Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

MI1834 - Didàctica de la Llengua i la Literatura Catalana

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

 

1. L'ensenyament de la llengua i la literatura en contextos multilingües: el català L1 i L2. Conceptes generals i currículum a  la Comunitat Valenciana

1.1. Currículum, educación infantil  i teoría crítica: de la política lingüística a la innovació educativa.

1.2. El plurilingüisme educatiu al País Valencià.

1.3. Llengües de  poder i llengües minoritzades: de l'espai europeu al marc valencià.

1.4. Discursos i poder: la desigualtat comunicativa.

 

2. Literatura infantil i educació literaria. Conceptes i enfocaments actuals

2.1.Què és la LIJ?

2.2. La necessitat d'un nou enfocament en la didàctica de la LIJ: lectura i pedagogia crítica.

2.3. Què és l'animació a la lectura?

2.4. Educació literària i LIJ.

2.5. La tertúlia literària dialògica  (TLD) de LIJ i lectura dialògica.

2.6. TLD de LIJ i alfabetització digital.

 

3. De la tradició oral a la literatura actual per a xiquets i xiquetes. Gèneres i temes

3.1. Història de la LIJ i història de la infancia.

3.2. Gèneres literaris, tipologies i  intertextualitat.

3.3. Formació d'identitats i LIJ:  gènere, interculturalitat, diversitat i pau.

3.4. Alfabetització digital i LIJ.

3.5. Estratègies i recursos.

3.6. Què passa amb la poesía i el teatre?

 

4. La literatura infantil il·lustrada: aportacions al missatge literari

4.1. L'àlbum.

4.2 . LIJ, il·lustració i transformacions socials democràtiques.

4.3. Com llegir les imatges d'un llibre il·lustrat?

4.4. Lectura crítica, il·lustració, LIJ i Internet.

4.5. Del còmic a la novel·la gràfica.

4.6. Cinema i LIJ.

 

5. L'ensenyament de la lectura i l'escriptura literàries: currículum, principis didàctics i recursos per a l'aula de l'educació infantil

5.1. DLL crítica i descobriment del món.

5.2. Currículum ocult i  ensenyament lectoescriptor en l'educació infantil

5.3. Cultura popular, vida quotidiana, lectoescriptura  i educació infantil

5.4. De les assemblees d'aula als tallers literaris

5.5. Noves possibilitats textuals i produccions culturals des de les TIC a l'educació infantil

5.6. De llibres i bliblioteques.