximada de 1500 caracteres) Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesor/a: Natalia Ix-Chel Vázquez González Fecha: ...13...de ...septiembre...de 2017 - Descripción de la situación (categoría) profesional Licenciatura en Ciencias de la Comunicación Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey Especialidad en Publicidad Creativa Universidad Autónoma del Estado de México Maestría en Estudios para la Paz y el Desarrollo Universidad Autónoma del Estado de México Doctorado en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Universidad Jaume I de Castellón, España - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Trabajo en el Cuerpo de Investigación “Sociedad y Sistemas Culturales”, en cuya línea se han desarrollado trabajos de investigación referentes a la paz, la comunicación y el género: • Los sentidos sociales de la violencia de género en el ámbito universitario • La violencia estructural y cultural. Sentidos de vida en las juventudes del Estado de México • Aplicación de los protocolos de actuación para la elaboración de un programa estatal de prevención de la violencia de género, la atención, el acompañamiento de las mujeres víctimas de género ante las instancias de justícia • Los estudios para la paz y el desarrollo como abordaje innovador del fenómeno social • Violencia y comunicación Entre las tres últimas publicaciones se encuentran: • La sombra de la violencia estructural en jóvenes universitarios • La Responsabilidad Etica del Periodista Ante el Feminicidio en el Estado de México • La mirada no hegemónica en la recuperación de los saberes tradicionales - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Profesora de Tiempo Completo, definitiva en la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Autónoma del Estado de México. Profesora de la Licenciatura en Comunicación, Facultad de Ciencias Políticas y Sociales Universidad Autónoma del Estado de México. En las Unidades de Aprendizaje: Estudios funcionalistas de la comunicación, Estudios de mediación de la comunicación y Talleres de investigación. Profesora de la Especialidad en Género, Violencia y Políticas Públicas. Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Autónoma del Estado de México. En la unidad de aprendizaje juventud y violencia y taller de desarrollo de proyecto terminal. Profesora de la Maestría en Estudios para la Paz y el Desarrollo. Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Autónoma del Estado de México. En la unidad de aprendizaje taller de investigación. Actualmente es Coordinadora del Programa de la Maestría en Estudios para la Paz y el Desarrollo. Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Autónoma del Estado de México. Ha participado como Profesora del Diplomado en Cultura de paz e interculturalidad, dirigido a asesores técnico pedagógicos, directivos y docentes de educación preescolar y primaria indígena. Chiapas. UNESCO México. 2012. Ha sido Profesora invitada en la materia de Técnicas de Investigación social de la Licenciatura de Publicidad y Relaciones Públicas, del Departamento de Sociología II, Psicología, Comunicación y Didáctica de la Universidad de Alicante, curso 1998-1999. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) • Dictaminadora de la Revista Convergencia, Espacio Públicos. Iberforum, Comunicación y sociedad. • Tutora Académica del Programa Institucional de Tutoría Académica. • Coordinadora y participante en la organización de encuentros académicos como el I y II Congreso Internacional de Paz, Desarrollo y Democracia. UAEM-UJI-UA. Toluca.
Vazquez Vidal, Miriam Arely

Vazquez Vidal, Miriam Arely

Universitat: Universidad Internacional de Valencia (VIU)

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Profesora

  • Mostra la biografia
    • Fecha: 22 septiembre de 2020 - Descripción de la situación (categoría) profesional Actualmente soy profesora de la Universidad Internacional de Valencia, directora del Grado en Relaciones Internacionales y Máster en Política Exterior. Imparto la asignatura SBG081 Philosophy for Peace en el Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo de la Universitat Jaume I de Castellón. Doy clases de filosofía para la paz y filosofía para niños como profesora independiente. Soy investigadora externa del IUDESP. Desarrollo actividades de formación de profesorado en paz y filosofía y desarrollo proyectos de cultura de paz en colegios públicos, privados y/o centros culturales. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Durante los últimos años me he dedicado a la propuesta política de construcción de paz que tienen las resistencias indígenas, sobre la que he desarrollado mi tesis doctoral. Su perspectiva me acercó a la filosofía para niños para facilitar a niños y adultos las herramientas de pensamiento que fundamentan la construcción de una sociedad más justa y armónica Actualmente desarrollo diversas actividades enfocadas a la cultura de paz pues considero necesario para el quehacer filosófico las experiencias prácticas. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Mi metodología de se fundamente en términos generales en la metodología de Filosofía para Niños. Se prioriza el dialogo, el cuestionamiento como enseñanza (mayéutica socrática) y el juego. Además, se prioriza las analogías artísticas, por lo que muchas de las actividades en clase se envuelven con pintura, foto, escritura, entre otras. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) En mi experiencia profesional he trabajado tanto en la academia como en organizaciones del tercer que han enriquecido mi visión general de la filosofía, pues siempre he buscado el punto medio entre la práctica y la teoría Como docente he dado clases en bachiller, grado y posgrado. Actualmente dirijo la aplicación de la filosofía para niños en el Colegio Público el CEIP Pinar. Como activista he coordinado los programas de una organización civil mexicana, Presencia Ciudadana Mexicana durante varios años. Como voluntaria he trabajado para diversas organizaciones civiles, Greenpeace México, Cruz Blanca y el CIDECI – Universidad de la Tierra Chiapas.
Vermaelen , Annemie

