Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

PART I

TEMA 1. LA GLOBALITZACIÓ I LA DIRECCIÓ D'EMPRESES INTERNACIONALS

1.1. La internacionalització de l'empresa.

1.2. Internacionalització com a estratègia de creixement (enfocament gradual vs enfocament estratègic)

1.3 Noves empreses internacionals

1.4. Factors competitius de les noves empreses internacionals

Tema 2. INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA DES D'UNA PERSPECTIVA ESTRATÈGICA

2.1.Motius estratègics

2.2.Risc de mercat associats a la internacionalització de l'empresa.

2.3.Análisis CAGE i de l'entorn competitiu en el context internacional.

2.4.Principales desafiaments associats a la internacionalització.

TEMA 3. MÈTODES D'ENTRADA ALS MERCATS INTERNACIONALS

3.1. L'exportació com a mètode d'entrada.

3.2. La inversió directa a l'exterior.

3.3. La cooperació com a mètode d'entrada.

3.4. Model de decisió pera l'elecció dels diferents modes d'entrada.

PART II

TEMA.4. OPCIONS ESTRATÈGIQUES A L'EMPRESA INTERNACIONAL

4.1. Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

4.2. Enfocaments estratègics de competència internacional

4.3. L'estratègia de la filial exterior

TEMA 5. OPCIONS ESTRATÈGIQUES EN L'EMPRESA MULTINACIONAL

5.1. Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

5.2. Enfocaments estratègics de competència internacional

5.3. L'estratègia de la filial exterior

TEMA 6. L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA INTERNACIONAL

6.1. Dissenys organitzatius en l'empresa internacional

6.2. Mecanismes de coordinació i control en l'empresa internacional

6.3. La direcció de recursos humans en l'empresa internacional