Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

VJ1239 - Estructura de la Comunicació i Indústries Culturals

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

Tema 1. El sistema comunicatiu

1.1 Els conceptes d’«estructura» i «sistema».

1.2 El sistema comunicatiu: característiques inicials.

1.3 Àmbits d'activitat i agents del sistema comunicatiu.

Tema 2. Les teories per a estudiar el sistema comunicatiu

2.1 El fenomen de la globalització: expansió i interconnexió.

2.2 Vincles entre la globalització econòmica i la globalització comunicativa.

2.3 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu I: la teoria de l'imperialisme cultural.

2.4 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu III: l'economia de la comunicació (media economics).

2.5 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu III: l'economia política de la comunicació.

2.6 Dimensions del sistema audiovisual: tecnologia, economia i política.

Tema 3. L'impacte de la tecnologia en el sistema comunicatiu

3.1 La importància de les telecomunicacions i la seua evolució històrica.

3.2 El procés de digitalització i el sistema comunicatiu.

3.3 La convergència digital.

3.4 Agents tecnològics del sistema comunicatiu: els operadors de telecomunicacions.

Tema 4. La societat de la Informació i el sistema comunicatiu

4.1 La societat-xarxa: la revolució de la galàxia Internet.

4.2 Característiques de la societat de la Informació i nexes amb el sistema comunicatiu.

4.3 La fractura digital (digital divide).

Tema 5. La dimensió econòmica del sistema comunicatiu

5.1 La importància de l'economia en el sistema comunicatiu.

5.2 El paper de la publicitat.

5.3 La mercantilització de la comunicació.

5.4 La industrialització de la comunicació: entre les indústries culturals i les indústries creatives.