Temari

Temari

TEMA 1. LA GLOBALITZACIÓ I LA DIRECCIÓ D'EMPRESES INTERNACIONALS 

1.1 La globalització i l'entorn dels negocis internacionals. 

1.2 La internacionalització de l'empresa. Raons estratègiques per a la internacionalització. 

1.3 Riscos de mercat associats a la internacionalització de l'empresa.

1.4 Principals riscos i desafiaments associats a la internacionalització

1.5 Anàlisi CAGE i de l'entorn competitiu en el context internacional.

1.6 Principals desafiaments associats a la internacionalització.


TEMA 2. EL PROCÉS D'INTERNACIONALITZACIÓ DE LES EMPRESES

2.1 La Internacionalització com a estratègia de creixement (enfocament gradual VS enfocament estratègic). 

2.2 Les noves empreses internacionals. 

2.3 Factors determinants de la ràpida internacionalització de les noves empreses

2.4 Factors competitius de les noves empreses internacionals. 


TEMA 3. MÈTODES D'ENTRADA EN ELS MERCATS INTERNACIONALS

3.1 L'exportació com a mètode d'entrada.

3.2 La inversió directa en l'exterior.

3.3 La cooperació com a mètode d'entrada. Altres fórmules contractuals

3.4 Models de decisió per a l'elecció del mètode d'entrada


TEMA 4. OPCIONS ESTRATÈGIQUES EN L'EMPRESA MULTINACIONAL

4.1 Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

4.2 Enfocaments estratègics de competència internacional

4.3 L'estratègia de la filial exterior


TEMA 5. L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA INTERNACIONAL

5.1 Dissenys organitzatius en l'empresa internacional

5.2 Cerca de l'ajust estructural relacionat amb l'estratègia de creixement

5.3 Mecanismes de coordinació i control en l'empresa internacional

5.4 La direcció de recursos humans en l'empresa internacional