Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Semestre 1
Prova pràctica
50%
Prova teòrica
50%
L’avaluació resulta de la metodologia emprada
i es basa en les habilitats i competències que l’alumnat ha d’adquirir, per la
qual cosa inclou els següents apartats:
1. Examen final escrit: fins el
50% de la nota final, a realitzar durant la darrera sessió del curs.
Es tractarà d'un examen tipus test de doble alternativa vertader/fals. Per
facilitar la preparació d'aquest test final, l'alumnat disposarà d'un llistat
amb possibles ítems. Aquest llistat estarà visible en l’Aula Virtual des del
començament de les sessions presencials de l'assignatura SAP414.
2. Vídeo individual amb
una proposta de millora sobre una de les cinc habilitats lingüístiques segons
aquesta aparega i es treballe en un llibre de text de l’assignatura de Llengua
Anglesa d’una de les principals editorials: fins el 50% de la nota final.
2.1 Contingut del treball en relació a les
teories explicades a classe a partir del guió escrit del vídeo presentat: 25%
de la nota final.
2.2 Correcció formal i habilitats
comunicatives mostrades en el vídeo (e.g. bona pronunciació, ús variat de
connectors i riquesa de vocabulari específic propi de l’anglès acadèmic formal,
etc.): 25% de la nota final.
3. Podrà obtenir-se una nota extra de fins a
un punt gràcies a l’elaboració voluntària d’un diari de classe (class
participation journal/diary).
Aquest diari no ha de confondre’s amb un
diari d’aprenentatge o learning journal/diary, per tal com el seu
objectiu és que l’estudiant o l’estudianta documente no tan sols la seua
assistència regular a les sessions de la SAP414, sinó també i sobretot
l’interès mostrat i la seua participació activa. A tal fi, s'haurien d'incloure
aspectes com ara:
(i) l’escolta atenta i activa de les
explicacions del professorat amb la formulació de preguntes o dubtes i/o
l’aportació de respostes o comentaris,
(ii) la realització de tasques com a
voluntari o voluntària,
(iii) les contribucions als debats generats a
l’aula, i/o
(iv) l’assistència a activitats
complementàries de l’assignatura recomanades pel professorat (e.g.
conferències, seminaris, jornades o congressos), que se celebren durant el
primer trimestre del curs, és a dir, de setembre a desembre.
Dos son els requisits per a incloure aquest
tipus d'activitats en el diari de participació: que la seua temàtica estiga
relacionada amb el contingut de la SAP414 i que l'aprofitament de l'activitat
quede demostrat mitjançant resums, ressenyes i/o valoracions del que allí s'ha
après.
A causa de la inclusió d’aquest darrer
apartat, la nota final de l’assignatura SAP414 podria ser de fins a 11 punts
(=Matrícula d’Honor). La nota d’aquest diari se sumarà directament a les
qualificacions obtingudes a l’examen i del vídeo, NOMÉS quan ja s’haja arribat almenys als 5 punts.
Totes les proves d’avaluació detallades més
amunt s’hauran de realitzar en anglès i hauran de ser originals, és a dir,
fruit del treball i de l’esforç de l’estudiantat matriculat en l’assignatura,
en comptes del resultat d’un simple exercici de retallar i enganxar de treballs
publicats o inèdits d’altres persones. Plagiar els treballs escrits o les
exposicions orals en format vídeo és un delicte acadèmic molt greu, equivalent
a copiar en l’examen escrit. Consegüentment, la detecció de treballs que resulten del plagi tant de fonts
publicades com d’aquells elaborats per altres companys i companyes se
sancionarà no només amb un suspens en la prova d’avaluació de què es tracte
sinó amb un suspens de tota l’assignatura amb una nota final
de zero punts.
Per a poder superar l’assignatura no
cal aprovar cadascuna de les seues proves d'avaluació per separat,
sempre que s'arribe a la nota mínima de 5 punts sobre el màxim de 10. Una
qualificació de 4,99 punts no es considerarà
aprovat/aprovada.
D’acord amb la normativa d’avaluació de
l’UJI (aprovada pel Consell de Govern el 13 de març de 2017), la realització de
l’examen escrit implicarà que l’estudiant o l’estudianta es considera“presentat/presentada” a
la convocatòria corresponent. En canvi, l’entrega del vídeo i/o del treball
escrit no es considera “presentat/presentada” per tal com el
pes d’ambdues proves en la nota final és inferior al 60%.
El nivell de correcció en l’ús de l’anglès
emprat en la realització de les diferents proves orals i escrites tindrà un
impacte de fins a un 40% de la nota final de l’assignatura.
És a dir, només aquelles persones que facen
ús d’un anglès correcte i sense faltes d’ortografia podran optar a assolir el
100% de la nota final, per tal com mentre que els coneixements dels continguts
de l’assignatura tenen un pes de fins al 60% de la nota final, els coneixements
lingüístics de l’idioma anglès també s’avaluen i tenen un pes de fins al 40% de
la nota final.
No es pot aprofitar ni superar una
assignatura de didàctica de la llengua anglesa en un màster de tipus
professional sense mostrar que es dominen no tan sols els coneixements
teòrico-practics, sinó també la llengua vehicular que el futur professorat
d’educació secundària, EOI o cicles formatius haurà de fer servir en les seues
classes: l’anglès, en aquest cas.
Si un coneixement alt del codi lingüístic és
un requisit imprescindible per a formar-se en les didàctiques de les llengües
primeres (i.e. català i castellà), que estan més presents en la vida quotidiana
de l’alumnat dins i fora dels centres educatius, encara ho ha de ser més i de
manera més estricta en el cas de la didàctica de una llengua estrangera. Al
capdavall, el professorat que fa servir l’anglès a classe és, d’una banda, el
principal model i referent lingüístic; i, d’altra banda, la principal font
d'exposició i de retroacció per a un alumnat com l’espanyol en general i el
valencià en particular que majoritàriament no es troba immers en un context de
parla anglesa.
Per tant, aquell estudiantat matriculat en
l’assignatura SAP414 que faça ús d’un anglès incorrecte i amb faltes
d’ortografia, gramaticals o de qualsevol tipus, ÚNICAMENT podrà optar a
aconseguir el 60% de la nota final de l’assignatura, depenent del nombre i de
la gravetat de les faltes lingüístiques detectades tant en el seu anglès escrit
com en el seu anglès oral.
Quan les proves escrites o orals de
l’assignatura es lliuren amb un anglès que resulte inintel·ligible amb errades
ortogràfiques, gramaticals, sintàctiques i/o fonètiques que afecten la
comprensió del missatge que es vol transmetre, aquestes proves i/o exàmens no
es continuaran corregint i seran avaluades amb una nota de zero punts.