Vermaelen , Annemie

Empresa: Cátedra UNESCO de la Filosofía para la Paz

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Investigadora

  • Mostra la biografia
    • Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: ...Annemie Vermaelen Date: 18th of April , 2022 - Description of the professional situation (category) Since 2015, after I finished my doctoral dissertation, I am a guest lecturer for the Master’s degree in Peace, Conflict, and Development. I have taught classes to first and second-year students. I have had the pleasure to teach three very interesting and diverse subjects such as "Introduction to Cultural and Peace Studies", "Methodology and Techniques of Research", and the Spanish course "Género y Desarrollo". - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) My main research lines during doctoral research and general interest are on the politics of development and the use of the idea of culture within this political realm. Anthropological and postcolonial perspectives are two frameworks that together with Foucauldian readings of social realities I value insightful to work with and to get a better understanding of the realities we live and work in. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Although it depends on the subject, I aim to combine a lecturing type of teaching with more practical activities. I deem it important and necessary that there is an interaction between a theoretical understanding of a subject and a rather practical implication, as far as the setting of the subject allows for it. Input from students is highly encouraged and appreciated throughout my classes.
Wamai , Emmah Njoki

Wamai , Emmah Njoki

Universitat: International Relations Department at the United States International University-Africa in Nairobi

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor E. NJOKI WAMAI Date: 16 of February 2021 Description of the professional situation (category) Am an Assistant Professor, at the International Relations Department at the United States International University-Africa in Nairobi. I attained my PhD in Politics and International Studies at the University of Cambridge in 2018 in the Politics and International Studies Department (POLIS). I have a Masters in Conflict, Security and Development from King’s College London, a Post Graduate Diploma in Gender and Development from the University of Nairobi. Brief description of the research profile My PhD research focused on understanding Politics of the International Criminal Court (ICC) intervention in local Kenyan contexts. After my PhD I co-convened a research project on Rethinking Transitional Justice Interventions and Reconciliation Programmes in Africa as a post-doctoral research associate at the Centre for Governance and Human Rights (CGHR) in Cambridge’s Politics and International Studies Department. I was awarded the prestigious Gates Cambridge Scholarship in 2012 to pursue a PhD in Politics and International Studies at the University of Cambridge. While a Gates scholar, I was also the 2016 Bill Gates Senior Prize awardee. Before joining Cambridge, I was a Peace, Security and Development scholar for young African scholars working in peace and security as a part of the Next Generation Scholars Programme by the Africa Leadership Centre (ALC) at King’s College London. I am currently co-editor of the 2022 International Journal of Transitional Justice (IJTJ) focused on Youth and Transitional Justice. My research work promises to contribute to a more nuanced view on the politics of peace, justice and reconciliation in African contexts after the International Criminal Court Intervention. I have published peer reviewed book chapters and articles on issues of Kenya’s 2007/8 violence, transitional justice and peace making in Kenya below. Book Chapters and Journal Article Publications • Wamai, N., (2020) The ICC and Kenya’s International Relations, in Oxford Handbook on Kenyan Politics edited by Cheeseman, Kanyinga and Lynch due for publication in 2019. (Oxford, Oxford University Press) • Wamai, N., (2017) The 2008 Kenyan Mediation Process: Lessons and dilemmas for Conflict Prevention in Africa in The Palgrave Handbook of Peacebuilding in Africa edited by Karbo, Tony, Virk, Kudrat. Palgrave, London. • Wamai, N., (2014) Mediating Kenya’s Post-Election Violence: From a peace-making to a constitutional moment in the Struggle for a New Constitutional Order edited by Murunga, Okello and Sjogren. (London, Zed) • Wamai, N., (2014), First contact with the field: experiences of an early career researcher in the context of national and international politics in Kenya in the Oxford Journal of Human Rights Practice, Jul 2014, Vol. 6 Issue 2, p213 • Wamai.N., (2010), 'Security Council Resolution 1325 Implementation in Liberia: Dilemmas and Challenges in Olonisakin, Barens and Ikpe (eds.), Women's Participation in Women's Peace and Security. Translating Policy into Practice. (London: Routledge Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I have been teaching undergraduate and graduate courses in including: i. Gender and International Relations (Undergraduate) ii. Security and Development (Masters) iii. Public Policy Analysis (Doctorate) iv. Political Philosophy (Doctorate) v. Research Methods (Masters) vi. Politics of Africa (Undergraduate) vii. African International Relations (Masters) viii. Postcolonial International Relation