Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Semestre 1
Temari
Desenvolupament històric de el camp de les Dificultats d'Aprenentatge (DA). Les DA en l'etapa d'Educació Infantil (EI). Resposta a les DA a EI. Enfocament d'espera al fracàs. Nou enfocament de resposta a les DA.
TEMA 2. CONTEXTOS DE DESENVOLUPAMENT I DA: ELS PROBLEMES DE CONVIVÈNCIA EN L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL
Els problemes de convivència a l'aula d'EI. Factors de risc dels problemes de convivència. Intervenció primerenca per al desenvolupament de la convivència a l'aula d'EI.
TEMA 3. DA I PROBLEMES D'AUTOREGULACIÓ SOCIOEMOCIONAL EN EDUCACIÓ INFANTIL
Dificultats d'autoregulació socioemocional a EI. Factors causals dels problemes socioemocionals. Desenvolupament de l'autoregulació socioemocional a EI. El paper dels pares, els professors i els companys en el desenvolupament socioemocional dels nens d'EI. Programes per al desenvolupament de la intel·ligència emocional.
TEMA 4. AUTOREGULACIÓ COGNITIVA I DA: SIMPTOMATOLOGIA TDAH EN EDUCACIÓ INFANTIL
Les DA relacionades amb problemes d'autoregulació cognitiva. Causes dels problemes d'autoregulació. Identificació dels problemes autoregulatoris a EI. Intervenció primerenca per al desenvolupament de l'autoregulació en EI. Intervenció farmacològica en TDAH. Intervenció psicosocial en problemes d'autocontrol cognitiu.
TEMA 5. DA DE LA LECTURA A EDUCACIÓ INFANTIL
Les DA de lectura (DAL) a EI. Dificultats en el reconeixement de paraules. Factors causals de les DAL. Detecció dels nens amb risc de DAL. Resposta preventiva a les DAL a EI. Desenvolupament de la consciència fonològica. Domini de la correspondència grafema-fonema. Potenciació de l'automatització lectora. Programes per a la prevenció de les DAL.
TEMA 6. DA DE LES MATEMÀTIQUES EN EDUCACIÓ INFANTIL
LES DA de matemàtiques (DAM) en EI: dificultats en numeració i càlcul. Factors explicatius de les DAM. Detecció dels nens amb risc de DAM. Prevenció en nens amb risc de DAM a EI. Orientacions generals per a la intervenció amb infants amb risc de DAM. Optimització de les competències matemàtiques bàsiques. Intervenció sobre la numeració i els procediments de càlcul. Potenciació de la recuperació de fets numèrics.