Aquesta és una matèria de caràcter teoricopràctic, per la qual cosa es
considera fonamental afavorir la sinergia i transferència entre
coneixement i pràctica. En aquest sentit, la metodologia docent
alternarà tots dos aspectes, amb la intenció d'afavorir l'aprenentatge
de coneixements, habilitats i actituds lligades a la Dinamització i
Desenvolupament dels éssers humans en les organitzacions.
Els
conceptes teòrics seran presentats pel professorat en classes
expositives, i també a través de sessions d'aprenentatge cooperatiu.
S'utilitzaran, per a això, lectures, casos o vídeos relacionats amb la
temàtica. Es fomentarà el diàleg i el pensament crític sobre les
principals idees i conceptes per part del professorat i de l'alumnat.
Les
sessions pràctiques complementaran i enfortiran el coneixement teòric
adquirit. En elles es buscarà que l'alumnat apliqui els conceptes
teòrics per a poder identificar situacions relacionades amb la
Dinamització i Desenvolupament dels éssers humans en les organitzacions,
i aportar les solucions més òptimes a aquestes. Es realitzaran
activitats en grup per a aprendre a treballar en equip, cooperar,
defensar les postures pròpies i respectar les dels altres. Les sessions
pràctiques inclouran tant l'estudi i la resolució de casos i problemes
d'organitzacions, com la realització de presentacions, i el visionat de
pel·lícules vinculades a la gestió de persones en les organitzacions.
Per
part seva, les tutories permetran guiar l'aprenentatge i aportar a
l'alumnat retroalimentació sobre el seu procés d'aprenentatge.
Es
fomentarà l'autonomia, la participació activa i responsabilitat de
l'alumnat tant en el plantejament i resolució de qüestions a l'aula; en
la lectura i anàlisi d'articles i casos; en la realització d'exàmens i
de debats; i en l'exposició i presentació de treballs i informes sobre
els diferents continguts del temari. En aquest sentit, el professorat
actuarà, a vegades, com a mer guia per a la construcció i
desenvolupament de les competències de l'alumnat.
En aquesta
assignatura es planteja una avaluació formativa. En aquest sentit,
aquesta avaluació es realitza al llarg del curs. Consisteix en la
realització de treballs, debats, presentacions, informes i exàmens
durant el quadrimestre.